דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

"מסע השלום" של נשים עושות שלום יוצא לדרך, פורום משפחות השוטרים והסוהרים ממשיכים להפגין למען השוואת התנאים לחיילי הקבע והמשך המאבק על הגדלת קצבאות הנכות

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

המאבק להשוואת גובה קצבת הנכות לשכר המינימום נמשך. לאחר שהמדינה השיבה לבג"ץ, כעת מחכים לחשיפת המלצות ועדת שמחון שאמורות לעלות להצבעת הממשלה בשבועות הקרובים. הפגנות ספונטניות הכוללות חסימת כבישים צפויות להתקיים ברחבי הארץ. לאחרונה הודיעה גם ההסתדרות על הצטרפותה למאבק.

ארגון הכבאים נוקט צעדים ארגוניים, וזאת על רקע פגיעה בתנאי הכבאים והתעלמות הנציבות משורה של פניות הארגון בנושא הסדרת תנאים שונים של הכבאים – ביניהם הענקת תקנים לביצוע תפקידים נוספים לתפקידי השגרה. יופסקו בכל רחבי הארץ השתתפות העובדים בתרגילים, אימונים והדרכות וכן יציאה לאבטחות. עם זאת, הדגיש ארגון הכבאים, כי כל הפעילות המבצעית השגרתית תמשיך להתנהל כסדרה. האיגוד גם הודיע על כוונתו להיאבק בהכרזת הנציב כי לא יקבל יותר מועמדים לתפקיד לוחמי אש שלא השלימו בגרות.

פורום משפחות השוטרים והסוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס מפגינים מול הפקידות הבכירה בממשלה במאבק להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לאלו של חיילי הקבע.

בית הדין האזורי לעבודה הציג הצעת פשרה – מתווה להסכם קיבוצי ראשון בענף המסעדנות במסעדת 'קפה נואר' בתל אביב. הצדדים הודיעו כי יבחנו את הצעת בית הדין, וועד העובדים נעתר לבקשת בית הדין והודיע כי ישהה את צעדיו הארגוניים. הנהלת המסעדה התחייבה להשיב את העובדים השובתים למשמרותיהם. בתחילת אוקטובר אמורים הצדדים להשיב לבית הדין את עמדתם.

סכסוכי עבודה פתוחים נוספים: עובדי בנק איגוד הדורשים להיות מעורבים בהליך רכישת הבנק, עובדי גלובס המתריעים על הרעת תנאי העבודה בעיתון מצד הבעלים החדשים, ועובדי דה מרקר על רקע הכוונה לאחד את מערכת העיתון עם מערכת הארץ ואף עתרו לבית הדין לעבודה על רקע הכוונה לבצע פיטורין חד צדדיים.

24.9-10.10 "מסע השלום" של נשים עושות שלום, יפתח ביום ראשון בשדרות ויעבור דרך שדרות והנגב המערבי, ירוחם, באר שבע, אום בטין, לקיה, רהט, חורה, איזור ים המלח, גוש עציון, חצור, טבריה, נצרת, פרדיס, תל אביב וירושלים. פרטים כאן.

23.9 מוצאי שבת

20:00  "מוצ"ש מול היועמ"ש": מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השלטונית, הנערכות בשורת מוקדים ברחבי הארץ. מרכז המחאה בפתח תקווה בכיכר גורן וסביבתה. מלבד זאת צפויות הפגנות גם בראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה מול התותח, חיפה – מעבר למנהרה שליד מסעדת מקסים, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא ,חדרה– כיכר המשטרה, נתניה – קניון עיר ימים, כפר סבא – ויצמן 63 קניון ערים, רמת גן – ביאליק 42, חולון– שדרות גולדה מאיר 6, ראשון לציון – מדרחוב רוטשילד, נס ציונה–  צומת ויצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, קרית גת –  צומת פלוגות, ערד – כיכר הכניסה לעיר על כביש 31.

24.9 יום ראשון

19:00 מפגש לציון יום הנראות הביסקסואלית בבית הקהילות לגאווה וסובלנות בחיפה, רחוב מסדה 6. פרטים כאן.

20:00 מפגש היכרות לסטודנטים לעבודה סוציאלית עם תנועת עתידנו – למען עתיד העבודה הסוציאלית בישראל. טשרניחובסקי 21, דירה 1 ירושלים. פרטים כאן.

20:00 מפגש סולידריות עם עובדי חיפה כימיקלים צפון הנאבקים על מקום עבודתם בגדה השמאלית: הקרנת הסרט שביתה (2005) ושיחה עם נציגי ועד העובדים במפעל, ארגון כוח לעובדים וחד"ש. אחד העם 70, פרטים כאן.

25.9 יום שני

18:00 הפגנה בדרישה להכרה בחטיפת ילדים מבני עדות תימן והבלקן בשנות ה-50. קריית הממשלה בתל אביב. פרטים כאן.

19:00 השקת ספרה של הטוענת הרבנית רבקה לוביץ, 'מסוף העולם ועד סופו', המספר עדויות על התמודדויות של נשים בבתי הדין הרבניים בישראל. מסעדת תמול שלשום, רחוב יואל משה סלומון 5 בירושלים. דמי כניסה 40 ש"ח המשמשים כזיכוי במסעדה. פרטים כאן.

26.9 יום שלישי

19:30 פורום היסטוריוניות במרכז מחקר פמיניסטי חיפה בשיחה עם ליאת קוזמא היבא יזבק ומנאר חסן לרגל פרסום הספר 'מעמד אישי ומגדר – נשים פלסטיניות בישראל'. ארלוזורוב 118 חיפה. פרטים כאן.

28.9 יום חמישי

18:30 ערב שירה בי-ציבור לציון יום הנראות הביסקסואלית בהפקת הפורום הבי-פאן-פולי. המרכז הגאה, טשרניחובסקי 22 ת"א. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!