דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אגף התקציבים

משרד האוצר / ראש אגף התקציבים הבא: שאול מרידור

מרידור המכהן היום כמנכ"ל משרד האנרגיה, עבר של 11 בתפקידים שונים באגף התקציבים | ברקע למינוי: דיבורים על תקציב 2019 במושב הכנסת הקרוב ופרסום מסקנות ועדה שעסקה במבנה התפקידים בהנהלת משרד האוצר בקרוב

שאול מרידור. צילום: דרור סיתהכל
שאול מרידור. צילום: דרור סיתהכל

שר האוצר משה כחלון, החליט למנות את שאול מרידור לממונה על התקציבים במשרד האוצר. מרידור יחליף את הכלכלן הראשי יואל נוה שמונה לתפקיד באופן זמני עם פרישתו של ראש אגף התקציבים הקודם, אמיר לוי. ברקע למינוי, ועדה לבחינת סמכויות הנהלת משרד האוצר אמורה להגיש את המלצותיה בקרוב, ותקציב 2019, אותו הכריז כחלון שברצונו להעביר כבר במושב הכנסת הקרוב. אישור מינויו של מרידור יובא לממשלה בזמן הקרוב.

אגף התקציבים הוא אחת היחידות המרכזיות במשרד האוצר, ויש היגידו אף בממשלה כולה. אגף זה הוא שמכין את תקציב המדינה ומביא אותו לאישור הכנסת, ולמעשה מגבש את מדיניות המאקרו של ממשלת ישראל. לאגף התקציבים תפקיד מכריע בהחלטה החשובה ביותר – קביעת גודל התקציב, וכן באופן חלוקת התקציב בין משרדי הממשלה ועד לרזולוציות הקטנות ביותר של הסעיפים ותתי הסעיפים. למרות שהתקציב הדו שנתי של 2017-18 כבר נקבע, בהתאם להצהרותיו של כחלון כי תקציב 2019 יאושר כבר במושב החורף הקרוב, יתכן שטבילת האש של מרידור תגיע מוקדם מהצפוי.

שאול מרידור (41), המכהן כיום כמנכ"ל משרד האנרגיה, כיהן בשורה ארוכה של תפקידים באגף התקציבים במשרד האוצר החל משנת 2002 ועד לסוף שנת 2013. בתפקידו האחרון באוצר, כיהן מרידור כסגן הממונה על התקציבים האחראי על תחומי התשתיות (אנרגיה, מים, תחבורה וחקלאות).

מרידור סיים לימודי תואר ראשון באוניברסיטה העברית בתוכנית המצטיינים בתחומי הפילוסופיה, הכלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ). מרידור מתגורר בירושלים, נשוי ואב לארבעה.

ברקע למינוי, ועדת קוצ'יק לבחינת סמכויות הנהלת האוצר אמורה להגיש המלצותיה בשבועיים הקרובים. על פי דיווחים, יגעו חלק מהמלצותיה לתפקיד ראש אגף התקציבים ולאיזון בינו לבין מנכ"ל משרד האוצר, תפקיד בו מחזיק היום שי באב"ד. המצב היום הוא שראשי האגפים במשרד האוצר פועלים ישירות מול השר, ולא תחת מנכ"ל המשרד כפי שנהוג במשרדי ממשלה אחרים.

שר האוצר, משה כחלון, ביקש להודות לכלכלן הראשי יואל נוה, שכיהן בשלושת החודשים האחרונים כממלא מקום ראש אגף תקציבים ואיחל לשאול מרידור הצלחה בתפקידו: "אני מודה לכלכלן הראשי של משרד האוצר יואל נווה על התקופה בה כיהן כמ"מ הממונה על התקציבים וביצע את עבודתו בצורה המקצועית והטובה ביותר ומאחל לשאול הצלחה רבה בתפקיד".

המינוי יובא בקרוב לאישור הממשלה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!