דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל נשים / נבחרת כדורגל הנשים של דנמרק שובתת במחאה, והמשחק מול שבדיה יבוטל

אחרי התקדים שהושג בנורווגיה, גם שחקניות סגנית אלופת אירופה דנמרק, דורשות להשוות את שכרן לזה של הגברים ובשל כך לא יופיעו למשחק הקרוב במוקדמות גביע העולם שאמור להתקיים מחר (ו')

נבחרת דנמרק בכדורגל נשים (AP Photo/Patrick Post)
נבחרת דנמרק בכדורגל נשים (AP Photo/Patrick Post)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בצעד חסר תקדים, התאחדות הכדורגל הדנית הודיעה על ביטול הגעת נבחרת הנשים למשחק מוקדמות גביע העולם מול נבחרת שבדיה, שהיה אמור להתקיים מחר (שישי). ההודעה המפתיעה יצאה בעקבות אי ההצלחה של ההתאחדות הדנית להגיע להסכם עם איגוד השחקנים לגבי התקציב השנתי שיוענק לנבחרת הנשים, כאשר עיקר המחלוקת היא במשכורות של השחקניות שמשתתפות בייצוג הנבחרת הלאומית.

רק לפני חודשיים, נבחרת דנמרק בכדורגל נשים הייתה על גג העולם, כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לגמר היורו שהתקיים הקיץ בהולנד. במהלך הטורניר סחפו שתי החלוצות – פארלין הארדר מוולפסבורג, ונאדיה נדים מפורטלנד את הנבחרת המצויינת עם ניצחונות חשובים על נורווגיה ואוסטריה וכמובן הניצחון הבלתי נשכח על נבחרת גרמניה 2:1 ברבע הגמר, שהפסיק את שלטונן הנצחי-כמעט של הגרמניות שזכו בשישה טורנירים רצופים וכיהנו 22 שנים כאלופות אירופה. בגמר נכנעה נבחרת דנמרק להולנד בתוצאה 4:2 למרות מאבק עיקש של הוויקינגיות האדומות.

למרות הישג השיא וההערכה הרבה שקיבלה הנבחרת על הקמפיין המוצלח, רק חודש עבר והשיחות בין התאחדות הכדורגל לאיגוד השחקניות בדנמרק הגיעו למבוי סתום והשחקניות הכריזו על שביתה. עיקר המחלוקת סביב ההסכם החדש הוא בשילוב של מספר דברים – ארגון השחקניות רוצה להשאיר את הסטטוס הקיים של מעסיק (התאחדות) ומועסקות (השחקניות) מכיוון שבמצב זה הן זכאיות לזכויות סוציאליות מסוימות שההתאחדות הדנית מעוניינת כעת לבטל. בנוסף, ארגון השחקניות מעוניין לקדם הסכם קיבוצי טוב יותר לשחקניות שיכלול בונוסים על הישגים ושכר על השתתפות בנבחרת כנהוג במדינות רבות וזאת כדי לאפשר לשחקניות הנבחרת לעסוק בכדורגל באופן מקצועני, ולא לחפש מקורות הכנסה נוספים בנוסף לעיסוק בספורט.

בעקבות השביתה הראשונה, בוטל משחק הידידות המסקרן מול נבחרת הולנד. אך לאחר מכן הצדדים הצליחו לקדם את השיחות והנבחרת הדנית התייצבה למשחק הראשון במוקדמות גביע העולם מול נבחרת הונגריה. שחקניות הנבחרת שנאבקות על עתיד כדורגל הנשים הדני עלו בסערה למשחק והביסו את ההונגריות בתוצאה 6:1 . מטרת הנבחרת כעת היא להעפיל לגביע העולם אך שאיפה זו תספוג מכה רצינית אם הנבחרת לא תתייצב למשחק החשוב מול היריבה העיקרית שלה על המקום הראשון בבית המוקדם ועל ההעפלה למונדיאל צרפת 2019.

סגן נשיא ההתאחדות הדנית צוטט באתר ההתאחדות "זהו יום רע מבחינה היסטורית לנבחרת הנשים ולכדורגל הדני בכלל. זה מצער וגרוטסקי ששחקניות הנבחרת אינן מוכנות להגיע למשחק בינלאומי, למרות שהגשנו להן הצעה משופרת והצענו להן להמשיך לנהל את המשא ומתן אחרי המשחקים מול שבדיה וקרואטיה".

לפי ההתאחדות הדנית, ההצעה הייתה להעלות את סכום ההשקעה בנבחרת הדנית מ-2.6 מיליון קורונות ל-4.6 מיליון קורונות בשנה (בערך 2.5 מיליון ש"ח). הסכום יכלול את שכר השחקניות, שכר הצוות המקצועי והשקעה כללית בארגון הנבחרת. השחקניות דחו את ההצעה וטענו שהסכום עדיין אינו מספיק ושהן דורשות השוואה של תנאיהן לתנאים להם זוכה נבחרת הגברים, למרות שתנאי הגברים אינם מפורסמים בתקשורת הדנית.

https://twitter.com/yelcard/status/920669641768349696

ארגון השחקנים הדני שפועל בשיתוף פעולה עם שחקניות הנבחרת נאבק, בדומה למאבקים דומים ברחבי העולם, ליצירת שוויון תקציבי בין גברים לנשים. התקווה שלהם הייתה שההתאחדות הדנית תחליט ללכת לקראתם, כמו שקרה החודש בנורווגיה, כאשר התאחדות הנורווגית הפכה לראשונה בעולם שמשווה את הסכומים בהם מתוקצבים נבחרות הגברים והנשים.

למרות ההודעה של הדניות על ביטול המשחק, בשבדיה ממשיכים להתכונן למפגש כרגיל ובינתיים כ-8,000 כרטיסים נמכרו למשחק המסקרן שאמור להתקיים בגטבורג וכעת כולם מצפים לראות מה תעשה אופ"א בנידון, כאשר ישנה עוד אופציה מבחינה חוקית להצליח לפתור את המשבר עד השעה 12 ביום חמישי ולהודיע על קיום המשחק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!