דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / השר קרא הציג רפורמה כוללת לשוק התקשורת, אך ללא צעדים לקידומה

במסיבת עיתונאים שכינס היום (ג') פרש שר התקשורת שורה של כוונות עתידיות, אך לא פירט כיצד יקדם אותן | בין התכניות: הפחתת מחירי הטלוויזיה רב-ערוצית והקלה ברגולציה | קרא הוסיף כי יש לסגור את תאגיד השידור ולהחליפו בקרן הפקות עצמאית

שר התקשורת איוב קרא במסיבת עיתונאים (שלישי מימין), 17 אוקטובר 2017. מימין: יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו עבד שפיק, מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה. משמאל: יו"ר מועצת הכבלים והלוויין , ד"ר יפעת בן חי-שגב  (צילום: ארז רביב)
שר התקשורת איוב קרא במסיבת עיתונאים (שלישי מימין), 17 אוקטובר 2017. מימין: יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו עבד שפיק, מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה. משמאל: יו"ר מועצת הכבלים והלוויין , ד"ר יפעת בן חי-שגב (צילום: ארז רביב)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

במסיבת עיתונאים שכינס היום (שלישי) במשרדו בתל אביב, הודיע שר התקשורת איוב קרא על כוונות להפחית את מחירי הטלוויזיה רב-ערוצית, על תמיכתו בסגירת תאגיד השידור הציבורי והחלפתו בקרן השקעות קטנה, ועל כוונתו להפחית את הרגולציה על השידורים, בכדי להקל על בעלי הערוצים לפעול בשוק תחרותי בו פועלים גם שחקנים מהעולם הרחב. ההבטחות הציגו תמונה עתידית של שוק שידורים בפיקוח הולך ויורד, ובעלויות נמוכות, אך השר לא הציג צעדים מעשיים כלשהם שיקדמו את התממשותן.

הסיבה הרשמית לכינוס מסיבת העיתונאים הייתה הפיצול המתקרב של ערוץ 2. אך בנושא זה, אמר קרא שתי מילים בלבד: "הפיצול יקרה". לגבי האפיקים שיושבתו – 10, ו-22  – אמר השר כי הם יושבתו לארבעה חודשים, במהלכם תוצג שקופית מידע לגבי המעבר לשידורים באפיקים 11-14.

שינויים בערוצי הטלוויזיה המסחריים (גרפיקה: אידאה)
שינויים בערוצי הטלוויזיה המסחריים (גרפיקה: אידאה)

לגבי חברת החדשות של ערוץ 2, הסביר השר כי היא תיוותר משותפת, אך זאת למשך תקופה מקסימלית של שלוש שנים. הוא העריך שאחד הערוצים ייאלץ להקים חברת חדשות משלו, ולמכור את חלקו בחברה המשותפת לערוץ האחר.

השר קרא הוסיף כי הוא סבור שיש זכות קיום כלכלית לשלושה ערוצים מסחריים בישראל ושהוא מוכן לסייע להם הן על ידי הפחתת דרישות המדינה, כמו גם על ידי סגירת תאגיד השידור הציבורי כאן, תוך הקמת קרן לתקצוב משדרים המשודרים בשידור הציבורי בערוצים המסחריים.

השר מתח ביקורת על שידורי התאגיד. לדבריו, "זה עולה לציבור 800 מליון שקלים בשנה והרייטינג הוא 1.5% בלבד. זהו בזבוז של כספי ציבור. אם עמדתי תתקבל, אפשר לחסוך 700 מליון ולהקים קרן השקעות של 100 מליון שקל בלבד, שתפיק משדרים באמצעות מכרזים, והם ישודרו בערוצים המסחריים. אנחנו נשקיע בתכניות והם יתחייבו לשדר את זה".

לשאלת דבר ראשון לגבי הרייטינג הגבוה של שידורי הרדיו של התאגיד, השיב השר כי "זה נכלל ב-100 מליון. אלו שידורים שיש לשמור אותם, ובכך אני מתכוון בעיקר לרשת ב' ולשידורים בערבית, הם גם כלכליים".

תמונות מהיום הראשון של תאגיד השידור.(צילום: יוסי אלוני).
תמונות מהיום הראשון של תאגיד השידור.(צילום: יוסי אלוני).

ככלל, השר התייחס לכוונות בלבד, ולא הציג שום צעדים מעשיים שנמצאים על הפרק. בין הכוונות השונות אמר השר כי יעשה ניסיונות להוזיל את שידורי ערוצי הספורט, לחייב את הוט ויס להציע חבילות בסיס בעלות של כ-50 שקלים בלבד, ולהתמודד עם ענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק שמרוויחות מפרסום בישראל, אך לא משלמות מס בישראל וזוכות ליתרון לא הוגן.

"תהיה הסדרה של כל שידורי הטלוויזיה לגבי האינטרנט תחת גג אחד" הבטיח קרא, והוסיף כי "אנחנו נסדיר תחרות הוגנת. אני שואף שגם נטפליקס תשלם מס בישראל. אין לי רעיון איך לבצע את זה אבל אנחנו בודקים את זה".

השר קרא בירך את שפיק עבד, חבר מליאת מועצת הרשות השנייה, שמונה ליו"ר הזמני של המועצה ומיועד להיות יו"ר קבוע שלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!