דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמישראגז

חברה ועבודה / הסתדרות המעו"ף לבעלי אמישראגז: "מנעו את החרפת המשבר בחברה"

במכתב חריף ששלח היום (ה'), טען יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, כי מנכ"ל החברה "לא מצליח לייצר דינמיקה של מו"מ בונה" וקרא להם להתערב בנושא | במקביל, ממשיכים העובדים לנקוט בעיצומים

מחאת עובדי אמישראגז (צילום: דוברות ההסתדרות).
מחאת עובדי אמישראגז (צילום: דוברות ההסתדרות).

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד פנה, היום (חמישי) במכתב התראה חריף לבעלי חברת אמישראגז, רפאל ומיכאל פרדיס, בו דרש שימנעו את ההסלמה במשבר יחסי העבודה שפרץ בחברה.

"מנכ"ל החברה לא מצליח לייצר דינמיקה של משא ומתן בונה, אלא מזלזל בצוות המשא ומתן, ואף לא טורח להגיע לישיבות שנקבעו עמו מראש" כתב בר דוד, "בטרם תהיה הסלמה והידרדרות אשר את תוצאותיהן אני מבקש למנוע, אני מציע שניפגש בדחיפות בכדי לבחון אפשרויות לניווט ספינת המשא ומתן לחוף מבטחים, ועל מנת שנוכל להגיע לסיכום הולם ומכובד לכולנו".

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף. מתוך אתר הסתדרות המעו״ף.
ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף. מתוך אתר הסתדרות המעו״ף.

במקביל למכתבו של בר דוד, שלחה הסתדרות המעו"ף מכתב התראה משפטי, בו נדרשת הנהלת החברה לחדול מידית מצעדיה החד צדדיים ומפעולותיה האסורות, לכאורה, בניסיון לשבור את שביתת העובדים ולכרסם בכוחם הארגוני. לטענת ההסתדרות, נוקטת ההנהלה, בין היתר, בשיח לא ראוי כלפי העובדים השובתים ומנסה לשכנע אותם שלא להצטרף לצעדים הארגוניים, ומנסה לאייש את מקומם של העובדים השובתים באמצעות העסקת עובדי קבלן וגיוס של עובדים לשעבר.

בתוך כך נמשכים העיצומים של מאות עובדי אמישראגז, המשבשים את פעילות החברה בכל רחבי הארץ. במסגרת זאת קיימים שיבושים קשים במתן השירות בסניפי החברה ובמענה הטלפוני. טכנאי החברה עובדים במתכונת חירום בלבד ומטפלים רק במקרי דליפות ונזילות. בנוסף לכך עובדי החברה קיימו היום משמרות מחאה בסניפים שונים של החברה בארץ.

מחאת עובדי אמישראגז (צילום: דוברות ההסתדרות).
מחאת עובדי אמישראגז (צילום: דוברות ההסתדרות).

חברת אמישראגז שמספקת שירות לכ-280 אלף בתי אב במגזר הפרטי ולכ-25 אלף בתי עסק, היא מחברות הגז המובילות בארץ הן בתחומי ההובלה והן בתחומי אספקת הגז.

מחברת אמישראגז נמסר בתגובה כי "אמישראגז ערוכה ופועלת לאספקה סדירה ושוטפת של גז ושרותי טכנאים לקהל לקוחותיה ברחבי הארץ. החברה מקיימת מזה מספר חודשים משא ומתן ענייני ומקיף עם נציגי העובדים וההסתדרות. למרבה ההפתעה, החליט ועד העובדים לנקוט בעיצומים ולהחריפם דווקא בחגים ועם פרוץ משבר הגז שנוצר כתוצאה מהתקלה במאגר תמר, ולנסות ולשבש את אספקת הגז ללקוחות החברה, תוך ניסיון להפעלת לחץ על ידי עיצומים. לצערנו, במקום לחזור לעבודה להמשיך ולנהל מו"מ בוחר ועד העובדים לנקוט בצעדים לפגיעה בתהליך ולפעול בדרך של פגיעה בצרכנים. על אף עיצומים אלו, החברה עושה הכול  כדי להמשיך ולתת שרות מיטבי ללקוחותיה. נדגיש שוב כי החברה ערוכה לאספקת גז שוטפת, ולא צפויה פגיעה באספקה ושרותים בעקבות העיצומים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!