דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מי ישמור על השוטרים? / הפגנה למען השוטרים והסוהרים: "מי שומר על השוטרים שלא יגנבו אותם? מי מגן עליהם?"

אנשי מטה המאבק למען השוטרים והסוהרים הפגינו הבוקר (ג') מול בניין משטרת מחוז ת"א | גמלאי המשטרה, שלומי תמם: "גם השוטרים הם אזרחי מדינה ישראל וגם להם צריך לדאוג לזכויות"

גמלאי המשטרה ומשפחות השוטרים חוסמים את הכניסה למחוז ת"א של משטרת ישראל (צילום: מטה מאבק השטח)
גמלאי המשטרה ומשפחות השוטרים חוסמים את הכניסה למחוז ת"א של משטרת ישראל (צילום: מטה מאבק השטח)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אנשי מטה המאבק למען השוטרים והסוהרים הפגינו בשעות הבוקר (שלישי) מול משטרת מחוז תל אביב כשהם חוסמים לכניסת אזרחים את הבניין ברחוב סלמה במשך שעתיים, חוסמים את הצומת הסמוכה, ומכריזים על 'שביתה'. כזכור, על השוטרים נאסר בחוק להתאגד ולהפגין, אולם גמלאי משטרה ושב"ס ובני משפחותיהם, עליהם לא חל האיסור, נאבקים בימים אלה להשוואת תנאיהם לתנאי חיילי הקבע, בהתאם להחלטת בית הדין האזורי לעבודה.

גמלאי המשטרה ומשפחות השוטרים חוסמים את הכניסה למחוז ת"א של משטרת ישראל (צילום: מטה מאבק השטח)
גמלאי המשטרה ומשפחות השוטרים חוסמים את הכניסה למחוז ת"א של משטרת ישראל (צילום: מטה מאבק השטח)

"אתם צריכים להבין, כל האזרחים, אתם בטח תוהים מה פתאום סוגרים תחנת משטרה. מה פתאום מונעים מהשוטרים לצאת לעבוד ומאזרחים להכנס לתחנה ולקבל שירות", נאם אחד המוחים, גמלאי המשטרה שלומי תמם, במגפון מול התחנה. "זה נגמר. עד היום השוטרים שמרו על החוק ועל האזרחים ואני שואל שאלה: מי שומר על השוטרים שלא יגנבו אותם? שלא ירמו אותם? מי מגן עליהם? איפה אתה אדוני ראש הממשלה? גם השוטרים הם אזרחי מדינה ישראל וגם להם צריך לדאוג לזכויות". "אנחנו מורידים את הכפפות ומחריפים את המאבק" אמרה רוית דיין מלצר מפורום משפחות השוטרים והסוהרים והוסיפה: "מצפות עוד הפתעות".

אמש, בשעת שאלות ותשובות שערך שר האוצר משה כחלון בשידור ישיר בדף הפייסבוק שלו, השיב בתגובה לשאלות הגולשים כי העביר את נושא תוספת השכר לשוטרים ולסוהרים לטיפולו הישיר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ראש הממשלה לקח את זה אליו לפני חודש וחצי חודשיים. הוא מרכז את זה וכל החלטה שתתקבל אנחנו נכבד אותה. לחשוב ששר אוצר יכול לבוא ולתת 7 מיליארד שקל, בצורה כזאת שהיא לא תתוכלל על ידי ממשלת ישראל – זו טעות. אני מכבד את החוק ובית המשפט, ומה שיוחלט זה מה שיקרה". כזכור ביקש משרד האוצר לערער על החלטת בית הדין האזורי לעבודה, אולם לבסוף הודיע כי הנושא נידון בוועדה בין משרדית מיוחדת בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר.

מוקדם יותר השבוע הפגינו פעילי מטה המאבק פעם נוספת מול ביתו של הממונה על השכר באוצר ערן יעקב. לפני כחודש אמר יעקב ל'דבר ראשון' כי אין בכוונת משרד האוצר לבחון מחדש גם את האיסור החל על זכות השוטרים להתאגד, במקביל לבחינת החלטת הממשלה ש/33 הקובעת כי שכרם ישווה לשכר חיילי הקבע. בינתיים הקימו פעילים ממטה המאבק עמותה רשומה תחת השם 'הוועד של השוטרים והסוהרים', והצהירו כי בכוונתם לפעול להקמת ארגון שוטרים וסוהרים יציג ואף לעתור בנושא לבג"ץ.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!