דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסדים

ספורט / חלוץ מטרה: מאורו איקרדי מנצח את הדרבי של מילאן

וגם: שחקנית הבדמינגטון שכעת תוכל לייצג את ישראל | שחקן ה-NBA שהתגרה בחברו לקבוצה ושבר את הלסת | העייפות של מכבי חיפה ממשחקי ההכנה בארה"ב | ואיך הגיעו דגים ליציעים בליגה השלישית בגרמניה?

מאורו איקרדי חוגג שער (צילום: Fabrizio Andrea Bertani / Shutterstock.com)
מאורו איקרדי חוגג שער (צילום: Fabrizio Andrea Bertani / Shutterstock.com)
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומככב בדרבי הגדול: מאורו איקרדי

ליאור ברטל

ביום ראשון התקיים הדרבי הלוהט של העיר מילאנו (דרבי דלה מדונינה) בין איי. סיי מילאן לאינטר. שתי הקבוצות של העיר עברו בשנה וחצי האחרונות לבעלויות סיניות והשקיעו תקציבים גדולים במהלך הקיץ כדי להעמיד קבוצות חזקות שמטרתן להתחרות על האליפות השנה. בינתיים אינטר נראית מעולה כאשר מילאן ממשיכה לדשדש ולא להרשים כמו בעונות הקודמות.

במשחק הנהדר שהתפתח בסן סירו ניצחה אינטר 3:2 משלושער ענק של החלוץ והכוכב שלה מאורו איקרדי, כאשר שער הניצחון הדרמטי נכבש בדקה ה89 מהנקודה הלבנה.

אינטר ממשיכה את פתיחת העונה הנהדרת עם 7 ניצחונות ותיקו מתחילת העונה ואיקרדי הקפטן בן ה-24 ממשיך לחורר רשתות עם 9 שערים ב-8 משחקים מתחילת העונה.

מפסידה בגוב האריות ומתבזה: מכבי חיפה בכדורסל

צור רוזנצוויג

מועדון הכדורסל מכבי חיפה ממשיך במסורת של השנים האחרונות, וגם השנה נסעו יחד כל הקבוצה למסע התגבשות וראווה בארצות הברית שהסתיים ביום שבת האחרון. במהלך המסע שיחקו מול שלוש קבוצות: אינדיאנה פייסרס, פורטלנד טריילבלייזרס ויוטה ג'אז, ובשלושת המשחקים, ללא הפתעות מיוחדות, הם הובסו ב-20 נק' הפרש ויותר, כשאפילו שחקן החיזוק ג'וש סמית' לא עזר לירוקים מכרמל להיות יריבה ראויה מול שחקני הNBA. 

אך מה שהופך את הקבוצה למפסידת השבוע הוא לא המסע המהולל, אלא התצוגה החלשה בליגה והתירוצים על עייפות מהמסע בארה"ב.

במשחק הליגה הראשון שנערך ביום רביעי השבוע מול מכבי אשדוד, אותה מאמן בראד גרינברג הזכור לטובה בעיר מהכרמל בזכות תואר האליפות שלקח עמה, גרינברג וקבוצתו ניצחו את הירוקים בתוצאה 90:61 כשההפרש נשק לשלושים הפרש עוד במחצית הראשונה. ווילי גרייבס, עוז בלייזר ווילי וורקמן מכוכבי העונה שעברה ודגן יבזורי שציין בכורה מחודשת לא הצליחו לעזור. זו נקודת אזהרה רצינית לסגנית האלופה להמשך השנה, ונקודה למחשבה באשר לתכנון לוח המשחקים השנתי.

מנצחת ומעתה גם ישראלית: קסניה פוליקארפובה

יאיר צוקר

ברכות לענף הבדמינגטון הישראלי שקיבל חיזוק משמעותי מאוד. לאחר מאבק ממושך תוכל שחקנית הבדמינגטון  קסניה פוליקארפובה לייצג את ישראל בתחרויות רשמיות.

פוליקארפובה עלתה לארץ בסוף השנה שעברה והחלה להתאמן במועדון הבדמינגטון בחצור, בשיאה דורגה במקום ה-43 בעולם והיא מחזיקה בתואר סגנית אלופת רוסיה בזוגות. פוליקארפובה הורשתה לייצג את ישראל רק במכביה, שם גם זכתה בזהב אולם עדיין לא הייתה לה האפשרות לייצג את ישראל באופן רשמי.

לאחר מאמצים רבים נענתה ההתאחדות הרוסית לבקשתה והעבירה את טופס השחרור, כך שמעתה, הישראלית החדשה, תוכל לייצג את המדינה ולכוון למטרה הגדולה: אולימפיאדת טוקיו 2020.

מפסידים כי השור עלה להם לראש:  ניקולה מירוטיץ' ובובי פוטיס

ליאור ברטל

בקיץ האחרון נפרדה קבוצת שיקגו בולס מכוכביה הגדולים ביותר: דווין וויד, ג'ימי באטלר ור'אזון רונדו. אחרי מספר שנים לא מוצלחות החליט המועדון לעשות בניה מחדש של הקבוצה. לכן, הכוכבים שוחררו ושחקנים צעירים כמו כריס דאן, זאק לוין ולארי מרקאנן הוחתמו במקומם. בקבוצה מאמינים שבעזרת הגרעין הצעיר ובחירות דראפט גבוהות בעתיד הקרוב ניתן יהיה לבנות תוך כמה שנים קבוצה מנצחת.

מי שהיה אמור להוביל את המועדון בעונות הקרובות הוא שחקן הפנים הספרדי ניקולה מירוטיץ'. השחקן בן ה-26 קלע בעונה הקודמת רק 10.6 נק' ב24 דק' בממוצע, אבל לאחר השחרור המסיבי והחתימה על החוזה החדש בסכום של 28 מיליון דולר לשנתיים, הוא היה אמור להוביל את הקבוצה ולהגדיל משמעותית את הממוצעים שלו.

https://twitter.com/RaySPatterson/status/920728295590653953

ביום רביעי האחרון, במהלך אימון הקבוצה, הסתבך הפאוור פורוורד הספרדי בקטטה מכוערת מאוד מול חברו לקבוצה בובי פורטיס, בסופה פונה מירוטיץ' לבי"ח עם שבר בלסת וזעזוע מוח. העימות החל כאשר שני השחקנים החלו להתעמת מילולית עד שפורטיס איבד את העשתונות ושלח אגרוף אדיר לפניו של מירוטיץ, שנותר שרוע על הפרקט. כעת יושבת השחקן 4-6 שבעות. לא כך הוא ציפה לפתוח את העונה.

מנצח מהדקה הראשונה: מתיי וידרה

צור רוזנצוויג

24 שניות זה הזמן שלקח למתיי וידרה חלוצה הצ'כי של קבוצת דרבי קאונטי כדי להבקיע בניצחונה הביתי 0:2 על נוטינגהאם פורסט בדרבי ה-100 במספר של איזור האיסט מידלנס אשר שוחק במסגרת הליגה.

וידרה, שהגיע למועדון בקיץ הקודם בסכום שיא מווטפורד הבקיע כבר שש פעמים והוא מלך השערים של הקבוצה נכון לעכשיו. נתון סטטיסטי מעודד נוסף הוא שבכל פעם שהבקיע דרבי קאונטי ניצחה! נראה שעל אף הפתיחה הצולעת שלהם בליגה, מקום 13 בנוחות של אמצע הטבלה, היא מרוויחה בחזרה את הצ'כי, שסומן כהבטחה גדולה לפני חמש שנים. שווה לעקוב.

מפסידים ומסריחים מדגים: אוהדי קבוצת הזנה רוסטוק

ליאור ברטל

האירוע המוזר של השבוע התרחש בליגה הגרמנית השלישית. כאשר אוהדי קבוצת הזנה רוסטוק החליטו לשיר לאוהדי קבוצת קרל צייס יינה "הבאנו לכם משהו- דגים, דגים, דגים" ולהשליך על יציע הקבוצה היריבה מספר גדול של דגים. זאת כתחליף לשיר גרמני אחר "הבאנו לכם משהו – שנאה,שנאה, שנאה". הזנה הפסידה את המשחק 1:0 וכעת מואשמת במוות של בע"ח. בעקבות האירוע מופעל לחץ על התאחדות הכדורגל לפתוח בחקירה ולהרחיק את האוהדים שזרקו את הדגים מהמגרשים.

ארגון זכויות בעלי החיים PETA החליט, בנוסף לביקורת, להציע להתאחדות הכדורגל בגרמניה לנקוט במעשה חינוכי ולהציג עותקים של הספר 'מה יודע דג' שכתב הביולוג ג'ונתן באלקומב בכניסות לאצטדיונים לעיון או לרכישה על מנת שאוהדי הכדורגל יוכלו להכיר את חיי הדגים לעומק, דבר שאולי יגרום להם לחשוב פעמיים לפני שהם משליכים אותם על אוהדים אחרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!