דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

משפט ופלילים / כתב אישום בתיק רצח ראובן שמרלינג: "מתוכנן, אכזרי ואלים ביותר"

כתב האישום הוגש היום (ראשון) נגד שני פלסטינים תושבי קבאטיה | על פי כתב האישום, המניע לרצח היה נקמה על מות חברם במהלך ניסיון פיגוע דקירה | שמרלינג נרצח בערב סוכות במחסן פחמים בבעלותו בכפר קאסם

ראובן שמרלינג ז"ל, תושב אלקנה, נמצא ללא רוח חיים בכפר קאסם (צילום: דוברות אלקנה)
ראובן שמרלינג ז"ל, תושב אלקנה, נמצא ללא רוח חיים בכפר קאסם (צילום: דוברות אלקנה)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון), לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד, כתב אישום כנגד יוסף כמיל, בן 20, ומחמד אבו אלרוב, בן 19, שניהם תושבי קבטיה, בגין רצח ראובן שמרלינג ז"ל, וכן בגין כניסה וישיבה בישראל בניגוד לחוק. השניים נעצרו ימים אחדים לאחר הרצח בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל והמשטרה.

על פי כתב האישום, בחודש ספטמבר 2017 נכנסו הנאשמים לעבוד בישראל ללא אישור עבודה. לטענת הפרקליטות, כמיל תכנן לנצל את שהותו בשטח ישראל לביצוע פיגוע דקירה, זאת כנקמה על מותו של חברו,  אחמד עווד אבו אלרוב, במהלך ניסיון לבצע פיגוע דקירה במעבר ג'למה בנובמבר 2015. על פי החשד, כמיל הציע לאבו אלרוב להשתתף עימו במעשה, אך בשלב זה הוא סירב להצעה.

השניים החלו לעבוד במחסן פחמים בכפר קאסם, בניהולו של שמרלינג ז"ל, ובהמשך קשרו קשר לרצוח את אחד היהודים אשר עבדו במקום, ממניע לאומני. על פי החשד, השניים רכשו סכין לחיתוך בשר, אותה החביא כמיל במחסן, מתחת למזרן בחדר בו לנו. בנוסף, וכדי להבטיח את הימלטותם מישראל לאחר הרצח, השיגו מספר טלפון של אדם אשר יוכל להסיעם מכפר קאסם אל מקום מגוריהם. בהמשך, כחלק מהחלטתם המשותפת לגרום למותו של יהודי, ועל רקע תחושת כעס כלפי המנוח, החליטו המשיבים לרצוח את שמרלינג.

ביום הרצח, ה-4 באוקטובר, הגיע המנוח אל המחסן, נזף בנאשמים וביקש מכמיל להעמיס מצבר של מלגזה מהמחסן לרכב שלו. עם שובו של כמיל אל החדר, סיכמו הנאשמים כי זוהי העת לפעול. על פי כתב האישום, תכננו השניים כי אבו אלרוב יוביל את המנוח אל החדר בטענה כי המקרר מקולקל ויסיח את דעתו, וכמיל ידקור אותו עם הסכין. כמיל התקשר למסיע ותיאם עמו שיבוא לקחת אותם, כדי להבטיח את הימלטותם מיד לאחר ביצוע הרצח.

על פי הפרקליטות, זמן קצר אחר כל, ובהתאם לתוכנית, הוביל אבו אלרוב את המנוח אל החדר באמתלת שווא והסיח את דעתו, וכמיל דקר אותו מאחור, בכתף שמאל. המנוח ניסה להתגונן באמצעות כיסא שהיה בחדר, אולם אבו אלרוב דחף אותו והיכה אותו באמצעות מאוורר, בעוד כמיל המשיך לדקור אותו. בהמשך, הביא אבו אלרוב מכוש שהיה סמוך לדלת החדר, והשניים הכו את המנוח, עד שהתמוטט על הרצפה. לאחר מכן, התקלחו הנאשמים, החליפו בגדיהם ונסעו למקום מגוריהם.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד שרון משעל, שהגישה את כתב האישום, כי: "המשיבים גרמו למותו של המנוח באופן מתוכנן, אכזרי ואלים ביותר, תוך שימוש בסכין ובמכוש. המשיבים תקפו, דקרו והיכו את המנוח בן ה -70 בצוותא חדא, עד אשר שכב מדמם על רצפת החדר, ללא נוע, ואז, בקור רוח, התקלחו, החליפו בגדיהם ועזבו את המקום, כשהם מותירים את המנוח מתבוסס בדמו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!