דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קפה נואר

חברה ועבודה / עובדי 'קפה נואר' בת"א חזרו לשבות - "ההנהלה מתעלמת מאיתנו"

בסוף השבוע חזרו עובדות ועובדי 'קפה נואר' לנקוט בצעדים ארגוניים, והשביתו את המסעדה והפגינו מול מסעדה נוספת השייכת לבעלים | העובדים טוענים לפגיעה בהתארגנות | 'קפה נואר': "מטרת ההפגנות ליצור לחץ בלתי הוגן"

שולחנות נטושים מחוץ לקפה נואר במהלך ההפגנה, ספטמבר 2017 (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)
שולחנות נטושים מחוץ לקפה נואר במהלך ההפגנה, ספטמבר 2017 (צילום: הסתדרות הנוער העובד והלומד)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי 'קפה נואר' חוזרים לנקוט צעדים ארגוניים ומחריפים את מחאת. בליל שישי השביתו את משמרת הערב במסעדה, ולראשונה הפגינו מול מסעדה נוספת שבבעלות הקבוצה – מסעדת סבסטיאן. לטענת 'הסתדרות הנוער העובד והלומד' פוגעת המסעדה בשיבוץ המשמרות של העובדים השובתים, בניגוד להתחייבותה בבית הדין לעבודה. העובדים מוחים על גרירת הרגליים בחתימה על הסכם קיבוצי ראשון במסעדה, וטענות לפגיעה בהתאגדות – הנחשבת לראשונה בענף המסעדנות.

"חבל לנו מאוד שאחרי כל מה שעברנו ואחרי כל הביקורת שההנהלה קיבלה מבית המשפט אנחנו שוב מוצאים את עצמנו כאן", מסרה חברת ועד הפעולה עדי טחורש, ודבריה פורסמו בדף הפייסבוק של 'האיגוד המקצועי לנוער – הסתדרות הנוער העובד והלומד'. "אולי בהנהלה נהנים לראות אותנו עומדים מחוץ למסעדה ועושים הפגנות במקום לראות אותנו מוציאים מנות ונותנים שירות ללקוחות, אבל אנחנו ממש היינו מעדיפים שההנהלה תפסיק להתעלם מאיתנו ותסיים את הפרק הזה ביחסים שלנו".


גורמים המעורבים במאבק, מסרו כי ב'הסתדרות הנוער העובד' מדברים על אכזבה גדולה בקרב העובדים מהתנהלות ההנהלה, הפועלת לדבריהם בחוסר תום לב ובניסיון להביא להתפרקותה של התארגנות ראשונית. וטוענים שימשיכו בצעדים ארגוניים ובמחאה ציבורית עד שההנהלה תתעשת. ביום רביעי התפוצץ המו"מ סביב גיבוש המסמך שדרשה השופטת גילצר-כץ המציג את ההסכמות וחילוקי הדיעות בין הצדדים – על רקע חזרתה של הנהלת המסעדה מהסכמות קודמות.

על אף התחייבות הנהלת המסעדה בפני בית הדין לעבודה ביום שני האחרון – כי לא יפגעו בשיבוציהם של העובדים השובתים – סידור העבודה לשבוע הבא שקיבלו אמש העובדים, לאחר השביתה, כלל פגיעה בשיבוציהם של העובדים השובתים. לאחר שמחת תורה צפויים הצדדים להפגש לדיון נוסף בתיק, הנוגע לטענות הוועד וההסתדרות בדבר פגיעה בזכות ההתארגנות והשביתה של העובדים ובנציגיהם.

כזכור עובדי קפה נואר התאגדו ב'הסתדרות הנוער העובד והלומד' לפני כחצי שנה, במטרה לשפר תנאיהם באמצעות הסכם קיבוצי – אשר במידה ויחתם יהיה ההסכם הקיבוצי הראשון בענף המסעדנות.

מהנהלת מסעדת קפה נואר נמסר בתגובה כי "ההפגנות החלו עוד לפני מועד הגשת ההודעה לשופטת ביום רביעי, וכי כל מטרתן לנסות ליצור לחץ בלתי הוגן בזמן שהצדדים מנהלים פגישות אינטנסיביות בניסיון להגיע להסכם". לטענתם, עובדי המסעדה כלל אינם נוטלים חלק בהפגנות. כמו כן טענו כי הוגש מסמך המפרט את ההסכמות והפערים בין הצדדים שמרביתם נובעים לדבריהם משינויים בעמדת ההסתדרות מפגישה לפגישה. עוד הכחישו כי נעשה שינוי בשיבוץ העובדים. "ההתנהלות חסרת האחריות של הנוער העובד הביאה לכך שהרוב המוחלט של עובדי המסעדה בחרו להתנער מהם, ולא בכדי הנוע״ל נמנעים מלמסור את רשימת החברים העדכנית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!