דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אזרבייג'ן

זכויות להט"ב / דיווחים על מעצרים ורדיפות להט"בים באזרבייג'ן ובמצרים

לפחות 83 הומואים נעצרו באזרבייג'ן, והתקבלו אף דיווחים על עינויים | במצרים נעצרו 30 פעילים להט"בים לאחר שהניפו דגל גאווה | כל זאת, בזמן שארה"ב התנגדה השבוע לגינוי מדינות בהן מוציאים להט"בים להורג

דגל אזרביג׳ן (צילום: Shutterstock).
דגל אזרביג׳ן (צילום: Shutterstock).
אוריאל לוי

רדיפת הקהילה הלהט"בית במדינות מוסלמיות נמשכת: לפחות 83 הומוסקסואלים נעצרו באזרבייג'ן ויותר מ-30 להט"בים נעצרו במצרים. המעצרים באזרבייג'ן התנהלו בשיטות דומות בהן נקטו השלטונות בצ'צ'ניה לפני מספר חודשים. העצורים במצרים נעצרו לאחר שהניפו דגלי גאווה. השבוע התנגדה ארצות הברית להחלטה במועצת זכויות האדם של האו"ם המגנה מדינות בהם מונהג עונש מוות ללהט"בים.

שר הפנים האזרי הודיע בתחילת השבוע כי 83 אזרחי המדינה נעצרו בין ה-15 ל-30 בספטמבר בחשד כי "הציעו לאזרחים ולתיירים יחסים אינטימיים". הודעתו הגיעה לאחר שכמה ארגוני זכויות אדם מחו על גל מעצרים שמתרחש לאחרונה נגד הומואים במדינה. לפי הדיווחים המעצרים מתרחשים במקומות בילוי, בדירות, ולעתים באמצע העיר. פעילי זכויות אדם במדינה מסרו את שמותיהם של כמאה עצורים.

גבר בשם קסייל שעדותו נמסרה לרשתות התקשורת המערביות אמר שלאחר מעצרו חשש ליצור קשר עם עורך דין. בתחנת המשטרה הכו אותו עם אלה בראשו, ברכיו וזרועותיו, והשיתו עליו מכות חשמל למעלה משלושים פעם.

קסייל העיד כי העינויים נועדו להכריח אותו לתת את שמותיהם של גברים אחרים אתם שכב בעבר, ולחתום על כמה מסמכים שלא הורשה לקרוא. עד ראיה נוסף שהעדיף להישאר בעילום שם אישר את עדותו של קסייל: "אם אתה לא מוסר מידע על אחרים, הם מכים אותך או מתקשרים למשפחה שלך, שזה הכי גרוע".

נשיא ארגון מיינוריטי אזרבייג'ן, סמאד ישמעאלוב, הודיע לעיתונות שמצבם של העצורים אינו טוב, וכי אלו ששוחררו נותרו ללא קורת גג, משום שבעלי הדירות שלהם מסרבים להמשיך להשכיר להם דירה. הארגון שבראשותו מנסה לעורר מודעות ולגייס כספים לייעוץ משפטי, למען העצורים הלהט"בים, שמרביתם אינם יכולים לגייס את הסכום הנדרש לשם הגנה משפטית.

מעצרים גם במצרים

לפחות 30 פעילים להט"בים נעצרו במצרים, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. המעצרים החלו לאחר הנפת דגל הגאווה בהופעה של להקת הרוק הלבנונית "משרוע לילה", שסולנה הוא הומו. הנפת הדגל אירעה ב-22 בספטמבר בקהיר הבירה. חלק מהעצורים הם פעילים שמחו לאחר המעצר הראשון שארע עם תום ההופעה.

לפי ארגוני זכויות אדם, החשודים שנעצרו עברו בדיקות אנאליות כדי לקבוע אם הם קיימו יחסי מין עם גברים אחרים. בקהיר טוענים כי לא מדובר בעינוי אלא בהליך חוקי. התביעה הציבורית פתחה בחקירה אחרי שהתקשורת המקומית גינתה בחריפות את הנפת הדגל. ביום שני, נעצרו אחד עלא ושרה חיג'אזי, שהייתה לאישה הראשונה שנעצרת בנסיבות אלו זה שנים רבות. עורך דינם סיפר כי הם הואשמו ב"הצטרפות לארגון שהוקם בניגוד לחוק" ובקידום "תעמולת אותו ארגון". חיג'אזי הואשמה גם ב"סטייה מינית" וב"התהוללות".

על אף שיחסים חד-מיניים אינם אסורים במדינה, הם אינם מקובלים על החברה השמרנית של מצרים. הלהקה "משרוע לילה" פרסמה הודעת גינוי למעצרים וקראה להביע סולידריות עם העצורים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!