דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמת יום הכיפורים

מלחמת יום הכיפורים / אף נציג מהממשלה לא השתתף בטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים

ראש הממשלה התייחס להיעדרות השרים ואמר: "זוהי טעות מצערת, מתנצל בפני המשפחות השכולות" | ממשרד הביטחון נמסר כי בהתאם לפרוטוקול ייצגו את המדינה בטקס הנשיא וסגן יו"ר הכנסת

טקס הזיכרון לחללי מלחמת יום כיפור בהר הרצל (צילום: מארק ניימן / פלאש 90).
טקס הזיכרון לחללי מלחמת יום כיפור בהר הרצל (צילום: מארק ניימן / פלאש 90).
שי ניר

טקס יום הזיכרון הממלכתי לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים במלאת 44 שנים למלחמה נערך אתמול (ראשון) בהיכל הזיכרון בהר הרצל, ללא נוכחות נציג מחברי הממשלה. נשיא המדינה ראובן ריבלין נכח בטקס ונשא דברים, וכן גם סגן יו"ר הכנסת חיליק בר, שופט בית המשפט העליון מר דוד מינץ, ואלוף פיקוד הדרום אייל זמיר. היעדרותם של השרים גררה ביקורת נוקבת מצד המשפחות השכולות, וכן בקרב חברי כנסת.

"צר לי על כך שלא היה ייצוג לממשלה בטקס הזיכרון לחללי מלחמת יום הכיפורים" התייחס אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקורת הציבורית, והוסיף "זוהי טעות מצערת ואני מתנצל בפני המשפחות השכולות. הנחיתי את מזכירות הממשלה לדאוג לכך שלהבא תהיה נציגות בטקסים של חללי מלחמות ישראל. זוהי חובה שאין גדולה ממנה כלפי יקירינו שנפלו כדי שאנחנו נחיה במדינתנו."

בטקס אחר שהתקיים אמש בבית העלמין הצבאי בקריית שאול השתתפה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל.

ממשרד הביטחון, שארגן את טקס הזיכרון, נמסר בתגובה כי "על פי כללי הפרוטוקול, טקס הזיכרון הרשמי לחללי מלחמת יום הכיפורים שנערך הבוקר בהיכל הזיכרון מחייב נוכחות של נציג מדינה אחד. בטקס ייצגו את מדינת ישראל נשיא המדינה וסגן יו"ר הכנסת וכמו כן השתתפה בטקס נציגות בכירה מצה"ל, משטרת ישראל, משרד הביטחון, המשפט העליון והארגונים היצוגיים של המשפחות השכולות. יצויין כי טקס זיכרון ממלכתי מתקיים בהחלטת ועדת השרים לסמלים וטקסים אחת לעשור ובו משתתפים נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת".

ח״כ חיליק בר ביקר בחריפות את היעדר נציג ממשלה מהטקס ואמר, ״לא היה שר ששכח להגיב על רצח 3 חללינו הגיבורים בהר אדר. אך 2,297 חללים הם שכחו. חשתי בושה״.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס להיעדרות השרים בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "בושה. אין מילה אחרת לתאר את מה שקרה היום בהר הרצל בטקס לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים. לכל אחד מהם הורים, אחים, אחיות, חברים לנשק שחלקם היו שם היום, נושאים שק כבד של כאב על גבם מהמלחמה הנוראית ההיא – ואף שר לא חושב שזה מספיק חשוב כדי להגיע ולהסתכל להם בעיניים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין שהיה בטקס אמר "מלחמת יום הכיפורים הייתה שעתם של הלוחמים, שעתו של הפיקוד הזוטר״, והוסיף: ״שעתו המרה והיפה של צבא העם. כשהקונספציה המודיעינית קרסה והגנרלים ניהלו מלחמות, צמחו מתוך השבר, האמונה, הדבקות במשימה, הגבורה האישית המופלאה של הלוחמים". בהקשר זה התייחס הנשיא לירידה בשיעור המתגייסים לשירות קרבי ואמר: "בחודשים האחרונים אנו שומעים על ירידה במוטיבציה לשירות קרבי. אלה נתונים מדאיגים. נכון, אופי המלחמות השתנה מאז מלחמת יום הכיפורים, מפת האיומים שלנו השתנתה. אך הצורך להגן על מדינת ישראל, הצורך שלנו בצבא חזק לא השתנה."

הנשיא הדגיש כי: "איננו יודעים מה יתרגש עלינו בעתיד. הפתעות יהיו תמיד, אך המערכה על הבית לא תמה. עלינו להעלות את המוטיבציה בקרב מועמדים לגיוס לשרת שירות קרבי. זהו אתגר לאומי! לוחמי החוד והמועמדים לשירות, נכדיהם ולעיתים גם בניהם של לוחמי מלחמת יום הכיפורים – אנו צריכים אתכם היום: נחושים, ערכיים, אמיצים, מאמינים בצדקת הדרך. איננו יכולים בלעדיכם. הנכונות לתת כתף במערכה, לצד המחויבות להישמע לפקודות הצבא ולפעול תמיד בהתאם לערכי היסוד של צה"ל היא הערובה שלנו להצלחה ולחוזק. תקומת האומה נבנית על כושר עמידותה וכושר העמידה שלנו ניצב על מצוינות ומוסריות, נחישות, חתירה להכרעה, גבורה וטוהר הנשק. הערכים האלה, העוצמה הזו, הם ששינו את תמונת המערכה והביאו לתבוסת האויב."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!