דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נכה לא חצי בנאדם

מאבק קיצבאות הנכות / המשטרה: לא נתיר לנכים להמשיך לחסום כבישים כחלק ממאבקם

לאחר שבחודש האחרון התגברה מחאת הנכים שהתאפיינה בחסימת כבישים ברחבי הארץ, הודיעה המשטרה אתמול (א') כי במקרים של הפרעות חמורות היא "תאכוף את חוקי התנועה" | ארגוני הנכים זועמים וטוענים להשתקה מכוונת

שוטרים עוצרים נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות לאחר  שחסמו את כביש 2. 14 באוגוסט (צילום: פלאש 90)
שוטרים עוצרים נכים ופעילים במאבק להעלאת קצבאות הנכות לאחר שחסמו את כביש 2. 14 באוגוסט (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

המשטרה הודיעה אתמול (ראשון) כי לא תאפשר יותר חסימות כבישים כחלק מהמאבק להעלאת קיצבאות הנכות. בחודש האחרון כחלק מהמחאה, חוסמים הנכים ושותפיהם למאבק כבישים מספר פעמים בשבוע. למעט תקרית אלימות אחת בין המשטרה למפגינים, איפשרה המשטרה, עד כה, את החסימות.

"בעקבות התגברות ההפרות החמורות לתנועה במחאת הנכים", נכתב בהודעה "הודיעה המשטרה למארגני המחאה, כי ככל שתמשכנה ההפרעות החמורות, המשטרה תאכוף את חוקי התנועה. כחלק מתהליך ההידברות, המשטרה הציעה למארגנים מתווי מחאה חלופיים שאינם מייצרים הפרעה חמורה לתנועה".

חסימת כביש 2 במחלף זכרון יעקב, מחאת הנכים (קרדיט: הנכים הופכים לפנתרים).
חסימת כביש 2 במחלף זכרון יעקב, מחאת הנכים (קרדיט: הנכים הופכים לפנתרים).

אופן המחאה של חסימת כבישים הוא לא אידיאלי מבחינת הנכים, שיודעים היטב על בשרם שלא תמיד כלל הציבור סבלני למצוקתם, בוודאי כשזה אומר שצריך לעמוד שעתיים בפקק. אולם מובילות ומובילי המאבק מרגישים שזו האופציה היחידה שיש, על מנת להישאר בתודעה הציבורית. המאבק, שהתגבר בשנה האחרונה, דורש את העלאת קיצבאות הנכות לאחר שהן לא הועלו ב-15 שנים האחרונות. בשנה האחרונה הוקמו שתי ועדות, ואף הובטח לנכים שיקודם חוק לאחר פגרת הקיץ של הכנסת – אבל בפועל דבר לא קורה.

אייל כהן, מוביל הקבוצה הלוחמנית 'הנכים הופכים לפנתרים', שיוזמים את רוב חסימות הכבישים ברחבי הארץ, אמר על הודעת המשטרה, "משטרת ישראל לא פנתה לארגון 'הנכים הופכים לפנתרים' לחלופת המשך המחאה, ולכן כרגע המחאה תימשך כרגיל בכל העוצמה. אם תפנה המשטרה, נשקול חלופות המשך המחאה".

אלכס פרידמן, יו״ר 'נכה לא חצי בן אדם' הגיב גם הוא להודעת המשטרה, "תפקידה של המשטרה הוא לשמור על הסדר והחוק, עם זאת החוק מאפשר גם את זכות המחאה והזכות לחיות. נמשיך לזעוק את מצוקת הנכים, בכל מקום, בכל זמן, ובכל הדרכים עד שקולנו ישמע תוך כבוד והערכה לשוטרים, בתקווה להדדיות."

ח"כ איציק שמולי (המחנ"צ) אמר על החלטת המשטרה: "מחובתנו לסייע לנכים להמשיך ולהשמיע את מחאתם בכל הכוח, כולל האפשרות לחסום כבישים כדי ללחוץ לפתרון שהם כ״כ מחכים לו עשרות שנים. המשטרה לא צריכה לשמש כלי שרת פוליטי בידי הדרג הפוליטי לקבורת המחאה. הפגנה נעימה בפארק לא תביא פתרון לנכים אלא להכנעתם."

ממטה מאבק הנכים נמסר: "אנחנו לפני יום כיפור, וממשלת ישראל תצטרך לתת את הדין בפני היושב במרומים על ההחלטה הגרועה הזאת. אנחנו בעשרת ימי תשובה, ויש להם עוד זמן לחזור בהם. מעצרים והכאת נכים יצטלמו טוב – אין לנו אלא להצטער כי ממשלת ישראל בחרה להפעיל את שוט משטרת ישראל נגד האנשים עם המוגבלות, במקום לפתור את הבעיה האמיתית שהיא גובה קצבאות הנכות וההרעבה השיטתית של רבע מיליון איש אשר עשו את ראש השנה אל מול שולחנות ריקים. ממשלת ישראל מפחדת מהנכים הנוהרים לקלפיות. לגבי החסימות – אנחנו, נשב, נחליט, וסביר להניח שנמשיך בחסימות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!