דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ישראל-ספרד: משחק התגוננות טוב של הנבחרת והפסד צפוי בסופו

במשחקה האחרון בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 סיכמה הנבחרת הישראלית קמפיין חלש שכלל שלושה נצחונות וריבוי השעיות ואכזבות | ספרד שהופיעה עם הרכב חסר, הוכיחה כי היא טובה יותר מרב נבחרות העולם

שחקני נבחרת ישראל וספרד במוקדמות המונדיאל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
שחקני נבחרת ישראל וספרד במוקדמות המונדיאל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל הפסידה אתמול (שני) 1:0 מול נבחרת ספרד במשחקה האחרון בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 שיתקיים ברוסיה בקיץ הבא. הנבחרת הישראלית הציגה משחק התגוננות טוב מול נבחרת חסרה של ספרד.

עבור ישראל, מדובר היה בקמפיין חלש שכלל ארבעה הפסדי בית ושלושה נצחונות. ישראל מסיימת במקום הרביעי אחרי נבחרות ספרד, איטליה ואלבניה ותקווה לשכוח מכל השיאים השליליים שנשברו במהלך הטורניר שכלל ריבוי השעיות, ביקורת אדירה, זריקת סרט הקפטן של ערן זהבי ואכזבה מהשחקנים וממאמן הנבחרת.

נבחרת ספרד הופיעה למשחק הזה עם הרכב משני כאשר מרבית הכוכבים לא הופיעו, חלקם בשל פציעות והשעיות. ולמרות זאת הנבחרת בעלת אין ספור הכוכבים הראתה עד כמה מלאת כישרון האומה הספרדית, שלה שחקנים אדירים, וגם בהרכב חסר, עם מעט כוכבים, היא טובה יותר מרב נבחרות העולם.

בספרד עלו עם סרחיו ראמוס אולי הבלם הטוב בעולם כיום, הכוכב הצעיר מרקו אסנסיו ונאציו מריאל מדריד. נאצ’ו מונריאל מארסנל, פדרו וססאר אספיליקווטה מצ'לסי וכמובן סרחיו בוסקטס מברצלונה.

מבחינת חלק משחקני נבחרת ספרד זהו טיול נחמד לארץ הקודש במשחק שאינו משנה דבר, כי הם בכל מקרה כבר הבטיחו את העליה במשחקם הקודם בקמפיין עם הניצחון 3:0 על אלבניה. חלק משחקני ההרכב השני קיבלו הזדמנות לשכנע את מאמן נבחרת ספרד שיש להם מקום ראוי בסגל הנבחרת.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים לאחר הניצחון על נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
שחקני נבחרת ספרד חוגגים לאחר הניצחון על נבחרת ישראל במוקדמות המונדיאל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

לעומת זאת, ישראל עסקה בעיקר בסיום הרע של הקמפיין ובניסיון אחרון של אלישע לוי לתקן במעט את הטעם המר איתו סיימה הנבחרת את התקופה האחרונה.

ואכן, ישראל עלתה הרבה יותר נחושה ומאופסת למשחק הזה. היא הראתה לחימה בלתי פוסקת בהגנה ויציאה מעטה אך משמעותית. בהתקפה שחקני ישראל התקשו מול ההגנה הספרדית וכמעט לא הגיעו למצבים. בהגנה הישראלית חשוב לציין את אריאל הרוש שהראה יכולת נהדרת בשער. כנראה שהמעבר לקבוצת אנורתוסיס פמגוסטה מהליגה הקפריסאית עשה לו רק טוב. השוער הציג יכולת טובה עם ריבוי הדיפות ועצירה אדירה באחד על אחד בדקה ה-42 לאחר שפדרו עבר את ההגנה הישראלית ובעט כדור מצויין שהרוש הדף.

ספרד מנצחת 1:0 משער של אסייר יראמנדי בבעיטה מחוץ לרחבה בדקה ה-76. כעת נבחרת ישראל תצא לחופשה ארוכה עד הגרלת מוקדמות יורו 2020 בו עוד לא ברור באיזו קבוצת דירוג תהיה בהגרלה המרכזית.

הרכבי הנבחרות

ישראל: אריאל הרוש, אופיר דוידזאדה, טל בן חיים, איתן טיבי, דוד קלטינס, ביברס נאתכו, אלמוג כהן, מרואן קבהא (ניר ביטון, 66), מאור מליקסון (טל בן חיים, 55), אלירן עטר (יוסי בניון, 74) ותומר חמד.

ספרד: פפה ריינה, ססאר אספיליקווטה, סרחיו ראמוס, נאצ’ו, נאצ’ו מונריאל, סרחיו בוסקטס, אסייר יראמנדי, ג’ונתן ויירה, פדרו (חוסה קאייחון, 76), מרקו אסנסיו ואריץ אדוריס (איסקו, 65

בשולי הדברים

בתחילת המשחק נערך טקס הענקת גביע לכבוד 100 הופעות לשיאן ההופעות יוסי בניון. אפשר לבקר את אלישע לוי שהחליט לזמן בתקופה האחרונה את הקשר המבוגר שכבר עבר מזמן את שיאו ולא מזכיר את ילד הפלא מהעונות היפות במכבי חיפה בתחילת הקרירה שלו ומשנותיו הנפלאות באירופה. אך עבור בניון אלו כנראה ההופעות האחרונות שלו בנבחרת וחשוב גם לדעת להיפרד בצורה יפה ומכובדת. נזכור לו את הצמד האדיר מול שוויץ במוקדמות 04 ואת השנים בהן כיכב באנגליה והוביל את הנבחרת למרות ריבוי הפציעות. תודה לך יוסי על הכל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!