דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עודד קטש

ספורט ישראלי / מזל-טוב לעודד קטש, שנבחר להיות מאמן נבחרת ישראל בכדורסל

קטש יהיה מאמנה של הנבחרת לפחות ל-4 השנים הקרובות | "כאחד שעבר כל שלב בכדורסל הישראלי, אני מודע להיסטוריה ולהשפעה שיש לתפקיד הזה, ומודע גם לחסרונות שיש בכדורסל הישראלי", אמר שחקן העבר המוערך

במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים במשרדי איגוד הכדורסל, הוצג מאמנה החדש של נבחרת ישראל, עודד קטש (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים במשרדי איגוד הכדורסל, הוצג מאמנה החדש של נבחרת ישראל, עודד קטש (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (שלישי) הוכרז רשמית שהמאמן המוערך, עודד קטש, מונה להיות המאמן החדש של נבחרת ישראל. קטש קיבל מתנת יום הולדת מיוחדת לכבוד יום הולדתו ה-43, כאשר חתם על חוזה המאמן ל-4 השנים הקרובות. קטש הוא מאמן מוערך ומהמאמנים הבכירים בישראל ב-10 השנים האחרונות, והבן אדם המתאים ביותר לתפקיד.

במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים במשרדי איגוד הכדורסל, הוצג מאמנה החדש של נבחרת ישראל, עודד קטש (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
במסיבת עיתונאים שנערכה אחר הצהריים במשרדי איגוד הכדורסל, הוצג מאמנה החדש של נבחרת ישראל, עודד קטש (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

במהלך מסיבת העיתונאים אתמול, דיבר עודד קטש על בחירתו להיות מאמן הנבחרת  "תודה לכולם, אני רוצה להודות גם על הבחירה, גם על המילים החמות, גם על ההרגשה. אני מתרגש ומודע לחשיבות של התפקיד שלקחתי על עצמי. כאחד שעבר כל שלב בכדורסל הישראלי, אני מודע להיסטוריה ולהשפעה שיש לתפקיד הזה, ומודע גם לחסרונות שיש בכדורסל הישראלי. בסופו של דבר, הנבחרת היא חלון הראווה של הכדורסל הישראלי. היה לי חשוב לקבל את התפקיד לארבע שנים, כי אני לא מאמין שאפשר לעשות משהו מיידי. אני שמח מאוד להיות שותף בחזון ולבנות את הדור הצעיר"

עוד הוסיף המאמן הנכנס: “יש לנו דור שהוכיח את עצמו בגילאים הצעירים, אבל מצד שני לחשוב שהצלחה כזאת פותרת את כל הבעיות, זה גם לא יהיה חכם ונכון. הצערת הנבחרת זה משהו שקורה באופן טבעי תמיד. הצערה לצורך הצערה היא לא המטרה. הדברים ייעשו כי אני חושב שבנקודה הזו, זה דרוש”.

“אני חושב שבשלב הזה בקריירה שלי" אמר קטש, "אני ארצה גם לאמן קבוצה לצד הנבחרת. אני לא רואה בזה מכשול, זה טוב לשני הצדדים – גם מאמן וגם שחקן צריכים להיות בכושר. אני חושב שלטובת הנבחרת רצוי שאני אהיה גם מאמן של קבוצה”.

יו”ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי: ”אנחנו מתחילים דרך חדשה. אני חושב ובטוח שנעשה עבודה טובה, השינוי הוא בפרסונות אנחנו מצרפים את עודד קטש כמאמן נבחרת ישראל לארבע השנים הקרובות. אנחנו הולכים לדרך שונה ונצטרך להתאים עצמנו לשינויים. אנחנו נעשה את כל המאמצים כדי להעניק לעודד את מרב התנאים”.

שחקן מכבי תל אביב , עודד קטש, נישא על ידי מעריצים לאחר ניצחון על קבוצת הפועל ירושלים בגמר הגביע (צילום: אבי אוחיון \ לע"ם)
שחקן מכבי תל אביב , עודד קטש, נישא על ידי מעריצים לאחר ניצחון על קבוצת הפועל ירושלים בגמר הגביע (צילום: אבי אוחיון \ לע"ם)

האתגר הבא של עודד יהיו בית המוקדמות של אליפות העולם שתתקיים בסין ב-2019, כאשר נבחרת ישראל שובצה לבית ,שישוחק מחודש נובמבר בשיטת בית-חוץ, כולל את נבחרות  יוון, גיאורגיה ואסטוניה. שלושת הנבחרות הטובות יותר יעלו לשלב הבא עם התוצאות של המפגשים מול שני הנבחרות הנוספות מהבית המוקדם. במהלך הטורניר יצטרך קטש לשלב את שחקניה הצעירים והכישרוניים של הנבחרת ביניהם: יובל זוסמן, איתי שגב (מכבי ת"א), תמיר בלאט(הפועל חולון), רפי מנקו ותומר גינת (הפועל ת"א) ורבים אחרים. שאמורים להזרים דם חדש ומעיר לנבחרת ולתת את ההזדמנות לשחקניה המבוגרים לפרוש בכבוד.

ממכבי רמת גן לטופ

קטש גדל בקבוצת מכבי ת"א, ובגיל 19 קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו להפוך לשחקן לגיטמי בליגת העל כאשר הושאל לראשונה לקבוצת מכבי רמת גן. אחרי עונה טובה, הושאל קטש שנית והפעם למועדון שנחשב לחממה הטובה בישראל לגידול שחקנים צעירים – הפועל גליל עליון. באותה העונה, סחף הנער הדקיק את גליל עד סדרת הגמר בליגת העל. במכבי ת"א הרגישו שהיהלום הצעיר כבר מוכן לקבוצה הבוגרת וצירפו אותו חזרה לסגל המועדון, קטש הפך לשחק המצטיין של הקבוצה במשך 4 עונות והוביל את הקבוצה, כחלק מצמד הגרדים המצויין, לצד דורון שפר. יכולתו הטובה הפכה אותו לשם דבר בכדורסל האירופאי, כולל הפיכתו למלך הסלים של אליפות אירופה בשנת 1997, כאשר סיים את האליפות עם ממוצע 22 נק' למשחק.

קטש היה רכז מהיר ובלתי עציר, שהתפרסם בקליעה נהדרת וביכולת לחדור בלי בעיה עד הטבעת, כאשר הוא מנצל את הטעיות הגוף והמהירות שלו לפרוץ כל הגנה. היכולת הנהדרת שלו במדי מכבי ת"א כמעט והפכה אותו לשחקן ה-NBA הראשון מישראל. אבל לצערו הליגה הטובה בעולם שבתה בתחילת עונת 98/99, והחוזה שהובטח לו בקבוצת ניו יורק ניקס לא נחתם מעולם. קטש חזר לעונה אחרונה במכבי ולאחר מכן חתם בקבוצת בפנאתינייקוס, איתה זכה באליפות אירופה בעונת 1999/2000, אז גם קלע 17 נק' בגמר הבלתי נשכח מול מכבי ת"א. הזכיה באליפות אירופה היתה המשחק האחרון של קטש.

בהכנות לעונה הבאה חש קטש כאב בלתי רגיל בברך. הוא התלונן בפני בכירי המועדון היווני על הכאבים, ולאחר מכן נסע לעבור ניתוח וטיפול ראשוני בישראל. מניתוח לא מסובך לתיקון מום מולד בברכו, קטש כבר לא חזר לפעילות רשמית. היוונים דרשו שיחזור מיד לאתונה, ובלי להתעדכן בניתוח ובטיפולי השיקום שלו החלו בתוכניות משלהם, שכללו עומס בלתי רגיל על פיקת הברך הפגיעה של קטש. קטש התלונן על כאבים, אבל בפנאתינייקוס טענו שזו תופעה מוכרת אחרי ניתוח. עד שערב אחד, בראשית 2001, אושפז עקב חום גבוה ומהברך הנפוחה כבלון הוצאו מים עכורים.

הטיפול הכושל בקטש גרם גם להטסתו לטיפול נוסף באיטליה. חודשיים לאחר מכן, התברר שהברך לא החלימה ואובחנה אצלו בצקת בעצם הירך, העונה הסתיימה עבורו. פנאתינייקוס שלחה אותו לשיקום נוסף בקליניקה של באיירן מינכן. במהלך הטיפולים המשקמים שוחרר קטש מהקבוצה היוונית, וניסה לעבור טיפולים במשך ארבע שנים, עד הפרישה הסופית בשנת 2004.

במסיבת הפרישה מהכדורסל, דיבר קטש על סוף הקרירה הלא מתוכנן "עבור רוב האנשים זו לא הפתעה גדולה, אך בשבילי זה רגע שניסיתי להימנע ממנו, עשיתי הכל בארבע השנים האחרונות כדי שזה לא יקרה. בחלומות הכי גרועים שלי לא חשבתי שבגיל 29 אצטרך להודיע על פרישה, כמו שלא חלמתי שבגיל 25 וחצי אשחק את המשחק האחרון בחיי.

עודד קטש (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).
עודד קטש (צילום: מרים אלסטר / פלאש90).

"הפציעה לא קרתה באופן טראומתי", סיפר קטש. "היה אימון מסויים שהרגשתי כאב בברך. לא ייחסתי לכך חשיבות, אבל מאז זה התפתח". לגבי הטיפול הרפואי שעבר בשנים האחרונות אמר קטש: "כולם עשו עבודה מצויינת. אי אפשר להאשים אף אחד, ולא צריך להאשים אף אחד"

כבר בגיל 29 מונה קטש למאמן גליל עליון, שם פעל במשך שתי קדנציות נפלאות, שכללו את האליפות הבלתי נשכחת בעונת 2010, אחרי ניצחון אדיר בגמר הפיינל-פור על מכבי ת"א. קטש אימן גם במכבי ת"א, הפועל ירושלים, הפועל ת"א והפועל אילת. הוא לא תמיד הצליח בכל מקום שהיה, ונראה שהוא מתקשה להתמודד עם הלחץ הכבד במועדונים הגדולים יחסית. בנוסף קטש היה עוזר מאמן הנבחרת הלאומית במשך שלוש שנים, תחת אריק שיבק, ולשיאו הגיע הקיץ עם הופעה נפלאה של נבחרת העתודה באליפות אירופה האחרונה, כאשר קטש הוביל כמאמן את חניכיו לזכייה מפתיעה במקום השני באליפות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!