דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מקסיקו

בעולם / רעש אדמה חזק נוסף פקד את מקסיקו שעה שעדיין מחפשים ניצולים

כ-4 ימים לאחר רעידת האדמה הגדולה במקסיקו פקד רעש משנה בעוצמה של 6.2 את המדינה | הרעש לא הורגש במחנה המשלחת הישראלית שממשיכה עתה בפעולות החילוץ שלה במדינה

משלחת החילוץ הישראלית במקסיקו (צילום: דוברות משרד החוץ).
משלחת החילוץ הישראלית במקסיקו (צילום: דוברות משרד החוץ).
שי ניר

רעש אדמה נוסף פקד את מקסיקו בעוצמה של 6.2 בסולם המגניטודה. קצת לפני השעה 8 בבוקר (שעון מקומי) אזעקה נשמעה בבירה מקסיקו סיטי וגרמה לתושבי העיר לצאת מבתיהם. מהשירות הגיאולוגי של ארה"ב נמסר כי עוצמת הרעש נמוכה יחסית לרעש שפקד את מקסיקו מוקדם יותר השבוע וכי מוקד הרעש ליד ג'וצ'יטאן במדינת וואחאקה בדרומה של מקסיקו שנפגעה קשות מרעידת האדמה האחרונה.

"שמעתי את האזעקה ורצתי למטה במדרגות יחד עם משפחתי" אמר סרגיו סדיליו, 49, ממחוז וואחאקה לסוכנות הידיעות רויטרס והוסיף שהבחין במאמצי המחלצים בחיפוש אחר ניצולים מרעש האדמה מיום שלישי כאשר האזעקהה פעלה.

בתוך כך משלחת הסיוע הישראלית למקסיקו ממשיכה היום את פעולות החילוץ בעיר מקסיקו סיטי. ממשרד החוץ נמסר כי המשלחת פועלת בשני אתרים, אלוורו אוברגון  286, בנין משרדים בן 6 קומות שקרס כולו. עפ"י הערכות שהו בבנין כ-50 איש בזמן קריסתו. זהו האתר המרכזי שבו מבוצעות פעולות חילוץ. המשלחת הישראלית מובילה את מאמצי החילוץ שם ופועלת מסביב לשעון. באתר פועלים גם צוותים אמריקאי, וקולומביאני. האתר השני בנין מגורים באיזור טלאלפן. אתמול עוד נשמעו נקישות של לכודים תחת הריסות הבנין. באתר פועל במקביל לצוות הישראלי צוות יפני. עפ"י הערכה ישנם שלושה לכודים תחת הבנין. בשלב זה הסיכוי לחילוץ אנשים חיים קטן מאוד.

במקביל לפעולות החילוץ מהנדסים מהמשלחת מבצעים סקר למבנים. אתמול נעשה סקר לבית חולים, שבו המליץ מהנדס המשלחת לסגור את חניון הבית חולים מחשש לקריסה. עד כה נסקרו כ-30 מבנים.

ביחס לרעש האדמה מהבוקר מוסרים מהמשלחת הישראלית כי הרעשים הורגשו בחלקים ממכסיקו סיטי בעוצמה נמוכה מאוד אך במחנה המשלחת לא הורגשו הרעשים כלל. מאוחר יותר עדכן נזאר עאמר סגן דובר משרד החוץ שהצטרף לפעולות החילוץ כי העבודות הופסקו בשל רעשי משנה.

משלחת החילוץ הישראלית במקסיקו (צילום: דוברות משרד החוץ).
משלחת החילוץ הישראלית במקסיקו (צילום: דוברות משרד החוץ).

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר (מוצ"ש) שיחת טלפון עם שגריר ישראל במקסיקו יוני פלד, ועם מפקד משלחת החילוץ של ישראל, אל״מ דודי מזרחי. השניים עדכנו את רה"מ נתניהו בפעולות החילוץ של המשלחת הישראלית שמבצעת פעולות מרכזיות במאמצי החילוץ. נתניהו איחל להם "שנה טובה וחתימה טובה".

רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר התרחשה במרכז מקסיקו, בלילה שבין שלישי לרביעי מוקדם יותר השבוע. רעידת האדמה הפילה בניינים רבי קומות, וגרמה למותם של מאות בני אדם.

רעידת האדמה היא הקטלנית ביותר במקסיקו, מאז רעידת האדמה של 1985 שהתרחשה למרבה הזוועה באותו תאריך. הממשלה הפדרלית הכריזה על מצב אסון במקסיקו סיטי, ושיחררה כספי חירום בכדי לסייע לניצולים. הנשיא, אנריקה פנה נייטו, אמר כי הורה לכל בתי החולים לפתוח את דלתותיהם לפצועים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!