דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

אלימות בספורט / נלחמים באלימות: אוהד בית"ר ירושלים הורחק ל-3 שנים מהמגרשים

בחודש ספטמבר האחרון, במהלך משחק באצטדיון טדי, תקף האוהד שוטר וניסה להימלט במעצר | מנהלת הליגה בירכה על החמרת מדיניות הענישה על אירועי אלימות בספורט: " לאפשר למשפחות להגיע למגרשי הכדורגל ללא חשש מאירועי אלימות"

אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בצעד יוצא דופן פסקה שופטת בית משפט השלום בירושלים, מיקה בנקי,  שיש להרחיק אוהד כדורגל לשלוש שנים. החלטה הגיעה בעקבות האשמה בפגיעה פיזית של האוהד בשוטר במהלך משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים להפועל חיפה. העונש הכבד מסמן מגמה חדשה של המשטרה ומערכת המשפט בישראל, להחמיר את הענישה על אלימות במגרשים, אשר הפכה בשנים האחרונות לחוויה יום יומית בעולם הכדורגל.

בתאריך 16.9.17 התקיים באצטדיון טדי במהלך משחק כדורגל בין הקבוצות בית"ר ירושלים להפועל חיפה, החל עימות בין האוהדים לשוטרים במהלכו אחד מהם תקף אחד השוטרים שניסה להימלט.

החשוד זוהה על ידי השוטרים שעצרו אותו לחקירה בתחנת מוריה, בסיומה שוחרר עם זימון להתייצב בפני בית המשפט. בדיון שהתקיים היום בעניינו נעתרה השופטת מיקה בנקי לבקשת המשטרה והורתה על הרחקתו של האוהד ממשחקי הכדורגל לתקופה של 3 עונות והתייצבות בתחנות המשטרה במהלך משחקי הקבוצה.

השופטת הסבירה את פסק הדין החמור ויחסית יוצא הדופן  "חומר הראיות מקים יסוד סביר כי המשיב תקף את אחד הבלשים במכת אגרוף ולאחר מכן ניסה לברוח ממעצר. התנהגותו של המשיב יש בה כדי להפר באופן אלים את הסדר הציבורי. בנסיבות אלה אני סבורה כי יש יסוד לבקשת המשטרה להרחיקו ממשחקי כדורגל, וזאת למשך התקופה המבוקשת מדובר באדם שאין זו עבירה ראשונה אותה הוא מבצע בניגוד לחוק למניעת אלימות בספורט והפעם אף נקט באלימות של ממש כלפי שוטר"

לאחר מתן פסק הדין, מנהלת הליגות הוציאה הודעה רשמית שתומכת בהחלטה והחמרת הענישה "אנו מבקשים לחזק את ידי מערכת המשפט על ההחלטה. מיום הקמתה, שמה לה מנהלת הליגות למטרה לרתום את כלל הגורמים (מועדונים, אוהדים, ממשלה, כנסת, משטרה ומערכת המשפט) על מנת לאפשר למשפחות להגיע למגרשי הכדורגל ללא חשש מאירועי אלימות."

בנוסף מנהלת הליגה בחרה להדגיש את החשיבות של חינוך ככלי שיהפוך את מגרשי הכדורגל למקום נעים להיות בו בצד החינוכי "בחסות בית הנשיא, השיקה מנהלת הליגות, את תחרות "מגן הכבוד", המעניקה תמריצים כספיים למועדונים, אוהדים ומחלקות נוער הפועלות בצד המניעתי והחינוכי של תופעות אלימות וגזענות. פעילות זו חייבת להיות מגובה בחקיקה שתאפשר ענישה על גילויי אלימות במגרשים ואכיפה קפדנית על ידי המשטרה ומערכת המשפט. החלטתה החשובה של השופטת בנקי היא צעד ראשון חשוב ביצירת אקלים בטוח ונעים יותר במגרשי הספורט. עם פתיחת מושב החורף היום, אנו קוראים לכנסת ישראל להצטרף למאבק באלימות בספורט  ולקדם חקיקה תומכת כגון מעקב אלקטרוני אחר אוהדים מורחקים, אישור שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים במגרשים והחמרת ענישה על אלימות וגזענות בספורט"

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!