דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ג'ודו

ג'ודו / הג'ודאים יחזרו עם 5 מדליות: שתי מדליות נוספות לישראל באבו דאבי

אורי ששון ופיטר פלצ'יק השיגו את מדליות הארד ביומה האחרון של תחרות ה'גראנד סלאם', שמצטרפות לזהב של טל פליקר ולארד של גילי כהן וטוהר בוטבול | ששון התייחס לאיסור להציג את סמלי ישראל: "אני בלי הדגל, אבל הלב שלי תמיד במדינת ישראל"

אורי ששון, פיטר פלצ'יק (מימין) והמאמנים אורן סמד'גה וגיא פוגל (צילום: דף הפייסבוק של הוועד האולימפי)
אורי ששון, פיטר פלצ'יק (מימין) והמאמנים אורן סמד'גה וגיא פוגל (צילום: דף הפייסבוק של הוועד האולימפי)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הופעה מרשימה למשלחת הג'ודו של ישראל בגראנד סלאם אבו דאבי מסתיימת עם שתי מדליות ארד נוספות לפיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) ולאורי ששון (100+ ק"ג). המדליות היום מצטרפות לשלוש המדליות אותן השיגו טל פליקר שזכה בזהב וגילי כהן וטוהר בוטבול שזכו בארד – כך שבסך הכול ישובו הישראלים עם חמש מדליות. כזכור, הנבחרת יצאה לאבו דאבי עם 12 ג'ודאים וג'ודאיות, והתחרתה תחת דגל איגוד הג'ודו העולמי, בשל האיסור של מארגני התחרות באיחוד האמיריות להתחרות עם סמלי מדינת ישראל.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) – מדליית ארד

פלצ'יק שידוע כג'ודוקא נחוש וחזק במיוחד, החל את ההתמודדות בניצחון על ויטור דמיאננקו מקזחסטן עם שני ווזארי, אך לאחר מכן הפסיד לג'וליאנו לופורקיו האיטלקי באיפון ברבע הגמר וירד לבית הניחומים. בקרב בבית הניחומים פגש את הברזילאי רפאל בוזקאריני וניצח בזכות שלושה עונשים שספג יריבו.

בקרב על הארד התמודד מול חיקלוש  סירייניקס ההונגרי – פלצ'יק היה התקפי והשיג ווזארי מוקדם, לאחר מכן ספג אזהרה מהשופט אבל הצליח לשמור על הניקוד בדרך למדליה הרביעית של המשלחת הישראלית.

אורי ששון (100+ ק"ג) – מדליית ארד

מדליסט הארד מריו, שזכה רק לפני כשלושה שבועות במדליית הזהב בגראנד פרי טשקנט, החל את התחרות נגד בקמורוד אוטליבוייב האוזבקי, עליו גבר באיפון ועלה לרבע הגמר, שם פגש את אלכסנדר וחאביאק מבלארוס – הישראלי לא התקשה מול הבלרוסי והצליח לעלות על לוח הנקודות עם ווזארי מוקדם ודקה לסיום הקרב חתם את הניצחון באיפון.

בחצי הגמר התצייב מולו מאצ'יי סרנאצ'קי הפולני – בפתיחת הקרב, הפולני הצליח להפתיע את ששון כזרק אותו באיפון והכריע את הקרב תוך 32 שניות. בעקבות ההפסד ששון נשר לבית הניחום כשעוד יש לו סיכוי להשיג מדליית ארד.

בקרב על הארד פגש ששון את בנג'מין הרמגניס הבלגי – ששון החל נחוש ביותר ותקף ללא הרף במגוון תרגילים. הבלרוסי ספג עונש על פאסיביות, ששון ניסה להשיג ניקוד ולבסוף הצליח להפיל את הבלגי ולקבל ווזארי. בהמשך, ספג הבלגי עונש נוסף וששון קיבל גם כן שני עונשים, אך הקרב הוכרע בתום הזמן החוקי וששון סיים עם מדליית הארד.

בסיום אמר ששון ל"כאן": "כמו שאתם רואים – אני בלי הדגל, אבל הלב שלי תמיד במדינת ישראל. מקווה שריגשתי אתכם"

ירדן מאירסון (עד 78 ק"ג) – הישראלית ניצחה בקרב הראשון שלה את יאחימה רמירז הפורטוגלית, אחרי שספגה שלושה עונשים. ברבע הגמר מאירסון הפסידה לנטלי פאוול הבריטית באמצעות שני ווזארי ונשרה לבית הניחומים. בקרב הבא מאירסון פגשה את אנטוניה שמלבה מרוסיה, לה הפסידה גם כן לאחר שהרוסיה השיגה ווזארי והוסיפה איפון לקראת סוף הקרב. מאירסון סיימה את התחרות במקום השביעי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!