דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ממשלת ישראל

המערכת הפוליטית / סיעת כולנו נגד נתניהו: "הבעיה היא לא במפכ"ל אלא אצלך"

חברי הכנסת בן ארי, פולקמן ועזריה - ממפלגת כולנו שחברה בקואליציה - תקפו אתמול (א') את ראש הממשלה על דבריו כנגד מפכ"ל המשטרה | ח"כ בוקר (הליכוד) לבן ארי: "התנצלי או תתפטרי! דברייך דוגמה מושלמת לגייס חמישי"

חברת הכנסת מירב בן-ארי (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).
חברת הכנסת מירב בן-ארי (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90).
שי ניר

דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם המשטרה והמפכ"ל רוני אלשיך הם המקור להדלפות מחקירותיו, יצרו בקיעים בתוך הקואליציה. הבוקר (ראשון) כבר נשמעה ביקורת מצד שלושה חברי כנסת מסיעת כולנו על התנהלותו של ראש הממשלה.

"אדוני ראש הממשלה, הבעיה היא לא במפכ"ל אותו בחרת בעצמך, בחוקרי משטרה המבצעים את תפקידם, בהדלפות מחקירות, הבעיה היא אצלך." כך תקפה הבוקר בחשבון הטוויטר שלה, בחריפות ומתוך הקואליציה,  ח"כ מירב בן ארי (כולנו) את תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסום במוצאי שבת בעניין חקירותיו שצפויות להתחדש בתקופה הקרובה.

אל מתקפתה של בן ארי הצטרפו גם חברי סיעתה  – חברי הכנסת רועי פולקמן ורחל עזריה – במה שנראה כמהלך מתואם. פולקמן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מה אמורים להרגיש עשרות אלפי השוטרים עם ההתקפות הבלתי פוסקות על עבודתם? אמון הציבור זה החלק הקשה ביותר במערכת החוק מנהיגות אחראית צריכה לחזקו."

עזריה כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי תגובת נתניהו מהווה חציית קו אדום. "קו אדום נחצה במתקפה על המשטרה ולא נאפשר זאת" כתבה, "המשטרה היא היסוד של בטחון האזרחים ושלטון החוק. עלינו לאפשר לשוטרים למלא את תפקידם נאמנה."

בליכוד מהרו להגיב בחזרה. ח"כ נאווה בוקר קראה לבן ארי להתנצל או להתפטר והאשימה אותה כי היא גייס חמישי בקואליציה. "מירב התנצלי או תתפטרי! דברייך דוגמה מושלמת לגייס חמישי, את אופוזיציה בתוך קואליציה. מוטב שתשקלי מחדש את מקומך."

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כי "אין קמפיין לא של הליכוד ולא של ראש הממשלה נגד המשטרה." ביחס לפרסום על חידוש החקירות אמר אקוניס כי "כל אדם שווה בפני החוק" אך יחד עם זאת שב ותקף את המפכ"ל, "ההדלפות המגמתיות מתוך החקירות הן דבר פסול. אני מנצל את ההזדמנות לקרוא למפכ"ל לממש את מדיניותו שלא יהיו המלצות לחקירות. נאה דורש נאה מקיים, כך צריך לעשות המפכ"ל".

אתמול פורסם בחדשות 2 כי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויות להתחדש בשני התיקים בהם הוא חשוד בשוחד – "תיק 1000" (פרשת המתנות) ו"תיק 2000" (קשרי הון שלטון עיתון) וכי בימים הקרובים ינסו החוקרים לתאם מועד לחקירה נוספת של נתניהו שאמורה להתקיים במהלך השבועיים הקרובים, ובהמשך הוא יידרש למסור עדות גם ב"תיק 3000" (פרשת כלי השיט והצוללות), בו הוא אינו בין החשודים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב בחריפות לפרסום בחדשות 2 על פיו החקירות נגדו עתידות להתחדש בקרוב. בתגובתו תקף נתניהו את המשטרה ואמר כי "ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי".

במשטרה הגיבו לדברי נתניהו, ואמרו כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!