מותג האופנה האיטלקי גוצ'י הכריז כי יפסיק להשתמש בפרווה החל מקולקציית האביב/קיץ של 2018. בנאום בקולג' לונדון לאופנה ברביעי הודיע הנשיא והמנכ"ל של גוצ'י, מרקו ביזארי, שג'וצי תהיה חופשית מפרווה החל מאביב 2018. "לדעתכם זה עדיין מודרני להשתמש בפרוות?" שאל ביזארי בנאומו. "אני חושב שלא וזו הסיבה שהחלטנו לא לעשות את זה, זה טיפה מיושן". עוד הוסיף כי "אחריות חברתית היא אחד מערכי הליבה של ג'וצי ואנו נמשיך להתאמץ לפעול בצורה שתעשה טוב לסביבה ולבעלי החיים".

מחזה שיילך וייעלם? חורפן (מינק) בכלוב בחווה לגידול מינקים לתעשיית הפרווה (צילום:Rokas Tenys / Shutterstock.com)

"המדיניות החדשה של גוצ'י לחדול משימוש בפרווה מהווה גורם משנה משחק עבור תעשיית מותגי היוקרה", אמר ג'ון וינדינג, יו"ר הברית לביטול השימוש בפרווה, (Fur Free Alliance), קבוצה היוצרת קמפיינים למען בעלי חיים ומעודדת פיתוח אלטרנטיבות לפרווה. "במשך עשורים חיות בתעשיית הפרווה היו נתונות לאכזריות רבה וחיו את כל חייהן בכלובים מטונפים. גוצ'י נוקטים בעמדה אמיצה לעמוד לצד בעלי החיים, ונראה שעתיד האפנה היא חופשי מפרווה".

קיטי בלוק, נשיאת Humane Society International אמרה כי "למעלה ממאה מיליון בעלי חיים בשנה עדיין סובלים כתוצאה מתעשיית אפנת הפרווה, אך זה תלוי אך ורק במעצבים ויצרנים המשתמשים בפרווה ובלקוחות הקונים אותה. ולכן אנחנו מעודדים את ג'וצי על ההחלטה הרחומה שלה שתעזור להבטיח שעתיד האופנה יהיה חופשי מפרווה".

החלטתה של גוצ'י מצטרפת ללא מעט בתי אופנה ומותגים שחדלו להשתמש בפרווה במוצריהם כדוגמת קלווין קליין שהוציאו את הפרווה ממוצריהם כבר ב-1996, ראלף לורן, טומי הילפיגר וג'ורגיו ארמני.

לפי ביזארי היקף הרווחים של גוצ'י ממכירות מוצרים עם פרווה מבעלי חיים כגון חורפנים (מינק), שועלים, זאבי ערבות (קיוטי) וארנבות נאמד בכ-10 מיליון אירו בשנה ולכן ההשפעה הכלכלית תהיה יחסית מזערית. בנוסף הודיע ביזארי כי הרווחים ממוצרים שכבר יוצרו יופנו לארגוני זכויות בעלי חיים Humane Society International ו-LAV ובנוסף כי גוצ'י תצטרף לברית לביטול השימוש בפרווה.

מעילי פרווה. אילוסרטציה (צילום: Shutterstock)