דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל נשים

ספורט ישראלי / העתיד כבר כאן - נבחרות הנערות של ישראל במוקדמות אליפות אירופה

נבחרת הנערות עד גיל 17 ונבחרת הנערות עד גיל 19, הוכיחו יכולות מרשימות | וגם, ראיון עם איריס אנטמן, שוערת העבר של נבחרת ישראל, ומאמנת נבחרת הנערות עד גיל 17

מוקדמות אליפות אירופה: נבחרת הנערות עד גיל 19 הפסידה 3-0 לסרביה. ביום שני יתמודדו מול בוסניה. (דף הפייסבוק של התאחדות לכדורגל בישראל)
מוקדמות אליפות אירופה: נבחרת הנערות עד גיל 19 הפסידה 3-0 לסרביה. ביום שני יתמודדו מול בוסניה. (דף הפייסבוק של התאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשבוע שעבר יצאה נבחרת הנערות עד גיל 19 לשווייץ, במטרה להשתתף בתחרות המוקדמות של אליפות אירופה שתתקיים במהלך הקיץ. כדי להעפיל לאליפות אירופה, צריכות הנבחרות הצעירות לעבור שני שלבי מוקדמות. בסופם, יצטרפו שבע הנבחרות הטובות ביותר לנבחרת שווייץ, שכמארחת – כבר הבטיחה את מקומה.

הנבחרת הישראלית המורכבת משחקניות באגודות הנשים ושחקניות שמתאמנות ומשחקות באקדמיית הכדורגל בוינגייט, הראו יכולת גבוהה יחסית במהלך הטורניר, תחת הדרכת מאמן הנבחרת גיא עזורי. זכינו לראות את דור העתיד של כדורגל הנשים בישראל – שכולל את השוערת המצויינת עמית כהן, הבלמית והקפטנית ליה ברקאי, שחקניות הקישור מאיה חיטמן ושירה אליאב ושחקניות נוספות שעושות את צעדיהן הראשונים בכדורגל הבינלאומי.

מוקדמות אליפות אירופה: נבחרת הנערות עד גיל 19 הפסידה 3-0 לסרביה. ביום שני יתמודדו מול בוסניה. (דף הפייסבוק של התאחדות לכדורגל בישראל)
מוקדמות אליפות אירופה: נבחרת הנערות עד גיל 19 הפסידה 3-0 לסרביה. ביום שני יתמודדו מול בוסניה. (דף הפייסבוק של התאחדות לכדורגל בישראל)

בית קשה – עד 19

טורניר המוקדמות התקיים בפינלנד וזכה שם לסיקור משמעותי שכלל כתבות וסיקור המשחקים בדפי העיתונות המקומית, ושידור משחקי הנבחרת באחת מרשתות הטלוויזיה ובאינטרנט. בפינלנד ישנה מסורת ארוכת שנים של כדורגל נשים, והנבחרת הבוגרת משתתפת קבועה בטורנירי היורו (למעט האליפות שהתקיימה השנה).

נבחרת הנערות הישראלית הייתה ממוקמת בדרג הרביעי והאחרון של שלב המוקדמות הראשון, ולכן זכתה בהגרלה לא פשוטה. בבית של נבחרת ישראל ישנן גם את נבחרות פינלנד וסרביה החזקות ונבחרת בוסניה הנמצאת במגמת התחזקות בשנים האחרונות.

הנבחרת שלנו פתחה את הטורניר במשחק קריטי, מול המארחת החזקה מפינלנד. למרות החוזק של הפיניות, הנבחרת הישראלית הראתה יכולת גבוהה והצליחה להגיע למספר מצבים מול השער הפיני. המשחק היה יחסית שקול, והסתיים בתיקו 1:1 לאחר שער שוויון דרמטי של שרית וינסטוק מבעיטה חופשית אדירה בדקה ה-93. במשחק השני בטורניר פגשה ישראל את נבחרת סרביה החזקה. הבדלי הרמות בין שתי הנבחרות יצרו שליטה מוחלטת של סרביה במשחק. הסרביות החזיקו רב הזמן בכדור, ולחצו על השער הישראלי עם 24 בעיטות לשער מול 3 בעיטות של ישראל. המשחק נגמר בניצחון 3:0 של הסרביות.

עדיין יש סיכוי

במשחק האחרון בטורניר, פגשה נבחרת ישראל את נבחרת בוסניה. מבחינת רמת המשחק, בוסניה ממוקמת בערך ברמתה של ישראל. הנבחרת הישראלית חטפה שער מוקדם בדקה ה-20, שער השוויון המיוחל הגיע ונלי חאג' הבקיעה בדקה ה-58. השוויון נתן לנבחרת דחיפה מורלית נוספת, כדי להשיג את שער הניצחון. בדקה ה-62 פריצה מצוינת של שירה אלינב הסתיימה בבעיטה אדירה לחיבורים ובשער יפהפה שהעלה את הנבחרת ליתרון מבטיח. למרות ההבטחה, הבוסניות כבשו שער שוויון בדקה ה-90, ונבחרת ישראל לא הצליחה להשיג את הניצחון המיוחל.

למרות הופעה טובה של הנבחרת הישראלית, ישראל אינה יודעת עדיין אם תעפיל לשלב השני של המוקדמות, אליו מעפילות 2 המנצחות של הבית ו-4 מתוך 12 הקבוצות בעלות המאזן הטוב ביותר שסיימו במקום השלישי בביתן. ישראל סיימה עם נקודה והפרש שערים -3 (התוצאות והפרשי השערים המחושבים הינם רק מול 2 המנצחות בבית המוקדם). שאר הבתים ישוחקו במהלך חודש אוקטובר, ורק אז נדע אם ישראל עלתה לשלב הבא.

בית קשה, מאוד

במהלך חודש אוקטובר תצא נבחרת הנערות עד גיל 17 לטורניר המוקדמות אליפות אירופה. הנבחרת הוגרלה לבית שכולל את שבדיה, הסגנית האולימפית והמארחת של טורניר, את רוסיה החזקה שהשתתפה ביורו הקיץ בהולנד וקרואטיה שמתחילה לפתח בשנים האחרונות את כדורגל הנשים במדינה. בית קשה ביותר, שישראל צריכה לכוון גם בו להישג משמעותי עם ניצחון או תיקו מול שבדיה ורוסיה, בתקווה להעפלה מהמקום השלישי בבית לשלב העלית.

בין שני הטורנירים החשובים, שוחחנו עם איריס אנטמן, שוערת העבר של נבחרת ישראל, מאמנת נבחרת הנערות עד גיל 17 ועוזרת המאמן הנבחרת של גיל 19.

איך את מסכמת את ההופעה של נבחרת הנערות עד גיל 19 במוקדמות אליפות אירופה?
"ההופעה של נבחרת הנערות עד גיל 19 הייתה מצוינת כיון שהגענו למוקדמות לאחר שנפצעו לנו 2 שחקניות משמעותיות, ועוד שחקנית אחת שלא הצליחה להגיע מהמכללות בארה״ב – כך שיצאנו עם סגל חסר, אך ללא ספק עם אישיות. הבנות הוכיחו אופי, נחישות ומשמעת טקטית שהצליחו לחפות על החסר. בנוסף הוגרלנו לבית מאוד קשה, פינלנד שהיא מהמובילות בכדורגל הנשים וסרביה שעליה ידענו מראש שהיא יריבה קשה, כיון שהנבחרת משחקת ומאומנת שם ביחד מגיל 12. עליהן הם בונים את נבחרת הנשים הבאה. עם כל הנתונים ללא ספק זו נחשבת הצלחה".

מה המטרות שהצבתם לעצמכן והאם בעינייך עמדתן בהן?
"אנחנו מציבים לעצמנו תמיד רף של התקדמות, לא תמיד זה בא לידי ביטוי בעליה לשלב העלית אלא בהתקדמות המקצועית. אולי הפעם גם נגשים את מטרת העל, שבסוף לשם נשאף בכל הנבחרות".

מה סיכוי הנבחרת לעלות לשלב המוקדמות הבא?
"יש 12 בתים ובהם יש 4 קבוצות. מקומות ראשון ושני בכל בית מעפילות אוטומטית לשלב העלית. כאשר יסתיימו כל המוקדמות, עוד ארבע קבוצות ממקום השלישי, שעשו את התוצאות הכי טובות יעלו גם הן. הסיכויים הם טובים, כיוון שהוצאנו נקודה מול הראשונה בבית וסיימנו מקום שלישי. הנבחרת בשנים האחרונות צוברת נקודות בקמפיינים האחרונים, ובעוד שנה כבר נעלה מדרג רביעי לשלישי".

בנבחרת הנערות עד גיל 17 הוגרלתן לבית קשה עם נבחרות שבדיה ורוסיה החזקות וקרואטיה שהיא בערך ברמה של ישראל. מה הציפיות שלך מהנבחרת בטורניר?
"נבחרת הנערות הוגרלה לבית מוות, אולי הבית הקשה ביותר בטורניר. המטרות שאנחנו מציבים לנבחרת היא בעיקר ניסיון במעמדים הללו, כי אין לנו טורנירים מכינים ללמוד את העקרונות של הנבחרת וליישם אותם. יש הפרשים מטאורים בין ליגת הנערות היום, לנערות באירופה".

איך הקמת מסגרת האקדמיה לנערות עוזרת ומקדמת את לנבחרות הצעירות להתקדם באירופה?
"האקדמיה היא פלטפורמה הכי נכונה שיכולה לאפשר לספורטאים להתקדם ולהתפתח. היום זו האקדמיה המקצוענית היחידה בישראל. האקדמיה מאפשרת לשחקניות ללמוד לימודים מותאמים לצרכי האימון, גם עזרה לימודית לאחר האימונים ולכן הבנות מצליחות להתאמן 7 אימונים בשבוע, מתוכם 3 בשעות הבוקר המוקדמות, מקבלות מעטפת רפואית ותזונתית מקצועית ובנוסף מתאמנות תחת מעטפת מקצועית של מאמנים. כל הדברים ביחד מאפשרים יותר סיכוי לשחקנית להצליח ולהתפתח מהר. האקדמיה מאפשרת לצמצם פערים באירופה ולגדל שחקניות לליגה הבוגרת, כך ששחקנית בת-18 הופכת להיות שחקנית לגיטימית בליגת הנשים, מה שנדיר מאוד שיקרה. השחקניות הצעירות משחקות ומתנסות בליגת העל (הקבוצה של האקדמיה משחקת בליגת העל) לכן הן זוכות לעצימות גופנית וטכנית כמו שנדרש משחקניות בגילן באירופה. השחקניות (שאינן באקדמיה) בגילן משחקות בליגה לנערות, שלצערנו עדיין לא מהווה אפשרות זהה כמו באירופה. לכן זה מקדם את השחקניות שמשחקות במסגרת האקדמיה יותר וכל כדורגל הנשים זוכה. גם הליגה הבכירה של הנשים וגם נבחרות ישראל".

מה את מאחלת לשנה החדשה לכדורגל הנשים בארץ?
"מאחלת לכל כדורגל הנשים שנה ללא פציעות! שנה של ליגות מעניינות בכל הגילאים ושנה של חשיפה תקשורתית יותר גדולה והצלחות וצמיחה בינלאומיות הן בליגת אלופות לקבוצה שתיקח אליפות והן בנבחרות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!