דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ספורט / ג'ודו: שגיא מוקי זוכה בזהב ומביא מדליה ישראלית שלישית בטשקנט

התקווה מתנגנת פעמיים בטשקנט. שגיא מוקי שכמעט השיג את מדליית הארד בריו, חזר להתחרות אחרי פציעה וזכה מדליית בזהב שמעלה את מאזן המדליות של ישראל לשלוש. היום יחזור אורי ששון להתחרות וינסה להשיג מדליה רביעית.

שגיא מוקי זוכה מדליית זהב בגרנד פרי טאשקנט (צילום: עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל)
שגיא מוקי זוכה מדליית זהב בגרנד פרי טאשקנט (צילום: עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שתי המדליות שהושגו בשישי בגרנד פרי טשקנט, הגבירו את התיאבון במשלחת הישראלית וביומה השני של התחרות מאזן המדליות עומד כבר על 3 עם מדליה שנייה מזהב אותה השיג שגיא מוקי, שהשמיע את 'התקווה' בפעם השנייה בתחרות אחרי שבטינה טמלקובה עשתה זאת יום קודם לכן.

עבור מוקי זו מדליה ראשונה מאז חזר להתחרות אחרי שהפסיד בקרב על הארד באולימפיאדת ריו ומשם עבר להתחרות במשקל על 81 ק"ג. מדליית הזהב הזו הוכיחה שוב שהוא נמצא בצמרת העולמית ובוודאי תעניק לו הרבה ביטחון ומוטיבציה להמשך.

שגיא מוקי זוכה מדליית זהב בגרנד פרי טאשקנט (צילום: עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל)
שגיא מוקי זוכה מדליית זהב בגרנד פרי טאשקנט (צילום: עמוד הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל)

הדרך למדליה
בדרכו לזהב מוקי גבר בקרב הראשון על ג'אג'יק זקריאן מרוסיה, בזכות שלושה עונשים שנפסקו לחובתו של הרוסי, בסיבוב השני התייצב מולו שרופידין בולטאבואב מאוזבקיסטן, שכמו קודמו, ספג גם הוא שלושה עונשים שנתנו למוקי את העלייה לחצי הגמר. שם פגש את פגאן גולוזאדה מאזרבייז'אן אותו ניצח מוקי בזכות וואזארי ועלה לקרב על מדליית הזהב.

בגמר הראשון שלו במשקל הנוכחי מוקי היה צריך לגבור על יריב קשה, אלוף אסיה ב-2016, המונגולי דגוושורן ניאמשורין. אף אחד מהמתחרים לא הצליח לבצע תרגיל, ולאחר ארבע דקות של הזמן החוקי הקרב נכנס לניקוד הזהב כשליריב המונגלי יש כבר שני עונשים ולמוקי עונש אחד, מוקי היה קרוב לגרום לעונש שלישי לחובתו של המונגולי שהיה מסיים את הקרב, אך כעבור שתי דקות ועשרים שניות גם מוקי ספג עונש שני. השניים נראו מאוד מותשים מהתחרות, אולם הישראלי היה נחוש יותר והצליח לבצע תרגיל מצויין, שנתן לו את הניצחון בוואזארי ואת מדליית הזהב.

https://www.youtube.com/watch?v=74vlOqCGmn0

יו"ר האיגוד משה פונטי: "גם כששגיא היה פצוע ובשיקום לא חשבנו לרגע לוותר עליו. הוא ספורטאי גדול וזה רק קצה קצהו של הפוטנציאל שלו. המבט שלנו הוא קדימה עם הרבה תקוות לגביו. הכל תלוי בו, בעבודה, במאמצים שלו ובאמונה שלו בעצמו. כל הכבוד לו ולאורן סמדג'ה".

אורי ששון חוזר להתחרות

התחרות בטשרקנט תסתיים היום (א) עם כניסתו לתחרות של של אורי ששון, שלא התחרה מאז מדליית הארד באולימפיאדת ריו. ששון יתחרה במשקל הפתוח 100+ ק"ג וינסה לזכות במדליה נוספת לישראל ולהראות שהוא עדיין נמצא בין הטובים בעולם.

ישראלים נוספים שיתחרו ביום האחרון של התחרות הם לי קוכמן במשקל עד 90 ק"ג ואצל הנשים, ירדן מאירוסון ורז הרשקו במשקל עד 78 ק"ג.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!