דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

תגובות לפיגוע / ארדן: "להטיל סגר על יו"ש"; חמאס: "חלק מאינתיפאדת ירושלים"

בישראל וברשות הפלסטינית מיהרו להגיב על הפיגוע הקטלני אתמול (ג') בהר אדר | ח"כ דוד ביטן: "יש לעצור מיידית את כניסת הפלסטינים לשטח ישראל" | הג'יהאד האסלאמי: "תגובה על ניסיונות הימין הציוני להשתלט על הר הבית"

זירת הפיגוע בהר-אדר (צילום: קרדיט מדברים תקשורת).
זירת הפיגוע בהר-אדר (צילום: קרדיט מדברים תקשורת).
שי ניר

הפיגוע הקטלני אתמול (שלישי) בהר אדר, בו נהרגו שלושה ישראלים ואחד נפצע באורח קשה, הביא עורר תגובות בישראל וברחוב הפלסטיני.

"הפיגוע הבוקר הוא חלק מאינתיפאדת ירושלים נגד כל הניסיונות לייהד את העיר. ירושלים היא מוסלמית ובניה יקריבו את חייהם למענה", מסר חמאס. גם ארגון הג'יהאד האסלאמי שיבח את המחבל, ומסר כי "הפיגוע היום הוא תגובה מעשית על ניסיונות הימין הציוני החוזרים ונשנים להשתלט על הר הבית".

ביתן ש״ג היישוב (צילום: קבוצת ביטחון שדה).
ביתן ש״ג היישוב (צילום: קבוצת ביטחון שדה).

כאמור, גם בצד הישראלי מיהרו להגיב. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "זהו בוקר קשה עם שלושה ישראלים שנרצחו על ידי בן עוולה. בשם הממשלה כולה והעם כולו אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לרבש"צ היישוב שנפצע. אנחנו עדיין חוקרים את האירוע ואת ההשלכות שלו. כמה דברים אפשר לומר כעת: בית המחבל ייהרס, צה"ל כבר הטיל כתר על הכפר ושוללים את כל היתרי העבודה של המשפחה המורחבת של אותו מחבל".

הוא הוסיף כי "הפיגוע הרצחני הזה הוא תוצאה בין השאר של הסתה שיטתית של הרשות הפלסטינים וגורמים אחרים – ואני מצפה שאבו מאזן יגנה את הפיגוע ולא ינסה להצדיק אותו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההסתה והטרור כפי שהם עושים מדי יום – ואנחנו כמובן נסיים את חקירת האירוע".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "צה"ל וכוחות הביטחון פועלים בשעה הזו בכפר ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בהר אדר. מול הטרור הזה נמשיך לפעול בעוצמה ובנחישות, נרדוף את המחבלים, שולחיהם והמסיתים למיניהם בכל עת ובכל מקום, ונכה בהם כפי שקורה כמעט מדי לילה".

"הרשות הפלסטינית ממשיכה להסית לרצח יהודים ולהלל ולשבח רוצחים, וזו סיבה מרכזית שאווירת ההסתה באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, מובילה לפיגועי טרור נגד אזרחי מדינת ישראל" הוסיף, "אין כל הבדל בין הטרור הפלסטיני, המוזן ומתודלק באופן ממוסד, לבין הטרור האסלאמי הקיצוני, המוציא לפועל פיגועים באירופה ובמקומות אחרים בעולם. לפני שמדברים על משא ומתן כלשהו, על העולם לדרוש מהרשות הפלסטינית לעצור את ההסתה וליבוי הטרור".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר כי "הפיגוע מוכיח שוב שהעורף הפך לחזית. שוטרי ישראל מתמודדים קודם כל עם אירועי הטרור, ושוטרי מגב מנעו שוב אירוע קשה יותר".

"אנחנו מצויים בעידן של טרור יחידים אבל הוא מבוסס על איסלאם קיצוני ועל הסתה" הוסיף ארדן, "אי אפשר לדבר כאן על איזשהו מאבק לאומני טריטוריאלי, וזה מוכיח לי שהסכסוך הוא דתי ולא טריטוריאלי. אני חושב שצריך להיות סגר על יהודה ושומרון, אנחנו נמשיך מכאן להערכת מצב, ואני חושב שיש צורך בבחינת הבידוק כי אם לא, יהיו השלכות קיצוניות".

שר המודיעין, ישראל כץ, אמר כי "אבו מאזן מסית באו"ם נגד ישראל ומחבל פלשתיני רוצח שלושה ישראלים ופוצע אחד". השר כץ הדגיש כי לעובדה שהמחבל ניצל את כניסת הפועלים הפלשתינים לעבודה בישראל, כדי לבצע פיגוע, תהיינה השלכות קשות לכל הקשור ליכולת להעסיק פלשתינים ולהקל על תנאי המעבר".

"הפיגוע הוא גם מסר לשליח האמריקאי גרינבלט המגיע היום לביקור בישראל: ביטחון ישראל היה ויישאר השיקול העליון במדיניות הממשלה והוא מעל כל שיקול אחר של שיפור והקלה על חיי הפלסטינים", הוסיף כץ.

השר ישראל כץ (צילום ארכיון: אלכס קולומונסקי).
השר ישראל כץ (צילום ארכיון: אלכס קולומונסקי).

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שלח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצוע וקרא לעצור את כניסתם של פלסטינים לישראל. "יש לעצור מיידית את כניסת הפלסטינים לשטח ישראל" אמר, "הטרור הפלסטיני מנצל את הרצון הטוב שלנו כדי לרצוח ישראלים. יש לבחון מחדש את מדיניות היתרי הכניסה לישראל ולהבין כי אין טעם במו"מ מדיני לצרכי מס שפתיים עם מי שמבקש להשמידנו."

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, התייחסה לפיגוע בהר אדר על רקע ביקורו היום של שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזה"ת, ג'ייסון גרינבלט, ואמרה כי  "הפיגוע הנורא הבוקר בהר אדר הוא קבלת הפנים שהפלסטינים הכינו לשליח האמריקאי גרינבלט. המאמצים האמריקאים חייבים להתרכז קודם כל בהפסקת הטרור הרצחני, לפני כל דבר אחר. אין טעם במו"מ עם מי שרק מלבה את הטרור וממשיך לשלם למשפחות מחבלים".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) אמר כי "אנו מאוחדים במלחמה מול המרצחים ושולחיהם. תנחומים למשפחות שאיבדו את היקר מכל והחלמה מלאה לפצוע. הערכה לכוחות הביטחון וההצלה על הטיפול באירוע בהר אדר".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), אמרה כי היא "מבכה את שלושת הנרצחים הישראלים בהר אדר. מדובר בפיגוע טרור קשה ששוב גבה חיי אדם. ליבי עם המשפחות הדואבות. מי שסבור שניתן 'לנהל' את הסכסוך, חייב דין וחשבון לציבור. חייבים להיפרד מהפלסטינים ולייצר ביטחון אמיתי, לא להשקיע בניהול כושל של הסכסוך המדמם".

חברת הכנסת קסניה סבטלובה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
חברת הכנסת קסניה סבטלובה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "לטרור הערבי לא משנה אם מדובר ביישוב יהודי בתוך הקו הירוק או מחוצה לו. הקו הזה לא באמת מעניין אותם כי הם רוצים לגרש אותנו מכאן. הרשות הפלסטינית וההנהגה הערבית המפעילים מערך הסתה משומן הם האחראים לדם שנשפך.

סגן שר הבינוי והשיכון, ז'קי לוי, אמר כי "ליבי עם משפחות ההרוגים ותפילתי להחלמת הפצועים. שוב הוכח שהצד הפלסטיני אולי מדבר שלום, אך מבצע טרור. שוב הוכח שאין לנו פרטנר אמיתי, והשותפות היחידה כאן היא בין ההנהגה הפלסטינית לארגוני הטרור. עלינו להתחזק בקרב מול המרצחים, שולחיהם והמטיפים לטרור ולהסתה הפרועה להגיב בעוצמה רבה שתבהיר שהמחיר לכל פיגוע/ניסיון פיגוע כנגד אזרחי המדינה, יהיה גבוה."

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!