דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / טראמפ השיב לקים במתקפה משלו: "יעמוד למבחן שלא ראה מימיו"

שעות ספורות אחרי שמנהיגה של קוריאה הצפונית תקף את נשיא ארה"ב, השיב לו הנשיא באמצעות חשבון הטוויטר שלו | "קים ג'ונג און הוא בבירור משוגע שלא אכפת לא להרעיב את בני עמו, הוא יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו", צייץ טראמפ

נאום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באסיפת הכללית של האו"ם (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
נאום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ באסיפת הכללית של האו"ם (צילום: AP Photo/Evan Vucci)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב היום (שישי) בחריפות לדבריו האחרונים של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און שכוונו כלפיו. במתקפה מילולית דרך חשבון הטוויטר שלו, טען טראמפ כי קים הוא "בבירור משוגע",והוסיף טראמפ כי קים "יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו".

שעות ספורות בלבד אחרי שקים כינה את טראמפ "מופרע" והזהיר כי ארה"ב "תשלם ביוקר" על איומיו של הנשיא, במלך נאומו באו"ם, "להשמיד כליל" את קוריאה הצפונית, פנה הנשיא האמריקאי לחשבון הטוויטר ששלו והשיב בשורת עלבונות משל עצמו.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/911175246853664768

"קים ג'ונג און מקוריאה הצפונית, הוא בבירור משוגע שלא אכפת לא להרעיב את בני עמו, הוא יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו", צייץ הנשיא.

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר בריאיון לרשת ABC שעה קלה לאחר שטראמפ העלה את הציוץ המאיים כלפי קים בטוויטר כי ארצו תמשיך במאמצים הדיפלומטיים מול פיונגיאנג. אולם, הוא הוסיף, האופציות הצבאיות נותרו פתוחות.

לדבריו, על אף המתיחות הגוברת בחצי האי הקוריאני הפעילות במישור הדיפלומטי תימשך, בצל חילופי הדברים החריפים והאיומים בעימות צבאי. "הפעלנו את הסנקציות הכלכליות החריפות ביותר שאי פעם הוטלו על קים ג'ונג און", הוסיף. "הוא עומד למבחן באמצעות הסנקציות ודרך הקולות שמשמיעות מדינות ברחבי העולם היוצאות נגדו".

דבריו של טראמפ הגיעו, כאמור, אחרי נאום חסר תקדים שנשא הלילה קים. "הדברים שהשמיע טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם לא מפחידים אותי ולא מרתיעים אותי, להפך, הם רק שכנעו אותי בצדקת דרכי", אמר קים, והוסיף כי "אנחנו נאלף את חולה הנפש באמצעות אש. הוא ייאלץ להתמודד עם השלכות שמעולם לא ציפה להן".

"הפרחח מארה"ב משחק באש, הגנגסטר הזה לא ראוי להיות מנהיג עליון של מדינה" המשיך, "הנאום שלו רק מראה שתוכנית הגרעין שלנו מתקדמת היטב, ואני אמשיך בדרך שבה התחלתי".

 

"כאדם שעומד בראשה של צפון קוריאה ובשם כבודה, כבוד העם וכבודי שלי, אגרום לטראמפ לשלם ביוקר על נאומו", סיכם.

קים ג'ונג און בוחן את פצצת המימן של קוריאה הצפונית (צילום: KRT via AP Video).
קים ג'ונג און בוחן את פצצת המימן של קוריאה הצפונית (צילום: KRT via AP Video).

שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג הו, אמר לכתבים בעצרת הכללית של האו"ם, כי תגובת ארצו "יכולה להיות הפיצוץ החזק ביותר של פצצת מימן באוקיינוס השקט", כך על פי סוכנות הידיעות יונהאפ מקוריאה הדרומית. על פי הדיווח, רי הוסיף כי "אין לנו מושג באיזו פעולה ננקוט, שכן הפקודה תבוא מהמנהיג קים ג'ונג און".

בתוך כך הכחיש משרד החוץ של סין את דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיהם בייג'ינג הורתה לבנקים סינים להפסיק את עסקיהם עם קוריאה הצפונית. בהודעה שמסר דובר המשרד לו קאנג הוא אמר כי דבריו של טראמפ אמש "לא מתיישבים עם העובדות" וכי סין מתנהלת לפי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. אולם, הוא נמנע מלציין אילו צעדים מתכוונת לנקוט סין מול קוריאה הצפונית אם בכלל.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!