דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / קבוצת הכדורגל המדשדשת שרוצה לחזור לקדמת הבמה באיטליה

ניהול כושל והרבה חוסר מזל הביאו את מועדון הכדורגל של העיר לצ'ה ל-5 עונות בליגה השלישית באיטליה | עם בעלים ומאמן חדשים, "אנשי העקב" מקווים שיצליחו לטפס ולהגיע בחזרה לליגה של הגדולים

אוהדי לצ'ה (צילום: Freddyballo מתוך ויקימדיה)
אוהדי לצ'ה (צילום: Freddyballo מתוך ויקימדיה)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בחצי האי סלנטו, העקב של ארץ המגף איטליה, נמצאת העיר לצ'ה – על שם אבן הגיר אותה חוצבים באיזור ומשמשת לפיסול. בקבוצת הכדורגל המובילה של העיר, יו.אס לצ'ה, זו כבר העונה השישית שעוסקים בנסיון להחזיר את יצירת האמנות הספורטיבית של העיר למקומה הטבעי באחת משתי הליגות הבכירות.

המועדון שנוסד בשנת 1908 ידע ברוב שנותיו רק את הליגה השנייה והשלישית של הליגה המקומית, בשנת 1985-1986 העפילו "אנשי העקב" לראשונה לסיריה א למה, שתסתבר כ-25 שנה של רכבת הרים בהן עלו וירדו בין שתי הליגות לא פחות מ-7 פעמים. העונה האחרונה בליגה הראשונה בשנת 2011-2012 הסתיימה בטונים צורמים, לאחר שהקבוצה והעומדים בראשה-  ג'יובאני ופייראנדראה סאמארארו – הועמדו לדין בפרשת מכירת המשחקים בליגה הראשונה והשנייה באיטליה. הבעלים הורחקו לחמש שנים מהמגרשים, ואילו את המועדון הצנוע הוחלט להוריד היישר אל הליגה השלישית.

פירוק או בנייה מחדש

את חמש השנים בליגה השלישית אפשר לכנות כחוסר מזל, סתם ביש, או קללה. הקבוצה החלה לפני חודש את עונתה השלושים וחמש בכל היסטוריית הליגה השלישית והיא שיאנית ההופעות באיטליה כולה. לכך אפשר להוסיף שבכל פעם היא מגיעה הכי קרוב, אך לא מצליחה לשבור את תקרת הזכוכית שתחלץ אותה מהמעמקים, ותשלח אותה לפחות למים הרדודים בדמות הליגה השנייה. הקבוצה סיימה פעמיים במקום השני והשלישי שמוביל אל הפלייאוף בו לא השכילה לעלות, ופספסה את המקום הראשון שהעניק העפלה אוטומטית.

בשנים שעברו מאז עזיבת משפחת סאמארארו את ניהול הקבוצה בשנת 2011-2012 ועד כניסת הבעלים אנריקו טונדו בשנת 2015, עברו בלצ'ה לא פחות מעשרה מאמנים שונים. כניסת טונדו, איש עסקים מקומי בעל עסק משפחתי של כלי רכב לשירות התחבורה הציבורית ייצבה את מצב המועדון מבחינה פיננסית ומנהלתית, ובעיקר יצרה שקט מסביב שאיפשר לכולם לחזור להתעסק בספורט.

הקיץ חתם במועדון המאמן פאביו ליבארני, החתמה לא ברורה מאליה, מכיוון שתקופת האימון הארוכה ביותר של המאמן האיטלקי בן ה-41 נכון לעכשיו היא חצי שנה בלבד,לאחר שלוש קבוצות בהן עבד (גנואה, לייטון אוריינט וטרנאנה) אך עושה הרושם שליבראני הוא בכלל פסל, כי אצל לצ'ה בינתיים הכל זורח.

כעת נמצאים הצהובים-אדומים במקום הראשון בבית סי של הליגה השלישית, עם שבעה ניצחונות מתוך עשרה משחקים והפסד בודד. אצטדיונם הביתי ה"ויה דל מאר" חוזר להיות מקום שבו הקבוצה מתקשה לאבד נקודות, בו וגם הקהל הביתי חוזר למגרשים עם ממוצע של 10 אלף צופים במשחקים נכון לכרגע. ראוי לציין לטובה את הבינגו עם השחקנים שהגיעו עם פתיחת העונה, ביניהם המושאלים ובראשם – החלוצים מתיאו די פיאצה וסאלבטור קאטורנו (עם חמישה שערים כל אחד) והשוער פיליפו פארוציני שהגיע מבולוניה, אליהם מצטרפים שחקני הקישור שחתמו במועדון מרקו ארמילינו בן ה-28 ולוקה די מתאו.

שווה לעקוב אחרי המועדון עם המדים הכי צבעוניים בסביבה, שרק רוצה להוכיח, בספורטיביות נטו, שהוא ראוי להיות בליגה של הגדולים, ובדרך לשבור כמה רגעי 'מנחוס'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!