דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטה המאבק למען השוטרים

חברה ועבודה / נמשכות ההפגנות למען השוטרים: "מי שומר על השוטרים?"

מטה המאבק למען השוטרים והסוהרים הפגין מול בתיהם של מנכ"ל משרד האוצר והיועץ המשפטי למשרד | אחת המפגינות: "לקחתם לנו את הזכות לשבות, אנחנו הראשונים שהייתם צריכים לשמור עליהם"

הפגנת נשות השוטרים (צילום מתוך עמוד הפייסבוק ׳זכות התאגדות (ועד) לשוטרים ולסוהרים׳).
הפגנת נשות השוטרים (צילום מתוך עמוד הפייסבוק ׳זכות התאגדות (ועד) לשוטרים ולסוהרים׳).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מטה המאבק למען השוטרים והסוהרים הפגין אתמול (ראשון) שוב בדרישה לקיום פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה והשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לתנאי חיילי הקבע. המטה, המורכב מגמלאים ובני משפחות השוטרים, הפגין מול בתיהם של מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד והיועץ המשפטי לאוצר אסי מסינג, וזאת מאחר שמי שמעכב את יישום ההסכם כרגע הוא משרד האוצר.

באב"ד פגש את המוחים מחוץ לביתו וביקש מהם להעביר את המחאה למול משרדי האוצר. "זה לא מפריע לי, זה מפריע לשכנים שלי" אמר, "זה לא ישנה אם אתם תפגינו פה את מה שנחליט. יש ישיבות על הנושא הזה, יש את הטענות שלכם ומנגד יש הרבה טענות מהצד השני. אני חושב שהדברים הם לא בחיתוך חד כמו שאתם חושבים, וזה לא שמגיע 100% או שלא מגיע 100%. יש פה בעיה מצד אחד – מצד שני ניתנו הרבה מאוד תוספות בשנים האחרונות לשוטרים… בית המשפט המחוזי נתן את הפסיקה שלו והמדינה הגישה את הערעור שלה".

שיחה בין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד לבין משפחות וגמלאי המשטרה והשב"ס שהפגינו אמש מול ביתו.הסרטון באדיבות מטה המאבק למען השוטרים והסוהרים

Posted by ‎ניצן צבי כהן‎ on Monday, October 9, 2017

"הייתי שוטרת 30 שנה, עברתי עכשיו את שנות החמישים והייתי אז בשנות ה-40" אמרה לו גמלאית משטרה שהייתה בין המפגינים, "ברגע שבית המשפט פסק – ואני כשוטרת לא יכולתי לצאת לשבות כשמשהו לא מוצא חן בעיני או להפגין, כי המדינה לקחה לי את הזכות הבסיסית שיש לכל אזרח. אם הייתי עובדת בנמלים או בקופת חולים- הייתי שובתת, עושה רעש והיינו מגיעים לאיזה שהוא הסדר. אנחנו הראשונים שהייתם צריכים לשמור עליהם, מכיוון שלקחתם לנו את הזכות לשבות. ולכן אני חושבת שבכלל לא הייתם צריכים לערער – הייתם צריכים לכבד את זה".

"אני מאוד מכבד אתכם, ואני מבין את המצוקה, שזה בא לכם מבפנים ושזה הפרנסה שלכם. אבל המדינה בסופו של דבר צריכה לחלק את הכסף בצורה שיוויונית ולהחליט מה כן ומה לא, והמדינה החליטה שהיא מערערת. היועץ המשפטי לממשלה בסופו של דבר החליט שמגישים ערעור" השיב באב"ד לדבריה.

שכניו של מסינג הציבו שלט בפני המוחים ובו כתבו כי הם מכבדים את המוחים, אולם אינם אשמים בסיטואציה שנוצרה עם האוצר "ומבקשים שתעמדו על שלכם בדרך פחות רועשת שלא תפגע עד כדי כך בכל השכנים מסביב". גורמים במטה המאבק הבהירו כי בכוונתם להמשיך את המחאה, גם מול בתיהם של בכירי האוצר והממשלה. אמש קיבלו במטה המאבק בשמחה גם את פסיקת בג"צ הקובעת כי ההפגנות המתקיימות מידי שבוע מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה הן חוקיות ויוכלו להמשיך להתקיים כסדרן, וראו בה חיזוק נוסף לעמדתם בנושא זה. מחר צפויים אנשי מטה המאבק להתכנס ולגבש את המשך תכנית המחאה, כשככל הנראה יחריפו מאבקם לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת.

גם ילדי השוטרים והסוהרים הצטרפו למחאה כשבמהלך השבוע האחרון עלו לדף הפייסבוק של פורום משפחות השוטרים עשרות תמונות של ילדים וילדות אוחזים בשלטים שבהם נכתב "המדינה גונבת 7% מהשכר של אבא שלי" ודברים ברוח זו.

Posted by ‎רוית דיין מלזר‎ on Sunday, October 8, 2017

בשנת 1979, בעקבות ניסיון התאגדות במשטרה, נחקק חוק האוסר על השוטרים והסוהרים את זכות ההתאגדות. על מנת לאזן חוק זה, החליטה הממשלה את החלטה ש/33 הקובעת כי יש להשוות את שכר השוטרים והסוהרים לשכר חיילי הקבע. בשנת 2008 נמנעה ועדת המעקב שתפקידה היה לבחון את שינויי השכר ששולמו למשרתי הקבע ולקבוע כיצד להחילם במשטרה והשב"ס מלהחליט להעניק לשוטרים ולסוהרים תוספת שניתנה בשנת 2006 לחיילי הקבע ולגמלאי צה"ל, המכונה 'תוספת אי-ביטחון תעסוקתי', וזאת בשל התנגדות משרד האוצר. ביוני השנה קבע בית הדין האזורי לעבודה כי הוועדה חרגה מסמכותה, וכי המדינה פעלה כלפי השוטרים והסוהרים שלא בתום לב. בית הדין הורה למדינה לכנס את הוועדה תוך 45 יום לדיון נוסף כיצד יש ליישם את תוספות השכר, אולם במהלך תקופה זו ערערה המדינה על פסק הדין.

שר האוצר כחלון הכריז כי העביר סוגיה זו לטיפולו של ראש הממשלה נתניהו. בינתיים הקימו פעילים ממטה המאבק עמותה רשומה תחת השם 'הוועד של השוטרים והסוהרים', והצהירו כי בכוונתם לפעול להקמת ארגון שוטרים וסוהרים יציג ואף לעתור בנושא לבג"ץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!