דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם חדש: תוספת שכר לקציני ביקור סדיר במערכת החינוך

ההסכם - עליו חתמו השבוע הסתדרות המורים, הסתדרות המעו"ף ומרכז השלטון המקומי - יעניק תוספת מיידית בסך 500 שקלים לשכרם של עובדים אלו, זאת במטרה להתמודד עם שחיקת השכר בשנים האחרונות, שיצרה גם חוסר באיוש תקנים

היום נחתם הסכם חתימה על ועדת מעקב בעניינם של הקב"סים- קציני ביקור סדיר במערכת החינוך (צילום: דוברות מרכז השלטון המרכזי)
היום נחתם הסכם חתימה על ועדת מעקב בעניינם של הקב"סים- קציני ביקור סדיר במערכת החינוך (צילום: דוברות מרכז השלטון המרכזי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המורים, הסתדרות המעו"ף ומרכז השלטון המקומי חתמו ביום שלישי השבוע על הסכם המעניק תוספת שכר מיידית בסך 500 שקלים לשכר קציני הביקור הסדיר (קב"סים) המשולם על ידי השלטון המקומי, זאת כיישום למסקנות ועדת מעקב משותפת בנושא, ובמטרה לשפר את שכרם שנשחק בשנים האחרונות ויצר מחסור באיוש תקנים.

"בשנים האחרונות קידמנו בצורה בלתי מתפשרת לשיפור נורמות ההעסקה ברשויות המקומיות" אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, "פעלנו בייחוד לחזק את בעלי השכר הנמוך והשקענו בכך מתקציבי הרשויות המקומיות מתוך האמונה כי חיזוק ההון האנושי ברשויות יוביל לשיפור השירותים לתושבים. נמשיך לתמוך בעובדינו המסורים שעוסקים כל יום בעבודה למען התושבים, התלמידים והקשישים".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אמרה כי היא "מברכת על ההסכם ומוסרת כי זהו רק השלב הראשון בדאגה לשכרם ותנאי עבודתם של עובדי ההוראה, הקב"סים, אנו נמשיך לדאוג לתנאי עבודתם, שכרם ומעמדם של עובדי ההוראה".

קציני הביקור הסדיר אחראים על יישום חוק לימוד חובה מגן ועד סוף כיתה י"ב. דרישות התפקיד הם תואר אקדמי, תעודת הוראה וניסיון של שלוש שנים לפחות בהוראה או חמש שנים בחינוך הבלתי פורמלי. תפקידם לוודא נוכחות סדירה ולמנוע נשירת תלמידים ממערכת החינוך, בין היתר תוך איתור, מעקב וטיפול בתלמידים המתמודדים עם קשיים לימודים, חברתיים או רגשיים המשפיעים על תפקודם במסגרות החינוכיות.

על פי דיון שנערך בוועדת החינוך ביוני 2016, חסרים היו כ-80 קב"סים במערכת, ושכרו הממוצע של קב"ס עמד על כ-6000 שקלים ברוטו – כעת בעקבות ההסכם יעלה השכר לכ-6500 שקלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!