דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ספורט / ג'ודו: מדליית זהב לטמלקובה וכסף לנלסון-לוי בטשקנט

בטינה טמלקובה השיגה את מדליית הזהב הראשונה שלה כישראלית, אך טרם אושרה אזרחותה, השרה רגב: " אמשיך לפעול עד אשר תקבל את האזרחות הישראלית". תמנע נסלון-לוי זכתה במדליית הכסף. אורי ששון יחזור להתחרות ביום ראשון.

בטינה טמלקובה (באדיבות איגוד הג'ודו)
בטינה טמלקובה (באדיבות איגוד הג'ודו)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יום מאיר פנים למשלחת הישראלית בג'ודו בתחרות הגרנד פרי בטשקנט, אוזבקיסטן. הג'ודוקא הצעירה בטינה טמלקובה בת ה-20 שהחלה השנה לייצג את ישראל, העלתה חיוך גדול על פניה ועל פני כל המשלחת הישראלית עם זכייתה הראשונה במדליית הזהב בתחרות בסבב הבוגרים, לאחר שגברה בגמר במשקל עד 52 ק"ג על אגטה פרנק מפולין באיפון. בסוף יום התחרות הייתה זו תמנע נלסון לוי שהעלתה את מאזן המדליות לשתיים לאחר שנוצחה בגמר במשקל עד 57 ק"ג וסיימה עם מדליית הכסף.

גרנד פרי טשקנט בג'ודו המתקיים משישי-ראשון, יצא לדרך, בהשתתפות משלחת ישראלית מרובת משתתפים ומשתתפות, הכוללת גם את מדליסט הארד בריו אורי ששון שיחזור ביום ראשון להתחרות לראשונה מאז האולימפיאדה.

זהב לבטינה טמלקובה (עד 52 ק"ג)
הגו'ודוקא ילידית בולגריה שעברה השנה לייצג את ישראל וזכתה לפני חודש במדליית הכסף באליפות אירופה לג'וניור, החלה את התחרות בניצחון על קהודיאנזארובה מאוזבקיסטן, ברבע הגמר שם פגשה את שרלין ואן סניק הבלגית המנוסה ממנה, שנחשבת לאחת הטובות בעולם במשקל זה. טמלקובה לא נראתה נחותה מיריבתה והשיגה וואזארי, עליו הצליחה לשמור עד לסיום הקרב. בחצי הגמר התייצבה מולה קרולינה פינקובה מפולין,  הישראלית עלתה נחושה מאוד והשיגה וואזארי שהקנה לה את הניצחון והכרטיס לגמר מול אגטה פרנק, גם היא מפולין.

הגמר החל באופן שקול והססני אך כעבור 1:43 דקות הצליחה טמלקובה להטיל את יריבתה באיפון בתרגיל מרהיב שזיכתה אותה במדליית הזהב הראשונה שלה בסבב הבוגרים וגרמה התרגשות רבה במשלחת הישראלית למשמע ההמנון הלאומי "התקווה" בטקס הענקת המדליות.

אריאל בצלאל שהתחרתה עם טמלקובה באותו משקל, הפסידה בחצי הגמר לאגטה פרנק הפולנייה שהכניעה אותה בריתוק ושלחה אותה לקרב על מדליית הארד. שם כאמור הפסידה לאווה צ'רנוביצקי ההונגריה וסיימה חמישית.

עניין נוסף שמרחף סביב המדלייה של טמלקובה הוא שאלת האזרחות שלה, הג'ודוקא עברה לייצג את ישראלה בשנה האחרונה בעקבות בן זוגה השיראלי הג'ודוקא ברוך שמאילוב נמצאת כרגע על בשיראל עם אשרת תייר שהוארכה לאחרונה בחודשיים ותוקפה יפוג בסוף החודש. במידה ומשרד הפנים לא יחליט לשנות את המצב ולהעניק לה את הדרכון ובהמשך גם אזרחות, היא תגורש מישראל.

לאחר הזכייה התייחסה לכך שרת התרבות והספורט מירי רגב: "התרגשנו כולנו לראות את בטינה עומדת על הפודיום ובדמעות שרה את התקווה כשדגל ישראל מתנוסס לו בגאווה על תקרת האולם". אמרה השרה, שגם הבטיחה שתטפל בעניין האזרחות של טמלקובה ותפנה לשר הפנים דרעי: "אמשיך לפעול עד אשר תקבל את האזרחות הישראלית כך שתוכל להמשיך ולייצג אותנו בכבוד באליפות אירופה שנה הבאה בישראל"

כסף לתמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג)
נלסון-לוי, מדליסטית הארד מאליפות אירופה בשנה שעברה, עלתה באופן אוטומטי לסיבוב השני והצליחה לגבור על יריבה על  אבילקדירובה מקזחסטן באיפון 2:11 דקות מהפתיחה, בחצי הגמר פגשה את סברינה פילזמוזר האוסטרית החזקה והוותיקה, נלסון-לוי השיגה פעמיים וואזארי שהעלו אותה לגמר מול אנה בורובסקה הפולניה.

בגמר, בורובסקה הצליחה לבצע תרגיל מהיר שהעניק לה יתרון וואזארי, עליו שמרה לאחר שהישראלית לא הצליחה לבצע תרגיל בזמן שנותר לסיום הקרב ונלסון-לוי סיימה עם מדליית הכסף ומקום מכובד בפודיום.

נועה מינצקר המתחרה במשקל עד 48 ק"ג, הפסידה בקרב הראשון שלה שהיה ארוך מהרגיל והסתיים לאחר 8:41 דקות בוואזארי, משם עברה לבית הניחומים, שם ניצחה מתחרה אוזבקית עם שני וואזארי ועלתה להתמודד על הארד. בקרב על הארד פגשה מינצקר את אווה צ'רנוביסקי ההונגריה המנוסה, מדליסטית הארד מלונדון 2012. הקרב הגיע לניקוד זהב שם מינצקר נחלה הפסד לאחר שקיבלה עונש שני וסיימה את התחרות במקום החמישי. שירה ראשוני התחרתה גם היא במשקל זה והודחה בקרב הראשון על ידי נודירה גולובה האוזבקית.
  
ברוך שמאילוב, המתחרה בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג, החל את התחרות מול מתחרה רוסי עליו השיג בניצחון באיפון לאחר 1:24 דקות מהפתיחה הקרב. בסיבוב הבא פגש יריב מקירגיזסטן לו הפסיד בניקוד הזהב בגלל צבירת עונשים ועבר לבית הניחומים. בבית הניחומים התייצב מולו יריב סלובני, אותו ניצח בדרך להתמודדות על הארד.

https://www.youtube.com/watch?v=me5ZlzBQitE

בקרב על הארד הוא פגש את סרדור נוריאייב האוזבקי הקרב נכנס לניקוד זהב, שם ספג הישראלי עונש לאחר עשר שניות, שמאילוב הביע את מורת רוחו מהחלטת השופט שהותירה אותו ללא מדליה.

טומי ארשנסקי המתחרה במשקל עד 60 ק"ג הודח בקרב הראשון שלו ע"י זובהונוב האוזבקי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!