דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / על רקע תקיפת חיל האוויר בסוריה, שר ההגנה הרוסי נחת בארץ

ישראל מקווה להביא צמצום ההשפעה האיראנית והרחקתה מגבולות המדינה דרך קשרים עם מוסקבה, לה השפעה רבה על הנעשה בסוריה | ליברמן לשויגו: "לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להפוך את אדמת סוריה למוצב קדמי נגד ישראל"

שר הביטחון ליברמן בפגישה עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בקרייה (צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון)
שר הביטחון ליברמן בפגישה עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בקרייה (צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון)
שי ניר

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, הגיע אתמול (שני) לביקור רשמי בישראל. ביקורו של שויגו בישראל תוכנן מראש אך מתקיים על רקע תקיפת חיל האוויר הישראלי עמדת נ"מ סורית לאחר שנורו טילי נ"מ סורים לעבר מטוסי חיל האוויר שטסו בשמי לבנון ועל רקע התבססותה ההולכת ומתפתחת של רוסיה במזה"ת. מעבר לתיאום הביטחוני הרגיש והרצוף בין רוסיה וישראל על רקע המעורבות הצבאית של האחרונה במלחמת האזרחים בסוריה, לישראל יש עניין מיוחד ביחס למוסקבה, כמובילה את המהלך לעיצוב עתיד המרחב הדרומי הסורי, בניסיון לצמצם את ההשפעה האיראנית במרחב ולהרחיקה מגבולה.

לאחר קבלת הפנים הרשמית בקריה בת"א נפגש שויגו בארבע עיניים עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ולאחר מכן התרחבה הפגישה וכללה מהצד הישראלי גם את הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, ראש אמ"ן האלוף הרצי לוי וראש האגף הבטחוני-מדיני זהר פלטי. בפגישה העלה ליברמן שורה של נושאים, בהם: המצב בסוריה על רקע מלחמת האזרחים, המעורבות האיראנית בסוריה והניסיונות שלה להתבסס שם, ההשפעה האיראנית השלילית במזרח התיכון, פעילות חיזבאללה באזור, הניסיונות האיראניים להעביר נשק ללבנון דרך סוריה, והמצב בדרום סוריה. עוד הבהיר ליברמן בפגישה את המדיניות הידועה והעקבית של ישראל, שלא תאפשר העברה של נשק מתוחכם לחיזבאללה.

שר הביטחון ליברמן והרמטכ"ל אייזנקוט בפגישה עם שר ההגנה הרוסי סרגיי סיוגו בקרייה אתמול (צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון)
שר הביטחון ליברמן והרמטכ"ל אייזנקוט בפגישה עם שר ההגנה הרוסי סרגיי סיוגו בקרייה אתמול (צילום: אריאל חרמוני/ משרד הביטחון)

מלשכתו של ליברמן נמסר כי אמר לשויגו במהלך הפגישה כי, "אנחנו מתנהלים באחריות ובנחישות. לא נתערב בענייניה הפנימיים של סוריה, אך מצד שני לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להפוך את אדמת סוריה למוצב קדמי נגד ישראל, ולא נאפשר העברת נשק מתוחכם מאיראן, דרך סוריה ללבנון".

בהמשך ביקורו של שויגו היום (שלישי) הוא צפוי לבקר ביד ושם ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, פגישה בה ישתתף גם ליברמן. לאחר מכן יסיים שויגו את ביקורו ויעזוב את ישראל.

ברקע ביקורו של שויגו העסקה הצבאית הנרקמת בין רוסיה לערב הסעודית שפורסמה בשבוע שעבר. רוסיה אישרה כי תחתום עם ערב הסעודית על עסקת ענק הכוללת מכירת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת 'טריומף  S-400', משגרים רב קניים והקמת פס ייצור לרובי סער מסוג קלצ'ניקוב. במהלך ביקורו של המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז במוסקבה לפני כשבועיים נחתם המסמך המכין לקראת העסקה.

חיל האוויר תקף אתמול (שני) בצהריים סוללת טילים של הצבא הסורי כ-50 ק"מ מזרחית לדמשק. מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור שבוצע מוקדם יותר לעבר מטוסים ישראלים שביצעו גיחת צילום שגרתית בשטח לבנון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!