דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

בעולם / שר החוץ של קוריאה הצפונית: "טילים על ארה"ב זה דבר בלתי נמנע"

אמירה זו, על במת עצרת האו"ם, הגיעה כתגובה למטס צבאי שערכה ארה"ב סמוך לקוריאה הצפונית זמן קצר לפני הנאום | קים ג'ונג און: טראמפ "ישלם ביוקר" | טראמפ אמר השבוע: "און במשימת התאבדות"

שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יאנג הו, בעצרת הכללית של האו״ם (צילום: AP Photo/Julie Jacobson).
שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יאנג הו, בעצרת הכללית של האו״ם (צילום: AP Photo/Julie Jacobson).
שי ניר

"טילינו ינחתו, באופן בלתי נמנע, בכל רחבי ארה"ב" כך אמר אתמול (שבת) שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו, בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם. הו ייחס את התוקפנות לארה"ב ולנשיאה דונלד טראמפ זמן קצר לפני נאומו של שר החוץ הצפון-קוריאני ארה"ב ביצעה מטס של כלי טיס צבאיים סמוך לקוריאה הצפונית.

המשבר בין ארה"ב וקוריאה הצפונית נמשך אל תוך סוף השבוע בו נמשכו האיומים ההדדיים בין המדינות. בנאום תקיף בכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק הגיב רי לנאומו של טראמפ בעצרת האו"ם ביום שלישי במהלכו איים "להרוס כליל" את קוריאה הצפונית אם ארה"ב תאלץ להגיב בכוח כדי להגן על עצמה או על בעלות בריתה מפני התקפה צפון קוריאנית. כזכור, טראמפ כינה בלעג את מנהיג קוריאה הצפונית, קים גו'נג און, "רוקטמן" (איש הטילים) ואמר עליו כי הוא "במשימת התאבדות". רי בתגובה אמר כי "יותר מכל אחד אחר, טראמפ במשימת התאבדות."

"האיש אשר הגיונו לוקה והוא מחוסר כבוד בסיסי, ניסה להעליב את כבודה הנעלה של מדינתי" אמר רי והוסיף כי, "בעשותו כך, הוא ביצע טעות בלתי הפיכה." רי בדבריו אף קרא לטראמפ, בעל "אישיות מלאת מגלומניה ומופרעת נפשית."

טען רי כי ברשותו של המשטר בקוריאה הצפונית פצצת מימן, "אשר אותה ניתן להרכיב על טיל בליסטי, המוכנה לשימוש באמצעות הטכנולוגיה המעודכנת ביותר אם צריך." על פי שר החוץ הצפון קוריאני ממשלתו הצליחה לבצע ניסוי בטיל בליסטי שכזה וכי לרשותם עומד ארסנל גרעיני משמעותי. 

"טראמפ אינו מודע למה שיוצא מפיו אך אנו נוודא כי הוא ישא בתוצאות הרבה מעבר למילותיו, מעבר לטווח איתו הוא מסוגל להתמודד", אמר רי והוסיף בהמשך כי ארה"ב היא זו המהווה איום בינלאומי ולא קוריאה הצפונית, "ארה"ב טוענת כי קוריאה הצפונית, המחזיקה פצצת מימן וטילים בליסטים מהווה איום גלובלי". על כך אמר רי כי טענה זו היא "שקר גדול" בהמשכו של השקר הגדול של ארה"ב משנת 2003 על קיומו של נשק השמדה המונית המצוי בידיה של עירק במטרה לפלוש למדינה.

רי הדגיש כי קוריאה הצפונית מקיימת מדיניות אחראית בנוגע לנשקה הגרעיני, "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה היא מדינת נשק גרעיני אחראית" והוסיף כי מדינתו תנקוט "בצעדים מניעתיים מקדימים אם ארה"ב וכוחותיה יראו כל סימן למבצע צבאי נגד ההנהגה הצבאית או התקפה צבאית נגד המדינה. על כל פנים אין לנו כל כוונה להשתמש או לאיים בשימוש בנשק גרעיני נגד מדינות שלא מצטרפות לפעולותיה של ארה"ב נגד קוריאה הצפונית."

זמן קצר לפני נאומו של רי בניו יורק, ארה"ב קיימה מפגן כוח כלפי קוריאה הצפונית בדמות מטס צבאי של מפציצים ומטוסי ליווי לנקודה הצפונית ביותר של האזור המפורז לראשונה במאה הנוכחית. מהפנטגון נמסר כי המשימה נועדה להראות עד כמה רציני נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביחס "להתנהגותה הפזיזה" של צפון קוריאה.

"משימה זו מציגה מסר אמריקאי ברור ונחוש שלנשיא יש פתרונות צבאים רבים להביס כל איום" כך נאמר בהצהרה מאת דוברת מחלקת המדינה דנה וויט שהוסיפה כי, "תוכנית הנשק של קוריאה הצפונית מהווה איום על האזור הפסיפי של אסיה ועל כל הקהילה הבינלאומית. אנו מוכנים להשתמש בכלל היכולות הצבאיות להגן על אדמת ארה"ב ובעלות בריתה."

מוקדם יותר השבוע אמר מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און כי טראמפ "ישלם ביוקר" על איומו "להרוס כליל" את קוריאה הצפונית אם ארה"ב תאלץ להגיב בכוח להגן על עצמה או על בעלות בריתה מפני התקפה צפון קוריאנית. רי אמר לכתבים בשבוע שעבר כי תגובתה של קוריאה הצפונית  לדברי טראמפ, "עשויה להיות בפיצוץ רב עוצמה של פצצת מימן באוקיינוס השקט."

קוריאה הצפונית אמרה כי בכוונתה לבנות טיל היכול לפגוע בכל חלקי ארה"ב עם פצצה גרעינית. טראמפ אמר כי לא ירשה זאת על אף שארה"ב נמנעה עד היום משימוש בכוח צבאי כדי לעכב את התקדמותה של קוריאה הצפונית.

בחמישי שבוע שעבר הכריז טראמפ כי חתם על הוראה חדשה לסייע לארה"ב לפעול כנגד אנשים, חברות ובנקים המממנים או מסייעים למסחר עם קוריאה הצפונית והוסיף כי גם סין הורתה לבנקים לעצור את כל העסקים עם המדינה.  

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/911175246853664768

מהפנטגון נמסר כי מפציצים מדגם B-1 שהמריאו מהאי גואם, לצד ליווי מטוסי קרב מסוג F-15 שהמריאו מהאי אוקינאווה, יפן, טסו במרחב האווירי מעל הים ממזרח לקוריאה הצפונית בשבת. ארה"ב אמרה כי המטס נועד "למתוח" צפונה את האזור המפורז, המפריד בין חלקי האי הקוריאני, מעבר לטווח המקובל של הטיסות הצבאיות אותן קיימה ארה"ב באזור במהלך השנים האחרונות.

עדכון 6:45:

נשיא ארה"ב, טראמפ, הגיב הבוקר (ראשון) בציוץ בטוויטר בו כתב: "שמעתי עכשיו את הנאום של שר החוץ הצפון קוריאני באו"ם. אם הוא מעביר מחשבות של איש הטילים הקטן (קים ג'ונג און ש.נ) אז הם לא יהיו בסביבה עוד הרבה זמן".

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/911789314169823232

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!