דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טניס ישראלי

ספורט / הטניסאי הישראלי דודי סלע עצר משחק בשל כניסת יום כיפור

סלע החליט לפרוש מהמשחק הצמוד ברבע הגמר של טורניר שנז'ן בסין, כשהבין שלא יסתיים לפני כניסת הצום | אחיו: "הוא עשה זאת אך ורק בגלל שהוא מכבד את יום כיפור ואת המדינה שאת דגלה הוא מייצג"

דודי סלע זוכה בגביע נוטינגהם (Joe Giddens/PA via AP)
דודי סלע זוכה בגביע נוטינגהם (Joe Giddens/PA via AP)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשל כניסת יום כיפור החליט הטניסאי דודי סלע לפרוש בעיצומו של משחק רבע הגמר של טורניר שנז'ן בסין.

משחקו של הישראלי מול אולכסנדר דולגופולוב האוקראיני הופסק לבקשת הישראלי במצב של שוויון 1:1 במערכות, כאשר סלע פנה אל שופט משחק והודיע על פרישתו בעקבות כניסת יום הכיפורים.

 

סלע העפיל לרבע הגמר בסין לאחר טורניר מוצלח מאד, במהלכו הדיח את הגרמני מישה זברב (26 בעולם) בתוצאה 0:3 (3:6, 7:5, 2:6) בתוך פחות משעתיים. שם חיכה לו יריב מוכר ממשחק הדייוויס האחרון מול אוקראינה, אולכסנדר דולגופולוב, שלא זכה לפגוש את הישראלי ברמת השרון בגלל שההתמודדות הוכרעה ב-3:0 לטובת האוקראינים.

 מהמלך המשחק

פתיחת המשחק הייתה צמודה, אך סלע היה זה שנשבר ראשון במשחקון השמיני, דולגופולוב המשיך במומנטום וניצח 3:6. במערכה השנייה סלע היה מדוייק יותר, המשחק היה עדיין צמוד, ובמצב של 5:4 הישראלי השיג שבירה וניצח 4:6.
המערכה השלישית נפתחה עם משחקון נפלא של סלע שהוליך 0:40, אך האוקראיני חזר ושמר על ההגשות שלו בדרך ל- 0:1. סלע החל להגיש ובמצב של 0:15 לאחר מכן ניגש לשופט והודיע שהוא פורש מהמשחק ומהטורניר. בתחילה לא היה ברור מה הסיבה לפרישה, אך סלע אמר לשופט: "אין זמן" והחל לארוז את חפציו, לאחר דקה ירד מהמגרש וזכה לתשואות מהקהל הסיני על הופעתו מעוררת הכבוד בטורניר.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=713&v=CaNzvol6teY

 

על הישגיו בטורניר השיג סלע 19,330 דולר ו-45 נקודות דירוג, בעוד שניצחון היה מעניק לו כמות כפולה של 33,925 דולר. אם סלע היה גובר על דולגופולוב, הוא היה פוגש את דז'ומהור הבוסני במשחק שהיה נערך במהלך כיפור.

דווקא אחרי הביקורות על היכולת החלשה שהפגין מול אוקראינה בדייוויס, נראה שלסלע היה חשוב לתת את הכל במשחק ולהוכיח שהוא עדיין שייך לטופ העולמי וגם אם ייאלץ לפרוש, הוא יעשה זאת בגאווה.

 

בעקבות הפרישה הוציא איגוד הטניס הישראלי הודעה בעמוד הפייסבוק בה נכתב: "איגוד הטניס מביע את הערכתו כלפי דודי על ההקרבה האישית והיותו מושא לגאווה עבור הטניס הישראלי לכל אורך השנה".

גם עופר סלע, אחיו של דודי, התייחס לפרישה של אחיו בעמוד הפייסבוק שלו: "מסתבר שדודי חיכה בסבלנות לראות האם באמת המשחק שלו ייפול על כיפור, דודי ביקש ממנהל התחרות לשחק מוקדם יותר כדי להימנע מכך אבל רצה הגורל והמשחק שלפני התארך". עוד הוסיף האח: "דודי גם לא אדם מאמין ואספר לכם פה שהוא לא נוהג לצום ביום כיפור. לראשונה בקריירה המפוארת שלו, דודי נאלץ לקבל החלטה קשה מנשוא שהמחיר שלה בא לידי ביטוי בדירוג ATP ועשרות אלפי דולרים שהפסיד. הוא עשה זאת אך ורק בגלל שהוא מכבד את יום כיפור ואת המדינה שאת דגלה הוא מייצג בכל עת שהוא נקרא לדגל".

עוד בטורניר

יוני ארליך רשם הישג נפלא כשהעפיל יחד עם בן זוגו הפקיסטני איסאם אל קוורישי לגמר טורניר צ'נגדו. הם גברו בחצי הגמר על ננאד זימוניץ' הסרבי וסנטיאגו גונסאלס ממכסיקו 3:6, 4:6.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!