דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / באישור בית הדין: פונתה סחורה ממפעל נגב קרמיקה בירוחם

נשיא בית הדין לעבודה בב"ש אישר אמש לפנות את התוצרת, בשווי מיליונים, ולהעבירה ללקוחות | זאת למרות טענות העובדים לפיהם יפגע הצעד במו"מ על עתיד המפעל | יו"ר ועד העובדים, יעקב צרפתי: "המדינה צריכה להתעורר"

מפעל נגב קרמיקה (צילום: ניצן צבי כהן)
מפעל נגב קרמיקה (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משאיות הגיעו היום (שני), בשעות הבוקר המוקדמות, למפעל נגב קרמיקה בירוחם, במטרה להוציא את הסחורה הקיימת ולהעבירה ללקוחות. נהגי המשאיות היו מצוידים בצו בית משפט המורה לעובדים שלא להתנגד לצעד.  מאוחר יותר היום, צפויים נציגי העובדים להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתקווה שיסייע לפתרון המשבר.

"הם באו בשעה 5:30 בבוקר, לא ידענו את זה – קיבלנו את הצו לא דרך בית המשפט אלא דרך הוואטסאפ, אחד מאנשי ההנהלה שלח לי את זה בוואטסאפ" אמר לדבר ראשון יו"ר ועד העובדים במפעל יעקב צרפתי, "זה עורר תסיסה אצל העובדים – זה לא דבר שעובר חלק, אבל עם כל הקושי הוריתי לעובדים לאפשר את הוצאת הסחורות".

צרפתי הוסיף כי הוא מקווה "שאולי ביום שני השופט יחליט שיתנו לנו את האפשרות לפתוח את המפעל, רק בגלל זה לא נתתי למצב להחמיר". לדבריו, "בעזרת השם, והלוואי וזה יצליח. ואם זה לא יצליח אנחנו חוזרים לנקודה הראשונית ולא תהיה לנו ברירה אלא להעלות מדרגה במאבק. המדינה צריכה להתעורר – ירוחם זה לא תל אביב".

יו"ר ועד עובדי נגב קרמיקה יעקב צרפתי (מימין), יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות ארמונד לנקרי, ואמר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל בדיון בנושא פיטורי עובדי נגב קרמיקה בירוחם, 15.10.2017. (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר ועד עובדי נגב קרמיקה יעקב צרפתי (מימין), יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות ארמונד לנקרי, ואמר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל בדיון בנושא פיטורי עובדי נגב קרמיקה בירוחם, 15.10.2017. (צילום: ניצן צבי כהן)

"המטרה העיקרית העומדת בבסיס הסכסוך היא לאפשר לחברה ריווח כלכלי מרבי על מנת למנוע, או למצער למזער, את הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מסגירת המפעל (ככל והמפעל ייסגר בסופו של ההליך)", נימק נשיא בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, שמואל טננבוים את החלטתו לאשר את פינוי הסחורה אמש בשעות הערב. לדבריו, מזעור הנזקים עשוי דווקא לשרת את העובדים שכן הפגיעה הכלכלית בחברה משפיעה גם עליהם – זאת על אף הצהרותיה של החברה בדיון הקודם כי המפעל מבחינתה הוא חסר תקנה והיא אינה רואה טעם בהמשך הפעלתו.

עוד דחה השופט את טענת ההסתדרות כי התוצרת בשווי מיליוני שקלים המצויה במפעל, שנרכשה כבר על ידי לקוחות, יכולה לשחק תפקיד במשא ומתן בין העובדים וההנהלה, והבהיר כי הלקוחות שהם צד שלישי בסכסוך "לא צריכים להיפגע" כתוצאה מהמאבק בין העובדים וההנהלה. לדבריו דווקא הוצאת התוצרת מהמפעל עשויה להביא לקידום המגעים בין הצדדים. עוד הבהיר השופט טננבוים, בשולי הדברים, כי אין להקיש מדיני השביתות מההשבתות, למקרה הנדון של סגירת מפעל מטעמי התייעלות וצמצום.

כזכור, לפני עשרה ימים קיבלו עובדי המפעל בירוחם מכתבי פיטורים והודעה על סגירת המפעל. לטענת הנהלת החברה, הסגירה נובעת מהעובדה שהעסק מייצר הפסדים של שני מיליון שקלים בכל חודש. בהמשך סוכם כי מכתבי הפיטורים יוקפאו לשבועיים, במהלכם יתקיים משא ומתן בין העובדים, ההנהלה וההסתדרות.

מנגב קרמיקה נמסר בתגובה כי "אנו מצרים על כך שבזמן שמתנהל מו"מ להשגת פתרון, בחרו ההסתדרות והוועד להפר את צו בית המשפט ולהפריע להוצאת הסחורה מהמפעל. נגב פעלה ותמשיך לפעול עפ"י הוראות בית הדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!