דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט עולמי / הכירו את הצעיר הצפון קוריאני שרק רוצה לשחק כדורגל באיטליה

האן קוואנג סונג הוא השגריר הטוב ביותר של קוריאה הצפונית | הצעיר מככב בכדורגל האיטלקי וקוצר שבחים והצלחות | עד שזה מגיע לראיון שגרתי - לזה פיונגיאנג כבר לא מוכנה

האן קוואנג סונג (צילום: AP Photo/Kin Cheung).
האן קוואנג סונג (צילום: AP Photo/Kin Cheung).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

האן קוואנג סונג חולם יום אחד להפוך לאחד החלוצים הטובים בעולם, לזכות באין סוף תארים ולהיות שם שמוכר לכל אוהד בעולם. אבל הדרך של החלוץ הצעיר של קבוצת פרוג'יה האיטלקית תהיה מלאה במכשולים בלתי אפשריים, שאינם קשורים בשום צורה לכישרון האדיר שיש לו ברגליים.

האן נולד בקוריאה הצפונית ונחשב לאחד מהכישרונות הגדולים ביותר של הדיקטטורה האסייתית. הוא התגלה לראשונה כאשר היה שותף בכיר בזכייה של נבחרת קוריאה הצפונית באליפות אסיה עד גיל 16. החלוץ המהיר היה הכובש המצטיין של נבחרתו עם 4 שערים במהלך הטורניר, כולל שער היתרון במשחק הגמר המרתק מול קוריאה הדרומית. שנה לאחר מכן הצטרף האן לנבחרת באליפות העולם עד גיל 17, האן פתח בכל המשחקים אך לא מצא את הרשת. נבחרתו נתנה הופעה מכובדת והעפילה עד לשמינית הגמר.

לאחר שלא הצליח להרשים במהלך המונדיאל חיכה האן עוד שנתיים להזדמנות שלו. בחודש מרץ בשנה שעברה הוזמן השחקן הצעיר לתקופת מבחנים בקבוצת קליארי מסרייה א' (הליגה הבכירה) האיטלקית. לאחר שהרשים את מקבלי ההחלטות של המועדון האיטלקי, חתם הכישרון הצעיר על החוזה המקצועני הראשון שלו עד 2020. האן, שהיה אמור בעיקר לשחק בקבוצה הצעירה של המועדון, הוקפץ במהרה לקבוצה הבוגרת וקיבל את ההזדמנות הראשונה שלו כשעלה 4 דקות לסיום המשחק מול פאלרמו. במחזור הבא שוב האן עולה כמחליף בדקות הסיום, הפעם הוא גם כובש בנגיחה מעולה מתוך תיבת החמש והופך לחלוץ הצפון קוריאני הראשון שכובש בסרייה א'.

בתחילת העונה האן הושאל לשנה לקבוצת פרוג'יה מהליגה השנייה, בפתיחת עונה מדהימה החלוץ הצעיר ניצל את המהירות, הדריבלים והמיקום המצוין לכבוש חמישה שערים בתוך שישה משחקים ולמשוך המון תשומת לב תקשורתית. קבוצתו ממוקמת במקום הראשון בליגה השנייה ותוך חודש וחצי הפך האן לכוכב הלוהט של סרייה ב'. כחלק מהעניין התקשורתי שהוא מייצר הוזמן האן ביחד עם נשיא פרוג'יה לראיון בתוכנית הספורט הוותיקה la domenica sportiva של תחנת הטלוויזיה Rai Sport האיטלקית. הראיון המשותף היה אמור להתבצע לקראת השידור שהתקיים במהלך הסוף שבוע. האן התארח בבית מלון במילאנו לקראת הראיון והתכונן לענות על השאלות שהוגשו לו מראש. בכוונה ההסדר בין השחקן לתוכנית שיהיו רק שאלות על ספורט ושלא יהיו שאלות על קוריאה הצפונית או המשטר שלה כדי שהאן לא יצטרך לחרוג ממה שמותר לו להגיד על המשטר הדיקטטורי בארצו.

לפי הפרסומיים האיטלקיים זמן קצר לפני תחילת הראיון התקשרו נציגי המשטר של הדיקטטור הצפון קוריאני קים ג'ונג-און ואסרו על השחקן להתראיין. ככל הנראה במולדתו פחדו שהאן יותקל על-ידי התקשורת האיטלקית ולא רצו לשמוע פרסומיים שליליים, לכן הכריחו את השחקן הצעיר לבטל את הראיון ולחזור חזרה לביתו בפרוג'יה. נשיא פרוג'יה, מאסילימנו סנטופארדה, סיפר על שיחת הטלפון של האן כאשר התייצב לעמדת הראיונות לבדו: "טלפון משר לא ידוע הגיע ושינה את הכל. הוא מפחד, הוא נעל את עצמו בחדר, הוא רק בן 19 והוא עוד צריך לגדול גם מחוץ למגרש". סנטופארדה המשיך לספר למראיין, כאשר לצידו נמצא הכיסא הריק של האן, "זה כמעט בלתי אפשרי, כמו כאשר ניסינו להעביר את השחקן אלינו, בפיונגיאנג לאורך כל המשא ומתן היו מוכנים לדבר רק עם האן".

ממשלת קוריאה הצפונית לא ציפתה שהחלוץ הצעיר ימשוך עניין בכדורגל העולמי וכעת הם מגיבים כנראה מתוך לחץ כשהאקט המוזר הזה כמובן לא הוסיף פרסום טוב לדיקטטורה. לא ברור מה הם האינטרסים של מקבלי החלטות שיושבים בפיונגיאנג, אבל כעת לכולם ברור מה שהיה די צפוי מלכתחילה, האן קוואנג סונג הצעיר הוא לא בן אדם חופשי להחליט לאן תלך או איך תראה הקריירה שלו בעולם הכדורגל – הוא רק נתין נאמן של הדיקטטורה האכזרית בעולם.

https://twitter.com/realsport101/status/912349380014936065

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!