דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרזה מיי

בעולם / כיצד הפך נאום "החלום הבריטי" של מיי לסיוט של כל פוליטיקאי

התקף שיעול, תפאורה נופלת וקומיקאי שמתפרץ לבמה. מול כל הדברים האלה נאלצה להתמודד מיי בנאומה מול ועידת המפלגה השמרנית במנצ'סטר בעודה מנסה לייצב את מקומה בהנהגת המפלגה.

הקומיקאי סיימון ברודקין מגיש לראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, טופס פיטורין בזמן שהיא נואמת על הבמה (צילום: (Joe Giddens/PA via AP).
הקומיקאי סיימון ברודקין מגיש לראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, טופס פיטורין בזמן שהיא נואמת על הבמה (צילום: (Joe Giddens/PA via AP).

מבוכה בנאומה של תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה. מיי נאמה בועידת המפלגה השמרנית בבריטניה, אך במהלך הנאום אדם שהתחזה לשמרן דחף לעברה טופס פיטורים (טופס P45). בהמשך הנאום נתקפה בהתקף שיעול, ואותיות החלו ליפול מהתפאורה שמאחוריה. בנאום עצמו התנצלה מיי והבטיחה לסייע כלכלית למשפחות הנאבקות להשיג את "החלום הבריטי" והוסיפה והתנצלה על ההחלטה ללכת לבחירות ביוני, אשר הסתיימו בהתחזקות משמעותית של יריביה הפוליטיים, מפלגת הלייבור, בראשות ג'יימי קורבין.

יום לא קל עבר על ראשת הממשלה הבריטית, תרזה מיי. בעוד המפלגה מתמודדת עם נסיגת כוחה בבחירות ועם המו"מ המסובך לגבי ההיפרדות מהאיחוד האירופי, בעוד מיי עצמה צריכה לייצב את מעמדה בראש המפלגה, הגיע הנאום המביך בו הצליח להסתנן לקהל יריב פוליטי שהעניק לה טופס 45P, אשר ניתן לאחר פיטורים. בעוד מיי מנסה להתאושש מההפרעה, נתקפה בהתקף שיעול ארוך, ועד שהצליחה לסיים את הנאום החלו ליפול אותיות מהתפוארה שעל במת הועידה.

לפי סוכנות הידיעות AP, האיש שהטריד את מיי בנאומה נעצר לזמן קצר בכדי "למנוע הפרת סדר", לדברי המשטרה. סימון ברודקין, הקומיקאי המתחזה שהפריע לנאום טען כי "בוריס (בוריס ג'ונסון, שר בכיר בממשלתה של מיי) אמר לי לעשות זאת". בנאום עצמו ניסתה מיי לקרוא לשרים להתמקד בטיפול ב"חיי היומיום של אנשים עובדים". מיי קראה לאזרחי האיחוד האירופי להישאר בבריטניה גם לאחר הברקסיט, והבטיחה כי בריטניה תשאר "גלובלית, העומדת זקוף כלפי העולם".

עוד אמרה מיי כי היא מקווה שהשיחות על הפרידה מהאיחוד יסתיימו ב"עסקה טובה", אך היא נערכת גם לכישלון אפשרי שלהן. בזמן הקמפיין למען עזיבת האיחוד נטען כי בריטניה מממנת את האיחוד יותר מכפי שהחברות באיחוד תורמת לבריטניה. לאחר ההחלטה, התברר כי לחברות באיחוד יש תועלת כלכלית רבה לבריטניה, כאשר בזמן המו"מ לתנאי העזיבה ייתכן כי בריטניה תחוייב לקיים הסכמים נפרדים עם כל אחת מחברות האיחוד, מהלך אשר עשוי לפגוע פגיעה קשה בסחר ובפעילות הכלכלית באי הבריטי.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!