דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ג'ודו / הישג נוסף לישראל באבו דאבי: טוהר בוטבול סיים עם מדליית ארד

הג'ודאי בן ה-23 גבר על האלוף האולימפי מריו וזכה בארד | בקרב נוסף ניצח מתחרה מאיחוד האמירויות, שסירב ללחוץ את ידו בתום הקרב

טוהר בוטבול זוכה מדליית הארד בג'ודו באבו דאבי (דף הפייסבוק של הוועד האולימפי).
טוהר בוטבול זוכה מדליית הארד בג'ודו באבו דאבי (דף הפייסבוק של הוועד האולימפי).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מדליה נוספת לישראל בגראנד סלאם אבו דאבי. אחרי שבחמישי טל פליקר זכה בזהב וגילי כהן בארד, עלו אתמול (שישי) ישראלי נוספים למזרן באבו דאבי ובסיכום היום עלה טוהר בוטבול על הפודיום עם מדליית הארד המשקל עד 73 ק"מ, לאחר ניצחון מפתיע על האלוף האולימפי באזילה מאיטליה, ואחרי ניצחון על יריב מאבו דאבי שסירב ללחוץ את ידו. בכך, העלה בוטבול את מאזן המדליות של ישראל ל-3. סיכום היום השני מתוך שלושת ימי התחרות.

טוהר בוטבול (עד 73 ק"ג) – מדליית ארד

בוטבול העפיל אוטומטית לסיבוב השני בנצחון על אלמסחרי המקומי, עם ריתוק ממנו לא הצליח אלמסחרי להשתחרר. כצפוי, סירב היריב מאיחוד האמירויות ללחוץ את ידו של בוטבול בסיום הקרב. בקרב הבא התמודד הישראלי מול יראסיל סקנולי הקזחי, וגבר עליו בווזארי שהעלה לחצי הגמר. בוטבול פגש בחצי בגמר את מוסה מוגושקוב הרוסי כשניצחון מפריד בינם לבין הבטחת מדליה, אולם לאחר קרב עיקש הפסיד הישראלי בווזארי ונשלח לקרב על הארד.

https://www.youtube.com/watch?v=ImT8xjNi94U

בקרב על המדלה קיבל בוטבול את היריב הכי קשה שיכל – האלוף האולימפי מריו, האיטלקי פאבלו באזילה. הקרב היה שקול ונכנס לניקוד הזהב, שם הצליח בוטבול לאחר שמונה עשרה שניות בלבד להפיל את האיטלקי ולקבל ווזארי שניצח לו את הקרב וזיכה אותו במדלית ארד על המזרן באיחוד האמירויות. 

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים, אמר בסיום הקרב כי "טוהר הוכיח שהוא מהצמרת העולמית, הצליח לנצח מדליסטים מאליפות אירופה, עולם ובקרב על המדליה את האלוף אולימפי".

שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) ניצח בקרב הראשון את קרומטול חכימוב מטג’יקיסטן בקרב שהלך לניקוד זהב. בקרב השני שלו בלבד פגש את פרנק דה ויט ההולנדי. הקרב הלך גם הפעם לניקוד זהב אך שם הפסיד מוקי לאחר 1:47 דקות והודח.

רותם שור (עד 63 ק"ג), שור ניצחה בקרב הראשון שלה בסיבוב השני את יריבתה אמי ליביסי הבריטית בזכות שלושה עונשים. ברבע הגמר התייצבה מולה אגתה אוזובה מפולין, מדליסטית הארד מאליפות העולם 2017, שניצחה את שור והעבירה אותה להתמודדות בבית הניחומים. בקרב הראשון ניצחה שור את ולנטינה קוסטנקו ועלתה לקרב על הארד, אך שם היא נכנעה לקת’רין אונטרוורזאצ’ר האוסטרית, וסיימה במקום החמישי והמכובד.

בשבת יתקיים היום השני של התחרות באבו דאבי וישראל תקווה למדליה רביעית של אורי ששון (בקטגוריה 100+) שנמצא בכושר מצויין ואולי גם של ירדן מאירסון (עד 78 ק"ג) או פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!