דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / צה"ל תקף בסוריה עקב זליגת ירי נוספת: "התגובה הישראלית תחריף"

בפעם השנייה השבוע, אש מהקרבות בקוניטרה זלגה לשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן, עד כה אותרו ארבע נפילות בשטח ישראל | בתגובה, תקף צהל שלושה תותחים של המשטר הסורי, והבהיר : "המשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו"

שדה מוקשים סמוך לגבול עם סוריה, רמת הגולן (צילום: דורון הורוביץ  פלאש90)
שדה מוקשים סמוך לגבול עם סוריה, רמת הגולן (צילום: דורון הורוביץ פלאש90)
שי ניר

צה"ל תקף הבוקר (שבת) שלושה תותחי ארטילריה של משטר אסד בסוריה, זאת בתגובה לזליגת ירי לשטחה של ישראל. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי מוקדם יותר היום, זוהו חמישה שיגורים בצפון רמת הגולן, עד כה אותרו ארבע נפילות בשטח ישראל.

בתגובה, תקף צה"ל שלושה תותחי ארטילריה של המשטר הסורי. על פי ההודעה, בצה"ל לא רואים בסבלנות אירועים מסוג זה והדגישו כי "גם אם מדובר בזליגה מדובר באירוע חריג והמשך אירועים מסוג זה יענו בהחרפת התגובה הישראלית". עוד על פי הודעת צה"ל, "לא נסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו".

מספר שעות לאחר הודעת דובר צה"ל המשטר הסורי הוציא הודעה שאישרה את דבר התקיפה של צה"ל וכי התקיפה באה על רקע זליגת ירי של המורדים. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות סאנא נכתב כי, "הפיקוד העליון של הצבא הערבי הסורי הדגיש כי ישראל תקפה היום מוצב צבאי סורי במחוז קוניטרה, דבר שגרם לנזקים ברכוש. הפיקוד הוסיף כי ישראל תקפה לאחר שהטרוריסטים ירו כמה פגזים שנפלו בגולן הסורי הכבוש".

אירועי הבוקר מצטרפים למתיחות ביטחונית הולכת ונבנית בשרשרת אירועים ביטחוניים של צה"ל עם צבא סוריה והצהרות איום בין ישראל ואיראן.

ביום שני השבוע תקף חיל האוויר סוללת טילים של הצבא הסורי, כחמישים ק"מ מזרחית לדמשק. מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור שבוצע מוקדם יותר לעבר מטוסים ישראלים שביצעו גיחת צילום שגרתית בשטח לבנון.

רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד חוסיין באקרי שלח מוקדם יותר השבוע, איום לעבר ישראל, כשאמר כי, "בלתי מתקבל שהמשטר הציוני יתקוף בסוריה בכל פעם שהוא רוצה". באקרי אמר את הדברים עת ביקר בדמשק, במסיבת עיתונאים משותפת יחד עם מקבילו הסורי עלי איוב בפגישה שנועדה לערוך תיאום בין הצבאות המדינות. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בתגובה כי, "האיראנים מנסים להשתלט על סוריה, מנסים להתבסס שם, להיות הכוח הדומיננטי ואנחנו לא נאפשר זאת. אנחנו מודעים לכך ובהחלט יש לנו את כל הכלים להתמודד עם האתגר הזה".

בערב יום חמישי, תקף צה"ל, בתגובה לזליגה נוספת של לתוך שטחה של ישראל, "את מקורות הירי". על פי דיווחים בתקשורת הערבית, צה"ל תקף פעמיים. באחד מהדיווחים נטען כי צה"ל תקף והשמיד תותח 130 מ"מ באמצעות טיל. רשת אל ערביה פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי "טנקים ישראלים מפגיזים בפעם השנייה עמדה סורית בקוניטרה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!