דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הקבינט המדיני בטחוני

מדיני ביטחוני / הקבינט: "לא ננהל מו"מ עם ממשלה הנשענת על ארגון הטרור חמאס"

פירוק חמאס מנשקו, החזרת החללים והאזרחים המוחזקים ברצועה וניתוק מאיראן: אלה חלק מהתנאים אותם מציב הקבינט לפתיחת מו"מ הכולל את חמאס ופתח | במקביל, צה"ל הודיע אתמול על הרחבת השטח המותר לדיג ברצועת עזה

נתניהו וליברמן (צילום: ארכיון: פלאש90)
נתניהו וליברמן (צילום: ארכיון: פלאש90)
שי ניר

הקבינט המדיני בטחוני החליט אתמול (שלישי) כי ממשלת ישראל לא תנהל מו"מ מדיני עם ממשלה פלסטינית הנשענת על חמאס, אותו הגדיר הקבינט כ"ארגון טרור הקורא להשמדת ישראל". החלטת הקבינט התקבלה בתגובה לניסיון הפלסטיני להביא לפיוס בין הרשות הפלסטינית – תנועת הפתח היושבות בשטחי יהודה ושומרון לבין ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה.

הקבינט בהחלטתו הציב שורה של תנאים בהם ישראל תהיה מוכנה למו"מ שכולל את החמאס: החמאס יכיר בישראל ויפסיק את הטרור, בהתאם לתנאי הקוורטט, פירוק חמאס מנשקו, השבת חללי צה"ל והאזרחים הישראליים המוחזקים בעזה, שליטה ביטחונית מלאה של הרש"פ בעזה, כולל במעברים ומניעת הברחות, המשך סיכול תשתיות הטרור של חמאס ביו"ש על ידי הרשות הפלסטינית, ניתוק חמאס מאיראן, והזרמת כספים וציוד הומניטרי לעזה רק באמצעות הרש"פ והמנגנונים שהוקמו לשם כך.

לצד הקו התקיף בקבינט, צה"ל פרסם אתמול הודעה בדבר הקלה על רצועת עזה בהגדלת מרחב הדיג כצעד שנועד לסייע להגדלת היקף הפעילות של ענף הדיג, המוערך כשני בחשיבותו ברצועת עזה, ואשר מהווה הן מקור מזון והן מנוע כלכלי. בהודעה נמסר כי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, בשיתוף עם מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, ומפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, אישרו את הגדלת מרחב הדיג בדרום רצועת עזה משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים ימיים לתקופת עונת הדיג המתרחשת בחודשים אוקטובר – דצמבר.

יו"ר מפלגת הבית היהודי וחבר הקבינט שר החינוך נפתלי בנט אמר לאחר פרסום החלטת הקבינט כי, "אל מול חבירת אבו מאזן לארגון טרור מדינת ישראל לא תחל במשא ומתן מדיני כל עוד חמאס לא יתפרק לחלוטין מנשקו." לדברי בנט החלטת הקבינט רואה ברשות הפלסטינית "רשות טרור משום שכל החלטה אחרת היתה מעניקה לגיטימציה לארגון הטרור חמאס שפועל להשמדת ישראל."

חבר הקבינט בנט אמר כי הוא משוכנע שצה״ל והממשלה ידעו לעמוד איתן מול כל לחץ בינלאומי ופלסטיני וכעת יש למקד את המאמץ הישראלי בהחזרת האזרחים וגופות החיילים הדר גולדין ואורון לישראל תוך גביית מחיר על החזקתם מחמאס והרשות הפלסטינית.

ביום חמישי שעבר נחתם הסכם הפיוס בין הפלגים הפלסטינים בחסות מצרית לאחר חודשים של מגעים בין בכירים בשני הארגונים. על פי פרטי ההסכם שפורסמו, הרשות הפלסטינית תיקח אחריות גם על ניהול החיים האזרחיים ברצועה וגם תקבל לידיה את השליטה במעברים מישראל וממצרים לרצועת עזה. ההסכם שנחתם אינו כולל את פירוק הזרוע הצבאית של חמאס מנשקה, כך שהשליטה הביטחונית של הרשות ברצועה נשארת מוגבלת. ההסכם צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בדצמבר. אז יפרסו כ-3,000 אנשי מנגנוני הביטחון והמשטרה הפלסטינית שבאחריות אבו מאזן ברצועת עזה ותעבור גם האחריות לתשלום משכורות פקידי הממשל לידיה של הרשות הפלסטינית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!