דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום השנה לרצח רבין

יום השנה לרצח רבין התשע"ח / ב"אסיפה הישראלית" מאמינים שהחברה הישראלית צריכה לשבת ולדבר

זו השנה השנייה בה במקום עצרת, קואליציית הארגונים שהייתה אחראית עד לפני שנתיים על העצרת בכיכר רבין מנסה להפגיש את הקבוצות השונות בחברה הישראלית לשיחה אמיתית | "האסיפה יכולה לאפשר תקווה לכולם לחלום חברה ישראלית טובה יותר"

האסיפה הישראלית בשנה שעברה (צילום: דבר ראשון)
האסיפה הישראלית בשנה שעברה (צילום: דבר ראשון)
דוד טברסקי

השנה, בפעם השנייה, יתקיימו ברחבי הארץ אירועי ה"אסיפה הישראלית", אירועי מעגלי שיח המוניים בהם ייקחו חלק מעל ל-25 אלף משתתפות ומשתתפים סביב יום הזיכרון לרצח ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל. את האירוע מובילה קואליציית 'זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה' שארגנה והפיקה את עצרת הזיכרון המרכזית לרבין בשנים 2015-2012.

לפני כשנה הודיעה הקואליציה כי לא תפיק עוד את עצרת הזיכרון, ובמקומה תארגן מעגלי שיח המוניים בכיכר רבין ובמקומות נוספים בארץ.

האסיפה הישראלית "שואפת לקבץ יחד את כל גווני החברה הישראלית מכל צדי המפה הפוליטית כדי להיפגש ולהיזכר שרב המשותף על המפריד בינינו, וכי השונות והרבגוניות בחברה הישראלית הן מקור לכוח ועוצמה", נמסר מהקואליציה. "האסיפה הישראלית תחדש את המפגש בין ציבורים שונים ו'תטפל' בסוגיות בוערות על סדר יומה של החברה הישראלית. בין היתר, יעסקו השנה ביחס לשבת, היחס למיעוטים, האלימות ועוד".

הקואליציה מורכבת מתנועות נוער וארגונים שונים בחברה הישראלית ביניהם הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, הצופים ועוד. השנה צפויות להתקיים שש אסיפות ברחבי הארץ כשהמרכזית מתוכן תהיה האסיפה בכיכר רבין בת"א ביום רביעי (1.11) שתחתום את אירועי יום הזיכרון. השנה יעלו באסיפה הישראלית לדיון הנושאים: מחלוקת השבת, אלימות ברשתות החברתיות והיחס למיעוטים.

"אנחנו מאמינים שהאסיפה היא המקום שבו אנחנו יכולים להשפיע ולהיות מחוברים לחברה הישראלית בצורה אמיתית שאינה מכוסה בתיוגים והחפצות" מספר אלחנן שטיגליץ, רכז ההדרכה בתנועת בני עקיבא ומוסיף, "להיפגש בצורה כנה, ישירה. זה אמיתי יותר ולכן דרך המפגש, הדיבור והשיח יש כאן דרך באמת להשפיע. לפני 22 שנה אירע אירוע דרמטי במדינת ישראל, אנחנו חלק מהזיכרון שלו וחלק מהמאבק וצריך שהדבר הזה יהיה תמרור עבורנו לאן אנחנו לא רוצים להגיע ומה אנחנו צריכים ללמוד על מנת לא להגיע לקצה של הקצה של האפשרות של כזה דבר".

האסיפה הישראלית בשנה שעברה (צילום: דבר ראשון)
האסיפה הישראלית בשנה שעברה (צילום: דבר ראשון)

שטיגליץ מתייחס בדבריו להזדמנות שהתאפשרה לבני עקיבא להשתתף באירוע כמהלך חשוב לעיצוב השיח סביב הזיכרון ולהכניס תחת כנפיו ציבורים רחבים. "אנחנו סוף סוף מרגישים שותפים שלוקחים אחריות ביחד, משהו שלא נמצא ביום-יום של החברה הישראלית… אנחנו צריכים להגיע מעבר לנקודה של 'נתקענו פה ביחד, אז אנחנו צריכים להסתדר' אלא יותר לאיך אנחנו בונים ייעוד ביחד ואיך אנחנו מסתכלים על הקשר בין החלקים השונים של החברה ולוקחים אחריות משותפת".

"באסיפה שנה שעברה פגשנו הרבה מאוד נוער שמוצא המון תקווה באסיפה ואצל מבוגרים אנחנו פוגשים הרבה מאוד ייאוש וציניות", מספרת ניצן רוזנווקס, ממרכז ההדרכה של הנוער העובד והלומד. "האסיפה יכולה לאפשר תקווה לכולם לחלום חברה ישראלית טובה יותר. אחרי הרבה שנים של מפעלי חשבון וזיכרון סביב יום השנה לרצח והפקת העצרת 'זוכרים את הרצח – נלחמים על הדמוקרטיה' הבנו שהדבר הקריטי הוא השיח בין הקבוצות השונות, שמאוד מתרחקות אחת מהשנייה".

"אני מקווה שעוד עשר שנים, עשרים שנה, בכל עיר בארץ תהיה אסיפה ישראלית שבה אנשים בישראל יוכלו ללבן מחלוקות דרמטיות ביניהם באופן דמוקרטי, כמו הנושא של השבת שעולה עכשיו לכותרות. אני רוצה שיהיה מקום לשיח שהוא לא רק שיח רשת או טוקבקבים שמתקיים באופן מאוד אלים", מסכמת רוזנווקס.

האסיפה הישראלית בשנה שעברה (צילום: דבר ראשון)
האסיפה הישראלית בשנה שעברה (צילום: דבר ראשון)

בנוסף לאירועי האסיפה, יקיימו תנועת הנוער העובד והלומד ודרור ישראל את מפעל "אוהלי זכור" בכ-40 מוקדים שונים ברחבי הארץ. "אוהלי זכור" מציגים תערוכה אודות חייו של יצחק רבין, תקופת הסכמי השלום, ההסתה שקדמה לרצח, הרצח עצמו וביטויים של הסתה, אלימות וגזענות שקיימים בחברה הישראלית מאז ועד היום. פעילות האוהלים התחילה כבר אתמול (ראשון) ותימשך עד יום רביעי וכוללת בתוכה פעילות חינוכית, אירועי תרבות והדרכות פתוחות לקהל הרחב.

אוהלי זכור בחיפה (צילום: ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)
אוהלי זכור בחיפה (צילום: ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)

האסיפות בירושלים, חיפה, באר שבע, נצרת עילית ומודיעין יתקיימו ביום ג', ה-31.10 , י"א חשוון. האסיפה המרכזית תתקיים בתל אביב ביום רביעי, ה-1.11 י"ב חשוון.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האסיפה ובפייסבוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!