דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עשהאל שבו

ספורט / מרמת גן להמבורג: ראיון עם עשהאל שבו שפתח את עונתו הראשונה בגרמניה

בגיל 24, כוכב נבחרת ישראל בכדורסל כסאות גלגלים מתרגל לחיים בקבוצת הפאר המבורג | בעונתו הראשונה בגרמניה הוא מציג ממוצעים טובים מאוד, ואפילו משתף פעולה עם שחקן אירני | ראיון מיוחד

עשהאל שבו במדי המבורג (צילום באדיבות המצולם).
עשהאל שבו במדי המבורג (צילום באדיבות המצולם).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עשהאל שבו הפך בשנים האחרונות לאחד הכוכבים הגדולים של נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים. לאחר שזכה בשנה שעבר בדאבל עם קבוצתו איל"ן רמת גן, הצטיין שבו גם עם נבחרת ישראל שהגיעה לרבע הגמר באליפות אירופה שהתקיימה הקיץ בספרד. בסיום העונה שעברה קיבל שבו הצעה להצטרף לקבוצת המבורג באסקט מהקבצות הטובות באירופה.

https://twitter.com/RolltMagazin/status/894648894902194176

שבו בן ה-24 החליט לקחת את האתגר, ולטפס שלב נוסף ומעניין בקריירת הכדורסל שלו. המבורג באסקט סיימה בעונה הקודמת במקום השלישי בליגה הגרמנית, ותתחרה העונה גם בליגת האלופות. הקבוצה מקווה לנצח במאבק האליפות את אלופת גרמניה הנוכחית ר.ס.ו לאהן דיל ששולטת בליגה וזכתה מאז 1998 ב-13 אליפויות מקומיות ושש אליפויות ביורוליג האירופית.

תרבות ספורט הנכים בגרמניה מפותחת, ומשחקי הקבצה מושכים קהל גדול יותר מישראל. הענף יותר מקצועי ומקבל חשיפה תקשורתית, הקבוצות מלאות בשחקנים הטובים ביותר מרחבי כל העולם והרמה גבוהה מאוד. בהמבורג העונה ישחקו לצד עשהאל שבו שחקן לטבי, אירני, פולני, אמריקאי, רוסי ובנוסף שתי שחקניות נבחרת גרמניה שמשחקות ביחד בקבוצה.

עשהאל שבו (צילום באדיבות המצולם).
עשהאל שבו (צילום באדיבות המצולם).

מאז הצטרף לקבוצה מציג שבו יכולת טובה, כשהוא פותח בהרכב במשחקי קבוצתו ומשתפר ממשחק למשחק. ביום ראשון השבוע הציג את משחק השיא שלו, כאשר במחזור הרביעי ניצחה המבורג את קבוצת  "קרנפי רהין ריבר", שבו הצטיין וקלע 17 נק' בנוסף ל-8 רב'. השבוע קיימנו אתו ראיון לרגל פתיחת השנה המוצלחת בליגה הגרמנית.

עשהאל, ברכות על המעבר לגרמניה. איך אתה מתרגל לחיים בגרמניה?
"תודה רבה, אני כבר חודשיים פה והתחלתי להתרגל למזג האוויר (שזה היה קשה מאוד), לאופי הגרמני ולהיות רחוק מהמשפחה והחברים. זה לא היה קל וזה עדיין לא קל, אבל אני שמח בהחלטה שלי ובאתי לפה לעבוד קשה".

ספר לנו קצת על קבוצת המבורג באסקט, בה אתה משחק.
"המבורג ממוקמת שמינית באירופה, וזו קבוצה ברמה גבוהה מאוד עם מתקנים מהטובים באירופה. מהרגע הראשון ידעתי שהמבורג בשבילי זו התחלה נהדרת בשנה הראשונה שלי בחו"ל. המבורג סיימו את העונה האחרונה במקום השלישי ואנחנו מקווים בהחלט להגיע לפלייאוף ולעשות את המיטב שלנו".

מה ההבדל בעיניך בין המשחק בליגה הישראלית לליגה הגרמנית, מבחינת קהל, מסורת ואווירה?
יש פה המון הבדל בין הליגה בארץ לליגה הגרמנית, אחד ההבדלים הגדולים זה המודעות, בכ כל משחק יש לנו מינימום 300 איש בקהל, זו אווירה נהדרת וחוויה לקחת חלק בזה. בארץ אנחנו מביאים קהל רק לשלבי הגמרים, וזה שונה מאוד לצערי. גם מבחינת היחס לספורט, פה יש כבוד ותקציבים לענף הזה ובארץ הכל התנדבותי לחלוטין".

ביום ראשון היה לך את המשחק הטוב ביותר במסגרת הליגה מול קבוצת "קרנפי רהין ריבר" בו קלעת 17 נק' ו8 רב'. תאר לנו איך הרגשת אחרי המשחק?
"זה המשחק הכי טוב שהיה לי בגרמניה עד היום. היו ויש לנו קצת בעיות בקבוצה שזה לגיטימי לקבוצה חדשה שצריכה ללמוד את השחקנים ואופיים. הצלחתי במשחק האחרון להביא את היכולות שלי לידי ביטויי. 17 נקודות ב-16 דקות משחק ו-8 ריבאונדים זו התחלה טובה מבחינתי, אני מקווה לשמר את זה ולהמשיך להציג יכולת טובה."

מה השאיפות שלך לעונה הקרובה?
"השאיפות שלי הן להצליח בפן הקבוצתי, שזה אומר באחד מהמקומות הראשונים בליגה, אבל בעיקר בפן האישי – לשפר את המשחק שלי במקומות שאני חלש בהם. לשם כך עברתי לפה. אחד מהדברים זה שהעונה אני עומד על 80% מהקו שזו הייתה אחת החולשות שלי."

מה המטרות של הקבוצה לעונה הבאה?
"המטרות הן בהחלט להגיע לפלייאוף ולסיים במקומות הראשונים, תוך הצלחה במפעלים האירופיים כמו הצ׳מפיונס ליג".

משחק איתך בקבוצה שחקן אירני, האם המתח הפוליטי בין המדינות.  משפיע על הקשר בניכם?
"עלי האיראני הוא חבר לקבוצה שלי, בדיוק כמו כל אחד אחר. עלי ואני חברים מאוד טובים והרקע שלנו לא נלקח בחשבון בכלל. עלי הוא חבר לחיים, הפוליטיקה של המדינות שלנו נשארה בבית."

עשהאל שבו בגמר גביע המדינה 2017 (צליום: קרן איזיקסון)
עשהאל שבו בגמר גביע המדינה 2017 (צליום: קרן איזיקסון)

השבוע נפתחת הליגה בישראל. מה היית רוצה לאחל לשחקנים בליגה הישראלית וקבוצתך לשעבר איל"ן רמת גן?
"אני רוצה לאחל לחבריי ברמת גן, שבה שיחקתי מהרגע הראשון, המון הצלחה בליגה. אני מאחל שיגיעו לאותו המקום שהגיעו שנה שעברה (דאבל היסטורי) וגמר במפעלים האירופיים. מאחל לשחקנים הצעירים לעבוד קשה ולהצטרף אליי, או להמשיך את המסורת של מספר שחקנים ולצאת בעתיד לשחק באירופה גם כן, ולהתמקצע ברמות הגבוהות ביותר! שתהיה לכולנו עונה מוצלחת, וניפגש בקיץ."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!