דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר השוטרים והסוהרים

חברה ועבודה / הפגנת משפחות השוטרים והגמלאים: "רוצים שיכבדו את השוטרים בחייהם ולא רק במותם"

בהפגנה שהתקיימה מול קריית הממשלה התייחסו המפגינים לפיגוע שארע בהר אדר בו נרצחו שלושה ישראלים, וביניהם שוטר מג"ב | "האלמנות והיתומים של השוטרים אינם שונים מאלו של אנשי הקבע", קראו המשפחות

הפגנת מטה המאבק לזכויות השוטרים והסוהרים בעזריאלי,
 ספטמבר 2017 (צילום: ניצן צבי כהן).
הפגנת מטה המאבק לזכויות השוטרים והסוהרים בעזריאלי, ספטמבר 2017 (צילום: ניצן צבי כהן).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות גמלאי משטרה ושב"ס ומשפחות השוטרים והסוהרים הפגינו היום (שלישי) בצומת עזריאלי בדרישה להשוואת שכר השוטרים והסוהרים לשכרם של חיילי הקבע, כמתחייב מהחלטות הממשלה ופסיקת בית המשפט. "אנחנו כבר חודשיים וחצי מפגינים. רק היום נרצח לנו שוטר נוסף. הדם שלנו לא שונה מהדם של אנשי הקבע, האלמנות והיתומים של השוטרים אינם שונים מאלו של אנשי הקבע. נמשיך במאבק עד שהצדק יראה", קראו לעבר קריית הממשלה. "עכשיו יבואו שרים לבקר את משפחת ההרוג – אנחנו רוצים שיכבדו את השוטרים בחייהם ולא רק במותם".

סמ"ר סולומון גברייה ז"ל שנהרג בפיגוע בהר אדר (צילום: דוברת המשטרה / מג״ב).
סמ"ר סולומון גברייה ז"ל שנהרג בפיגוע בהר אדר (צילום: דוברת המשטרה / מג״ב).

"לפני כשבועיים הקמנו קבוצת פייסבוק בשם 'הועד של השוטרים, הסוהרים והגמלאים', כשלב ראשון בדרך להקמת ועד עובדים ייציג, ערכי ושקוף – לשוטרים, לסוהרים ולכל אנשי שירותי הביטחון שירצו להצטרף אליו. אתמול בשעה טובה חתמנו על טפסים להקמת עמותה מול עורך דין ומחר נגיע לרשם העמותות להפקיד אותם" אמר לדבר ראשון גמלאי המשטרה עופר אשקורי. "אנחנו יודעים שהחוק כרגע לא מאפשר הקמת ארגון יציג, אבל נפעל באמצעים החוקיים לשם כך ונפנה לבג"צ. רוב עורכי הדין שדיברנו איתם אמרו לנו שהמצב המשפטי שהיה ב-1979 השתנה, ושבהחלט אפשר להקים ועד. השאלה האם אפשר יהיה לשבות או לא היא דבר אחר – אבל להקים ועד יציג לעובדים אפשר – המציאות השתנתה והתנאים השתנו".

"נעשה את זה בהתחלה 'פרה פרה', אמרה אושרה אסף, יו"ר עמותת זכויות השוטרים מזה 25 שנים. "שוטר יכול כאזרח מדינת ישראל, להצטרף למפלגה – להתפקד, לשלם דמי חבר וכו' – אבל לא יכול לבוא לאירועים פוליטיים. על אותו בסיס אנחנו מתכוונים לעשות את זה. אפשר יהיה לשלם דמי חבר ולקבל שירותים – אם זה שירותים משפטיים, חלילה אם קורים לאנשים דברים והם חולים. זו ההתחלה. איך נעשה את זה? לאט לאט". עם זאת היא מדגישה שבחרו בשם הוועד של השוטרים, הסוהרים והגמלאים כדי להצביע על כך שבסופו של דבר כוונתם ליצור ארגון השייך לשוטרים עצמם.

"ב-2008 נפגשנו עם עופר עיני ועו"ד שי תקן (אז יו"ר האגף המשפטי באיגוד המקצועי של ההסתדרות, נ.כ.) שעשו לנו חוות דעת משפטית שבעצם אומרת בסופו של דבר שאנחנו כן יכולים להתארגן, אבל בלא זכות שביתה. הם בחנו איך זה פועל בכל העולם, ששם זה פועל אחרת מאיתנו". לדבריה אף נעשה ניסיון על ידי השר לשעבר לבטחון פנים איציק אהרונוביץ' להוביל לשינוי בחקיקה, על בסיס חוות דעת זו, שיאפשר לשוטרים ולסוהרים את זכות ההתאגדות – אולם ניסיון זה לא צלח.

אמש הפגינו משפחות השוטרים והסוהרים מול ביתו של הממונה על השכר באוצר ערן יעקב במחאה על דבריו כי יש לבחון מחדש את החלטת ממשלה ש/33 המשווה את שכרם לשכר חיילי הקבע. החלטה זו התקבלה לאחר חקיקת החוק האוסר על השוטרים והסוהרים להתאגד – אולם לשאלת 'דבר ראשון' השיב יעקב לפני כשבועיים כי אין בכוונת המשרד להמליץ גם על בחינה מחודשת של סוגיית זכות ההתאגדות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!