דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רוני אלשייך

פרשיות נתניהו / נתניהו נגד המשטרה: "צונאמי של הדלפות ומסע ציד תקשורתי"

ראש הממשלה הגיב לפרסום בחדשות 2 בו נטען כי הוא צפוי להיחקר בקרוב במסגרת פרשות השחיתות בהן הוא חשוד | תגובות חריפות במערכת הפוליטית נגד אמירותיו של נתניהו כנגד המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (אלכס קולומויסקי לע״מ / יונתן זינדל פלאש90).
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (אלכס קולומויסקי לע״מ / יונתן זינדל פלאש90).
שי ניר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב בחריפות לפרסום בחדשות 2 על פיו החקירות נגדו עתידות להתחדש בקרוב. בתגובתו תקף נתניהו את המשטרה ואמר כי "ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונמי".

במשטרה הגיבו לדברי נתניהו, ואמרו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

החקירות מתחדשות

חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויות להתחדש בשני התיקים בהם הוא חשוד בשוחד – "תיק 1000" (פרשת המתנות) ו"תיק 2000" (קשרי הון שלטון עיתון). בחדשות 2 פורסם אתמול (שבת) כי בימים הקרובים ינסו החוקרים לתאם מועד לחקירה נוספת של נתניהו שאמורה להתקיים במהלך השבועיים הקרובים, ובהמשך הוא יידרש למסור עדות גם ב"תיק 3000" (פרשת כלי השיט והצוללות), בו הוא אינו בין החשודים.

נתניהו נחקר בעבר כבר כארבעה פעמים ועל פי הדיווח מעבר לחקירה החמישית של נתניהו במשטרה ובפרקליטות סבורים שיידרשו לפחות עוד שתיים או שלוש חקירות נוספות אחריה. בחקירות הקרובות ייחקר ראש הממשלה בשני התיקים וזאת בעקבות ההתפתחויות המשמעותיות שחלו בחקירות הללו מאז שנחקר בפעם האחרונה, לפני שבעה חודשים, בחודש מרץ.

התפתחות משמעותית בתיקי החקירה נרשמה כשנחתמה עסקת עד מדינה עם ארי הרו, לשעבר ראש לשכתו של נתניהו. עדות חשובה נוספת בתיק החקירה 2000 נתנה למשטרה ע"י המליארדר האמריקני, שלדון אדלסון, הבעלים של עיתון "ישראל היום" שעל פי תמלילי השיחות של נתניהו וארנון (נוני) מוזס, המו"ל של עיתון ידיעות אחרונות, עלה לכאורה חשד כי השניים ניהלו מו"מ על צמצום תפוצת העיתון.

גם בתיק 1000 נרשמה התפתחות משמעותית בתחילת החודש שעבר. פורסם כי המליארדר היהודי אמריקני ארנון מילצ'ן נחקר באזהרה במשטרה וככל הנראה הפך לחשוד בפרשה.

עוד דווח כי המשטרה סבורה שהתשתית שהתגבשה נגד נתניהו ב"תיק 1000" מבוססת דיה כדי להמליץ על הגשת כתב אישום. עם זאת, הדרך לשם עוד ארוכה. כמו כן, עדיין לא הוחלט אם המשטרה תגיש המלצה אחת מאוחדת לשני התיקים, 1000 ו-2000 או לכל תיק בנפרד.

לאחר פרסום הידיעה בחדשות 2 הגיב ראש הממשלה בחריפות ותקף את מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והיועץ ליאור חורב, "כשהמפכ״ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה. מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא היתה" והוסיף, "הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום״.

במשטרה הגיבו לדברי נתניהו, ואמרו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (המחנה הציוני) אמר בתגובה לדברי נתניהו נגד מפכ"ל המשטרה כי, ‏"מה שהחל באמנים, עיתונאים ושופטים, כעת מגיע לשוטרים. שיסוי, הסתה ופילוג למען האינטרס האישי בכל מחיר, גם במחיר אחדות העם ופגיעה בסמלי החוק והשלטון."

מוקדם יותר האשים שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון את נתניהו כי הוא מושחת. יעלון כתב בחשבון הפייסבוק האישי שלו כי, "החודשים הקרובים צפויים לעמוד בסימן התפתחות החקירות סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו. זוהי תקופה עצובה וקשה – לי באופן אישי היה משבר לא פשוט כשהבנתי שהאיש שהלכתי איתו כברת דרך כה ארוכה – מושחת" והוסיף, "אני מבין את הצורך של נתניהו להתגונן. זה טבעי ואנושי, אבל מה שאני לא יכול לקבל זה את ההסתה והשיסוי שהוא וחבורתו מייצרים, את העובדה שהם מנסים לקבע שאי אפשר להיות גם נץ ביטחוני, גם להיות ממלכתי וגם להתנגד לשחיתות." עוד האשים יעלון את נתניהו כי הוא מנסה להדביק לו חוסר יושרה, "היושרה היא אבן יסוד באישיותי ובדרכי מאז ומתמיד והיא תמשיך להנחות אותי בכל צעד ושעל. אני צופה שהפייקלינים ילכו ויחריפו את המתקפות ואת הפרובוקציות ככל שהטבעת תתהדק סביב נתניהו וחבר מרעיו וככל שהתמיכה הציבורית בי תתעצם, אבל כמו בהתנתקות, בסוף האמת תצא לאור. כמו בהתנתקות גם עכשיו – יבוא יום והפייקלינים לא ידעו היכן לקבור את עצמם מבושה, על שאיתרגו את השחיתות – במסווה של אינטרסים לאומיים."

הפייקליניזם הוא מפלטו האחרון של הנבל!החודשים הקרובים צפויים לעמוד בסימן התפתחות החקירות סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו….

Posted by ‎משה (בוגי) יעלון – Moshe (Bogie) Ya'alon‎ on Saturday, October 14, 2017

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "זה מתחיל. נתניהו, בדרכו מטה, מוכן לשרוף את המדינה. רדיפה בזויה ומסוכנת של מוסדות המדינה. כשהחוק מאיים על ביבי, ביבי מאיים על החוק"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!