דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / חבר הפרלמנט ספג ביקורת על עבודתו כקוון, תרזה מיי דווקא פרגנה

דאגלס רוס, פולטיקאי סקוטי בן 34 מהמפלגה השמרנית, לא ויתר על התחביב שלו גם אחרי שהגיע לבית הנבחרים | השבוע, נעדר מהצבעה חשובה כדי לשפוט משחק בליגת האלופות | מול הביקורת מהאופוזיציה, העניקה לו ראשת הממשלה גיבוי

דאגלס רוס (צילום: Chris McAndrew / ויקיפדיה).
דאגלס רוס (צילום: Chris McAndrew / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

דגלאס רוס, בן ה-34, הוא חבר בית הנבחרים הבריטי. הפוליטיקאי הצעיר והשאפתן נבחר במרץ 2016 לפרלמנט הסקוטי, ואחרי שנה אחת בלבד נבחר לייצג את מחוז מוריי הסקוטי בבית הנבחרים הבריטי מטעם המפלגה השמרנית. לצד הקריירה הפוליטית, רוס מבלה חלק מזמנו בעבודה נוספת, הוא לא עושה את זה בשביל הכסף, כידוע פוליטיקאים מרוויחים סכומים יפים מאוד כדי לשרת את ציבור הנבחרים, אלא בגלל אהבתו הגדולה לכדורגל. דגלאס רוס הוא קוון כדורגל בינלאומי, ה נחשב לקון מצטיין וזוכה להרבה הערכה בענף.

רוס משמש כקוון בכיר בליגה הסקוטית, וב-2015 אף השתתף במשחק גמר הגביע הסקוטי. ב-2016 קיבל תג בינלאומי, ויצא להשתתף כקוון גם בעונה הקודמת במשחקה של ריאל מדריד מול ספורטינג ליסבון. השבוע, בזמן שחבריו בבית הנבחרים קיימו ישיבות והצביעו על חוקים מקומיים, רוס יצא לספרד, כדי לשפוט את המשחק המסקרן של ברצלונה נגד אלופת יוון הנצחית אולימפיאקוס, במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. הקבוצה הספרדית ניצחה בתוצאה 3:1 וצוות השופטים עשו את עבודתם זכה לשבחים.

ביום רביעי האחרון, כשעה לפני שריקת הפתיחה בברצלונה, התקיימה הצבעה חשובה בפרלמנט הבריטי על האשראי הבינלאומי. רוס לא יכול היה להגיע להצבעה, בגלל עיסוקו כקוון כדורגל. חלק מחבריו לבית הנבחרים לא אוהב את העיסוק הנוסף של רוס ומבקרים אותו על היעדרויותיו הרבות. השר לענייני סקוטלנד בממשלת הצללים של הלייבור, פול סוויני, אף ביקר את עמיתו באופן פומבי, על מה שהגדיר כ"סדר עדיפויות בעייתי"

חברו למפלגה השמרנית, אנדרו בואי,  בחר דווקא בחר לשבח ולהגן על רוס בראיון לרדיו BBC. "אני חושב שתושבי מוריי שמחים שהוא מצליח לעסוק בשיפוט וגם להיות הנציג שלהם בבית הנבחרים" אמר, "הוא עושה עבודה נהדרת בשני התחומים". עוד הוסיף כי " דגלאס קיים יותר מחמישים מפגשים עם תושבי המחוז אותו הוא מייצג מאז שהפך לחבר פרלמנט. הוא זוכה להערכה רבה, ורבים מהתושבים עדיין תומכים בו כנציגם בפרלמנט".

הוויכוח סביב העדרותו של רוס הפך לפוליטי יותר כשחבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הלאומית הסקוטית, ג'ון מקנלי, ביקש מראשת הממשלה תרזה מיי להסביר את היעדרות חבר מפלגתה. בזמן שנערכה להשיב לו, שלף מקנלי כרטיס אדום מכיסו, כביקורת על כך שמיי לא מענישה את רוס על מה שהגדיר כ היעדרות בלתי מוצדקת לדבריו.

גברת מיי "צריכה להיות מודעת שהחבר הנכבר ממחוז מוריישתהי מודעת שהאדון הנכבד דגלאס רוס נעדר ממקומו היום" אמר, " במקום זאת הוא בברצלונה, עושה את עבודתו האחרת. דווקא ביום חשוב זה".

https://twitter.com/talkingbaws/status/920622137760714752

בתגובה, אמרה ראשת הממשלה כי "חברי המפלגה הסקוטית השמרנית עושים הרבה יותר למען העם הסקוטי בפרלמנט היום, מאשר חברי מפלגתו של מקנלי אי פעם עשו". כך סיכמה מייכל ויכוח בנושא עבודתו של רוס כקוון, ונתנה לשופט הצעיר, לגיטימציה  להמשיך להצטיין בשני עיסוקיו במקביל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!