דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

למרות ההסכם, מספר קבוצות נכים ימשיכו כנראה במחאה על גובה קצבת הנכות | בירושלים סוכת שלום | בקיבוץ אשבל בצפון סוכת 'קיום משותף' | ועבור עובדים רבים הארעיות היא כבר קבע - מאבקיהם לזכויות ממשיכים

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי קפה נואר ממשיכים במאבקם לחתימת הסכם קיבוצי ראשון במסעדה ובענף המסעדנות בכלל. בבית הדין לעבודה נקבע כי יוכלו לשבות במהלך חול המועד, והנהלת המסעדה אף התחייבה שלא לפגוע בזכותם זו. דיון נוסף נקבע לאחר שמחת תורה ב-16.10.

על אף ההסכמות אליהן הגיעו נציגי הנכים, ההסתדרות ונציגי המדינה בנושא העלאת קצבאות הנכות – חלק מארגוני הנכים אינם מקבלים את ההסכמות, וייתכן וימשיכו בפעולות המחאה ברחבי הארץ ובחסימות כבישים.

מטה המאבק למען השוטרים, הסוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס עורכים הפגנות ספונטניות מול הפקידות הבכירה בממשלה ובאוצר במאבק להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לאלו של אנשי הקבע – ויישום החלטת הממשלה בנושא. לצד זאת הודיעה קבוצת פעילים בשבוע שעבר כי הקימו עמותה בשם "הוועד של השוטרים והסוהרים" וכי בכוונתם לפעול גם בבג"צ לביטול האיסור על התאגדות שוטרים וסוהרים.

ארגון הכבאים נוקט צעדים ארגוניים, זאת על רקע פגיעה בתנאי הכבאים והתעלמות הנציבות משורה של פניות הארגון בנושא הסדרת תנאים שונים של הכבאים – ביניהם הענקת תקנים לביצוע תפקידים נוספים לתפקידי השגרה. יופסקו בכל רחבי הארץ השתתפות העובדים בתרגילים, אימונים והדרכות וכן יציאה לאבטחות. עם זאת, הדגיש ארגון הכבאים, כי כל הפעילות המבצעית השגרתית תמשיך להתנהל כסדרה. האיגוד גם הודיע על כוונתו להיאבק בהכרזת הנציב כי לא יקבל יותר מועמדים לתפקיד לוחמי אש שלא השלימו תעודת בגרות.

עובדי בנק איגוד הדורשים להיות מעורבים בהליך רכישת הבנק, ועובדי דה מרקר על רקע הכוונה לאחד את מערכת העיתון עם מערכת הארץ.

עובדי מג"מ בטיחות בנצרת עלית נשלחו לחופשה כפויה בחג הסוכות לאחר שלא שולמה להם משכורת חודש אוגוסט וספטמבר. לעובדי המפעל לא הופרשו גם כספים רבים שאמורים היו להיות מופרשים לקרנות הפנסיה.

7.10 מוצאי שבת 

20:00 – "מוצ"ש מול היועמ"ש": מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השלטונית, הנערכות בשורת מוקדים ברחבי הארץ. מרכז המחאה בפתח תקווה העצמאות 65 קניון כפר גנים. מלבד זאת צפויות הפגנות גם בראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה מול התותח, חיפה – מרכז חורב, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא ,חדרה– כיכר המשטרה, נתניה – קניון עיר ימים, כפר סבא – ויצמן 63 קניון ערים, רמת גן – ביאליק 42, חולון– שדרות גולדה מאיר 6, ראשון לציון – מדרחוב רוטשילד, נס ציונה–  צומת ויצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, קרית גת –  צומת פלוגות, ערד – כיכר הכניסה לעיר על כביש 31.

9.10 יום שני

שני שלישי – סוכת נשים עושות שלום בירושלים בגן העצמאות. מפגשים, פאנלים, מעגלי שיח, מופעים ומוזיקה. פרטים כאן.

22:30 – 'על אדמת המילים' – אירוע שירה ומוסיקה במסגרת פסטיבל מתחת לפנס המוקדש לקשר שבין השפה העברית לשפה הערבית. גבעת חביבה. פרטים כאן.

10.10 יום שלישי

18:00 – סוכת השלום عريشة السلام במרכז לקיום משותף בקיבוץ אשבל – מפגש מחנכים יהודי ערבי. פרטים כאן.

19:00 – מפגש עם רוג'ום – קהילת צעירים לשינוי חברתי בסוכה של פאב המפלצת. צ'ילה 8 שכונת קרית יובל, ירושלים. פרטים כאן.

13.10 יום שישי

10:00-15:00 – אלבה, פסטיבל צהרים – תרומה לקהילה הטרנסג'נדרית ולסבסוד ניתוח. המרכז הגאה בגן מאיר תל אביב. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!