דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרצ

פוליטי / זהבה גלאון התפטרה מהכנסת במטרה להתמקד בבחירות הפנימיות במרצ

מצעד המתפטרים מהכנסת (גואטה, מרגלית וטרכטנברג) ממשיך - גלאון, יו"ר מרצ שהביאה אותה להישג של 6 מנדטים, מוותרת על מקומה בבית המחוקקים ותתרכז בבחירות הפנימיות במפלגתה | המאבק על הפריימריז הפתוחים במרצ מתחמם

זהבה גלאון (צילום: בן קלמר  פלאש90)
זהבה גלאון (צילום: בן קלמר פלאש90)

גלאון, המובילה את רעיון הפריימריז הפתוחים במרצ, התפטרה היום (רביעי) מהכנסת, ותשקיעה את מרצה בפתיחת שערי המפלגה לציבור חדש. גלאון אמרה היום "אני אוהבת את הכנסת, אבל את מרצ אני אוהבת יותר, ואני יודעת שאם מרצ לא תיפתח – מרצ לא תהיה."

גלאון, פוליטיקאית ופרלמנטרית בולטת, כיהנה לסירוגין מהכנסת ה-17 במסגרת המפלגה, וחתומה על חוקים חברתיים רבים בינהם החוק האוסר סחר בבני אדם, הפללת לקוחות זנות (לצד ח"כ שולי רפאלי-מועלם) ועונשי מינימום בעבירות אלימות ומין במשפחה. גלאון הובילה במרצ קו יוני מבחינה מדינית, והיתה לא פעם מטרה לחצי הימין.

זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל פלאש90)
זהבה גלאון (צילום: יונתן זינדל פלאש90)

במכתב לחברי וחברות המפלגה פרשה גלאון את המניעים מאחורי ההתפטרות: "לשמאל יש קהל רחב וגדול בהרבה ממספר האנשים שהצביעו למרצ. כדי לממש את הפוטנציאל הזה על מרצ להשתנות. אני משוכנעת שההתפטרות שלי מהכנסת תאפשר לי כיו״ר מרצ להתרכז בקידום ״פריימריז פתוחים״ והפיכת מרצ לבית גדול ומכיל לכל מי שמאמינים בערכים שלנו. אני עוזבת את הכנסת בלב כבד. אני אוהבת את העבודה הזו, ולהיות נבחרת ציבור זו שליחות שאין כמוה וזכות שאני אסירת תודה עליה כל יום. אני גאה בהישגים שהיו לי ב-16 השנים שייצגתי אתכם במאבק לשוויון ולצדק; למען זכויות נשים והקהילה הגאה, לזכויות פלסטינים בישראל ובשטחים, נגד שחיתות כלכלית והריכוזיות במשק למען סגירת פערים חברתיים, לזכויות אדם ונגד ממשלות ימין הנחושות לחסל את המאפיינים הדמוקרטיים בישראל".

במערכת הפוליטית הביעו צער על המהלך של גלאון, ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר "זהבה גלאון היא שותפה לדרך ערכית ופוליטית, כך היה וכך ימשיך להיות. המשימה של פתיחת שורות מרצ לקהלים חדשים, אינה חשובה רק למרצ, אלא ליכולת של השמאל הישראלי כולו להיות אטרקטיבי ופתוח לקהלים חדשים ולא להפוך למועדון מצומצם שסופו להיסגר." ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר: "זהבה גלאון פרלמנטרית מהאיכותיות שכנסת ישראל ראתה וקולה החד והנוקב יחסר לנו בכנסת ישראל. אמנם לא תמיד אנו רואים עין בעין, אבל אני רוחש לה הערכה רבה על פועלה למען השמאל הישראלי, ולזכותה ייאמר שפיה וליבה שווים. מאחל לה הצלחה רבה בהמשך פעילותה הציבורית." ח"כ שלי יחימוביץ אמרה: ״פרישתה של זהבה גלאון מעציבה אותי באופן אישי, אך בעיקר מדובר על הפסד גדול לכנסת ולציבור, ופרידה, נקווה שזמנית, מפרלמנטרית מעולה ומנהיגה אמיצה״. יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון, המתנגד למהלך של הפריימריז הפתוחים, ומתמודד מול גלאון על הנהגת המפלגה מסר הודעה לקונית בה אמר "מודה בשם סיעת מרצ לזהבה גלאון על פעילותה הפרלמנטרית לאורך השנים".

את מקומה של גלאון בסיעת מרצ בכנסת ימלא מוסי רז, ומשמש היום כמזכ״ל המפלגה. ביום חמישי הבא, ה-26.10, יערכו בסניפי מרצ בחירות בהם יבחרו מתפקדי ומתפקדות המפלגה את צירי הוועידה החדשה. גלאון תגיש בסוף דצמבר השנה הצעה לוועידה החדשה לשינוי שיטת הבחירות לפריימריז פתוחים, שיאפשרו לכל תומכי מרצ לקבוע מי יהיה יו״ר המפלגה ומי יתמודד מטעמה לכנסת.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!