דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

בעולם / האו"ם גינה התעללות בלהט"ב באזרבייג'אן, מצרים ואינדונזיה

ממשלות שלושת המדינות הואשמו בהפרת חוקים בינלאומיים לאחר שבמדינותיהם נעצרו להט"בים ועברו התעללות קשה | כזכור, ארה"ב הצביעה נגד החלטת או"ם המגנה הטלת עונש מוות על יחסי מין גאים

העצרת הכללית של האו״ם (צילום: Basil D Soufi / ויקיפדיה)
העצרת הכללית של האו״ם (צילום: Basil D Soufi / ויקיפדיה)
אוריאל לוי

אזהרה: כתבה זו מכילה תיאורי אלימות קשים

האו"ם גינה שלשום (שישי) את מעצרם ואת ההתעללות בלסביות, הומואים, טרנסג'נדרים ובי-סקסואלים (להט"בים) באזרבייג'אן, מצרים ואינדונזיה, והאשים את ממשלותיהן בהפרת חוקים בינלאומיים.

בשבועות האחרונים נעצרו כ-100 להט"בים באזרבייג'אן (83 לפי שר הפנים האזרי), כ-50 להטב"ים במצרים וכ-50 באינדונזיה. גלי המעצרים במדינות השונות, שכנראה אינם קשורים זה לזה בקשר ישיר, התרחשו לאחר שכ-100 גברים "הועלמו" מבתיהם ונלקחו למחנות מעצר בצ'צ'ניה שם עברו התעללות קשה. גורמים באו"ם טוענים כי המעצרים כולם חושפים דפוסים דומים של אפליה ושימוש לא חוקי בכוח.

הרשויות בבירת אזרבייג'אן, באקו, עצרו לפחות 83 בני אדם שהזדהו כהומואים, לסביות, ביסקסואלים או טרנסג'נדרים מאז אמצע חודש ספטמבר ועד תחילת אוקטובר. על פי דיווחים, חלק מהעצורים עונו, הוכו, חושמלו ושערם גולח. דובר המועצה העליונה של האו"ם לזכויות אדם, רופרט קולוויל, אמר כי המשטרה במדינה פנתה גם לדרכים אחרות של עינוי והשפלה. בין היתר, חלק מהעצורים הוכרחו לעבור בדיקות רפואיות בכוח, ותוצאות הבדיקות שוחררו לערוצי התקשורת. גבר בשם קסייל שעדותו נמסרה לרשתות התקשורת המערביות אמר שלאחר מעצרו חשש ליצור קשר עם עורך דין. בתחנת המשטרה הכו אותו עם אלה בראשו, ברכיו וזרועותיו, והשיתו עליו מכות חשמל למעלה משלושים פעם.

העונש על הנפת דגל הגאווה: מעצר ועינויים

לפחות 50 פעילים להט"בים נעצרו במצרים, כך לפי הניו-יורק טיימס. המעצרים החלו לאחר הנפת דגל הגאווה בהופעה של להקת הרוק הלבנונית "משרוע לילה", שסולנה הוא הומו. הנפת הדגל אירעה ב-22 בספטמבר בקהיר הבירה. חלק מהעצורים הם פעילים שמחו לאחר המעצר הראשון שארע עם תום ההופעה. לפי ארגוני זכויות אדם, החשודים שנעצרו עברו בדיקות אנאליות כדי לקבוע אם קיימו יחסי מין עם גברים אחרים. בקהיר טוענים כי לא מדובר בעינוי אלא בהליך חוקי.

כ-50 אזרחי אינדונזיה נעצרו בחמאם בג'קרטה הבירה והואשמו בצילומי סרטי פורנוגרפיה. מרבית העצורים שוחררו, אך ארבעה גברים ואשה אחת עדין מוחזקים במעצר. בכיר באו"ם טען כי הרשויות באינדונזיה נוהגות להשתמש בחוק למניעת פורנוגרפיה על מנת לעצור להט"בים במקומות המפגש שלהם.

כזכור, לפני כשבועיים ארה"ב הצביעה נגד החלטת או"ם המגנה שימוש בעונש מוות על יחסי מין גאים. ההחלטה, המגנה את "ההטלה של עונש מוות כסנקציה על צורות ספציפיות של התנהגות, כמו כפירה, חילול הקודש, ניאוף ויחסי מין חד מיניים", עברה למרות התנגדותה של ארה"ב, ושל 12 מדינות נוספות בהן סין, הודו, ערב הסעודית, עיראק, מצריים, בנגלדש, איחוד האמירויות ועוד, וזאת בזכות תמיכה גורפת של המדינות הדמוקרטיות באירופה ואמריקה הדרומית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!