דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדרוגל נשים

כדורגל נשים / נבחרת הכדורגל של נורווגיה מציגה: שוויון בשכר לנשים

התאחדות הכדורגל הנרווגית החליטה להשוות את שכרן של שחקניות הנבחרת לזה של הגברים | יו"ר ארגון השחקנים בנורווגיה: "נורווגיה היא מדינה בה השוויון חשוב לנו, אני חושב שזה יהיה טוב למדינה ולכדורגל"

נבחרת הנשים של נורבגיה  (צילום ארכיון: AP Photo/Luca Bruno).
נבחרת הנשים של נורבגיה (צילום ארכיון: AP Photo/Luca Bruno).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

החלטה תקדימית בכדורגל העולמי: התאחדות הכדורגל הנורווגית הפכה להיות הראשונה בעולם שמשווה את המענקים שמחולקים לשחקניות הנבחרת על השתתפותן במדי הנבחרת הלאומית לתנאים הקיימים אצל נבחרת הגברים.

נבחרת נורווגיה היא אחת הנבחרות הטובות בעולם בכדורגל נשים. סגנית אלופת אירופה ב-2013 מציגה אוסף מרשים של שחקניות בכירות מהליגות והקבוצות הטובות באירופה, כאשר מעל כולן בולטת החלוצה המצוינת אדה הגרברג אשר הובילה את קבוצת ליון לשתי זכיות רצופות בליגת האלופות ונבחרה לשחקנית השנה של אופ"א לשנת 2016. למרות רמתה הגבוהה והציפיות הגדולות, נחלה הנבחרת כישלון אדיר ביורו האחרון שהתקיים הקיץ בהולנד, כאשר סיימה את הטורניר עם 3 הפסדים וללא נקודות בבית המוקדם.

בסיום הטורניר הודיע הכוכבת הגדולה אדה הגרברג על פרישה זמנית ממדי הנבחרת אחרי מה שהגדירה כ"בעיות ניהוליות", כשלמעשה היה שהביקורת שלה מופנת לאופן שבו התאחדות הכדורגל הנורווגית משקיעה את תקציביה בנבחרת כדורגל הנשים. השבוע הודיעו התאחדות הכדורגל הנורווגית ביחד עם ארגון השחקנים המקומי על הסכם חדש ומהפכני שישווה את חוזי השחקניות הבינלאומיות לחוזי נבחרת הגברים. הסכום אותו תקבל נבחרת הנשים בשנת 2018 יגדל מ 3.1 מיליון קרונה ל6.55 מיליון קרונה (2.6 מיליון ש"ח), כולל תוספת של 550 אלף קרונה ששחקני נבחרת הגברים העבירו מתקציבם לתקציב הנשים.

יוכין וואלטין יו"ר ארגון השחקנים פרסם הודעה בא הסביר את המהלך המהפכני של מקבלי החלטות בכדורגל הנורווגי. לדבריו, שיפור התנאים הוא השקעה בשחקניות כדי שיוכלו להתפנות להפוך לשחקניות כדורגל מקצועניות ולהתמקד רק בכדורגל מקצועני "נורווגיה היא מדינה בה השוויון חשוב לנו, אני חושב שזה יהיה טוב למדינה ולכדורגל. לשחקניות זה בהחלט יעשה את ההבדל. היום בנוסף להיותן שחקניות כדורגל חלק מהן עובדות או לומדות. בתנאים האלו קשה מאוד להשתפר". בנוסף הוא ציין את החשיבות בלתת לשחקניות הכדורגל את הכבוד והערכה שמגיע להן בעקבות ההשקעה וההישגים.

הכוכבת השנייה של הנבחרת הנורווגית החלוצה קרולין גרהאם האנסן מאלופת גרמניה וולפסבורג, פרסמה פוסט מרגש באינסטגרם בו היא מברכת את נבחרת הגברים של נורווגיה על המחווה החשובה שעשו בקידום השוויון בספורט ומסבירה את גודל וחשיבות ההישג ההיסטורי "זה היה אולי דבר קטן בשבילכם לעשות בשבילינו, זה אולי לא ישפיע על השכר החודשי שלכם. אבל בשבילינו (נבחרת הנשים) זה אומר הכל! לנבחרת שלנו! לספורט שלנו! אבל גם לא פחות לכל הנשים העוסקות בספורט, אשר עושות את העבודה, שעוסקות באותם ענפי הספורט כמו גברים, אבל מקבלות שכר נמוך יותר! תודה לכם שעשיתם את הצעד הזה בשביל ספורטאיות הנשים. שעזרתם לקדם את השוויון ושהקלתם עלינו במעט. לרדוף אחרי החלומות שלנו עד אשר הם יתגשמו."

יש לציין כי המעשה ההיסטורי של התאחדות הכדורגל הנורווגית הוא היוצא דופן ביחס להתאחדויות הכדורגל ברחבי העולם, אשר מסרבות להשוות את התנאים של נבחרות הנשים לגברים במדינותיהן, וזאת למרות שפעמים רבות אין מדובר בסכומי כסף משמעותיים. רק החודש נבחרת דנמרק הכריזה על שביתה וביטלה משחק ידידות מול נבחרת הולנד בגלל תנאי השכר בנבחרת הלאומית, נבחרת ארגנטינה הכריזה על פיזור הנבחרת בעקבות אי הסדרים ומחסורי תקציבים בפרויקט הלאומי וחלק גדול משחקניות נבחרת ברזיל פרשו ,לאחר שנים ארוכות בהן יצגו את המדינה, בגלל בעיות ניהוליות וחוסר מוכנות של ההתאחדות המקומית לקחת אחריות על נבחרת הנשים.

יש לקוות כי הצעד החשוב וההיסטורי בנורווגיה יעודד עוד שחקניות כדורגל ברחבי העולם להמשיך להיאבק על זכויותיהן כשחקניות הנבחרות לקבל שכר הולם שיאפשר להן להתעסק רק בשיפור והתקדמות הקריירה בכדורגל בלי צורך לעבוד בעבודות נוספות כדי להתפרנס. היום כבר ברור שכדי להפוך את הכדורגל למקצועני יותר, שחקניות הכדורגל חייבות להילחם על הזכויות שלהן, למען עתידן ועתיד הנערות והילדות שיצטרפו לנבחרות הכדורגל בעתיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!