דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

פוליטי / נתניהו: לא מעוניין בחוק לאיסור חקירת ראש מממשלה מכהן

"לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי ושאינן קשורות בי", אמר הבוקר (א') ראש הממשלה בישיבת שרי הליכוד | מוקדם יותר, דרש ח"כ ביטן שהחוק יעלה היום לדיון בוועדת השרים לחקיקה, בניגוד לעמדת הבית היהודי

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמאן / לע״מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: אמיל סלמאן / לע״מ).

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) לראשונה לחוק האוסר על קיום חקירות נגד ראש ממשלה מכהן, וטען כי הוא אינו מעוניין בחוק מסוג זה. "אני אומר כאן באופן ברור: אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי או שמתנהלות עכשיו ואינן קשורות בי", אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד ביחס להצעה  שזכתה לכינוי "החוק הצרפתי".

הבוקר התעורר שוב העימות בקואליציה סביב הצעת החוק השנויה במחלוקת. למרות שבשבוע שעבר הושגה הסכמה לדחות בחודש את הדיון בהצעת החוק, הודיע היום יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, להעלות אותה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה. ביטן דרש כי כל עוד לא תושג הסכמה בקואליציה בעניין הצעת החוק, לא יעלו להצבעה חוקים אחרים של הקואליציה. אך לפי גורמים בוועדת השרים, היום יעלו הצעות חוק פרטיות  – ונציגי הליכוד יוכלו להטיל עליהן וטו אם ירצו.

ביטן ושקד (צילום: יונתן זינדל \ פלאש90)
ביטן ושקד (צילום: יונתן זינדל \ פלאש90)

בבית היהודי תקפו את היוזמה של ביטן להביא את ההצעה להצבעה היום, למרות שהסכים לדחות את קידומה בחודש, ואמרו אתמול כי "מדובר בחוק יסוד שלא יכול להתקדם ללא הסכמה. היה סיכום מפורש שהחוק לא יעלה כרגע – לכן גם מחר החוק לא יעלה להצבעה". בישיבת הסיעה של הבית היהודי ביום שני שעבר התברר כי רוב הסיעה נוטה להתנגד להצעת החוק. במקביל, יו"ר כולנו משה כחלון הבהיר בשבוע שעבר כי בכוונתו להעניק לחברי סיעתו חופש הצבעה בנושא.

בשבוע שעבר סוכם עם הבית היהודי כי ביטן יביא להצבעה בעוד כשבועיים הצעת חוק אחרת, שבליכוד תכננו לקדם ממילא. לפי הצעה זו, המשטרה לא תוכל להגיש המלצה על כתב אישום בתום חקירותיה, אלא תחויב בהעברת חומר החקירה המלא לפרקליטות, ושם יוחלט מה יהיו סעיפי האישום שבהם ניתן להעמיד לדין את הנחקרים. לפי ההצעה, שוטר שיעבור על החוק יהיה צפוי לעונש מאסר.

בהקשר זה התייחסה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, לכך שייתכן כי חוק ביטול ההתנתקות מצפון השומרון לא יעלה לוועדת השרים: "כבר הושגה הסכמה מול הליכוד ומול נתניהו לאישור החוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון. זה צעד המאפשר לליכוד להתחיל בתיקון העוול שהתחולל לפני 12 שנים, ולפתוח דף חדש מול ההתיישבות. אם ישנה התעקשות להפיל את החוק, שלא יתפלאו בליכוד שבכל יהודה ושומרון יש חמוצים".

ח"כ שולי מועלם (צילום: מרים אלסטר)
ח"כ שולי מועלם (צילום: מרים אלסטר)

הצעת החוק להקפאת חקירות ראש ממשלה מכהן, שיזם ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) מקפיאה את תקופת ההתיישנות על עבירות שביצע לכאורה ראש ממשלה מכהן כדי שניתן יהיה לחקור אותן רק בתום הכהונה. ההצעה מחריגה עבירות מין, אלימות, ביטחון וסמים, וקובעת כי הן ייחקרו כשראש הממשלה עדיין מכהן.

לפני כינוס ועדת השרים וישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה נתניהו לחוק אחר שנמצא במחלוקת, חוק "ירושלים רבתי", שלא הועלה לדיון לבקשת האמריקנים. "אנחנו בקשר עם האמריקנים", אמר נתניהו. "האמריקנים פנו אלינו וביקשו להבין את מהות החוק. כפי שפעלנו מולם בשיתוף פעולה עד עכשיו, כדאי לדבר איתם ולתאם מולם. אנחנו פועלים כדי לקדם ולפתח את ההתיישבות ולא כדי לקדם שיקולים אחרים". החוק מבקש לספח לירושלים חמש רשויות, ונתניהו כבר הודיע על תמיכה בו.

השר ישראל כ"ץ התייחס לחוק ירושלים רבתי: "ראש הממשלה וה"מ אמר שהוא תומך בחוק ירושלים רבתי. לא אמורה להיות בעיה מדינית בנושא, זה חוק ישראלי פנימי שבא לחזק את ירושלים בלי שום קשר לסוגיות מגזריות. אני לא רואה דבר חשוב כמו להבטיח את הרובע היהודי בירושלים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!