דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בריאות / מאמץ קבוצתי: שחקני הפועל ב"ש התחסנו נגד שפעת

כדורגלני האלופה המכהנת נרתמו להפצת המסר על חשיבות החיסון | ד"ר ליאור זלר, מנהל מחלקה בסורוקה ורופא הקבוצה: "הדרך היעילה ביותר למניעת תחלואה ותמותה משפעת היא קבלת חיסון" | בכל שנה חולים בשפעת 40%-10% מהאוכלוסייה

שחקני הפועל באר שבע עם האחות האחראית על בריאות העובד במרכז הרפואי סורוקה (צילום: רחל דוד / סורוקה).
שחקני הפועל באר שבע עם האחות האחראית על בריאות העובד במרכז הרפואי סורוקה (צילום: רחל דוד / סורוקה).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הקמפיין להרחבת מעגל המתחסנים נגד שפעת ממשיך. אחרי שר הבריאות, יעקב ליצמן, שהתחסן יחד עם תלמידי בית הספר היסודי אפרתה בירושלים, הגיע תורם של שחקני הפועל באר שבע להעביר את המסר. נאחל להם (ולנו) רק בריאות.

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, מאמץ את שחקני הקבוצה ונותן להם מעטפת וליווי רפואי מלא. כחלק משיתוף פעולה זה, הגיע בשבוע שעבר צוות של בית החולים, לאימון של הקבוצה, לחסן נגד שפעת עונתית את חברי הסגל של המועדון.

ד"ר ליאור זלר, מנהל מחלקה פנימית ג' בסורוקה, המשמש גם כרופא הקבוע של הקבוצה, אמר כי "הדרך היעילה ביותר למניעת תחלואה ותמותה משפעת היא קבלת חיסון. החיסון הוא באמצעות נגיף מומת ותופעות הלוואי שלו קלות וקצרות מועד. נגיף השפעת עובר שינויים מתמידים ובכל שנה יש נגיף שפעת עונתית השונה במעט מזה שהיה בשנה הקודמת. לכן מומלץ להתחסן כל שנה מחדש. יש חשיבות עליונה בחיסון השחקנים ובשמירה על בריאותם".

אילין בר יוסף, אחות אחראית בריאות העובד בסורוקה; אליניב ברדה, קפטן הפועל באר שבע וד"ר ליאור זלר, מנהל מחלקת פנימית ג' בסורוקה ורופא הקבוצה (צילום: רחל דוד / סורוקה).
אילין בר יוסף, אחות אחראית בריאות העובד בסורוקה; אליניב ברדה, קפטן הפועל באר שבע וד"ר ליאור זלר, מנהל מחלקת פנימית ג' בסורוקה ורופא הקבוצה (צילום: רחל דוד / סורוקה).

שפעת היא מחלה נגיפית עונתית הנגרמת מוירוס הפוגע בעיקר בדרכי הנשימה. בכל שנה חולים בשפעת 40%-10% מהאוכלוסייה הכללית. מדי חורף, גורם נגיף השפעת לסיבוכים קשים בקשישים ובתינוקות. נגיף השפעת עובר מאדם לאדם דרך שיעול או התעטשות (במגע קרוב ממטר) ודרך מגע עם משטחים.

ארגון הבריאות העולמי, משרד הבריאות ומערכת הבריאות, וכן המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, ממליצים להתחסן כל שנה נגד נגיף השפעת. על פי הערכות, נגיף השפעת גורם לתחלואה קשה ואף למקרי מוות. שפעת עלולה לגרום לדלקת ריאות, מחלות נשימה וסיבוכים קשים נוספים. חיסון נגד שפעת הוא המענה הטוב ביותר להתגוננות.

השפעת עלולה להיות קשה גם אצל אנשים ללא מחלות רקע, ולכן ההמלצה היא לחסן את כלל האוכלוסייה מגיל שישה חודשים ומעלה, כדי למנוע סיבוכים קשים ותמותה. המלצה מיוחדת להתחסן מיועדת לקבוצות סיכון כגון: אנשים עם מחלות כרוניות, אנשים בני 50 ומעלה, נשים הרות וילדים עד גיל 5.הרשימה המלאה של קבוצות מודגשות חיסון מופיע בתדריך חיסוני השפעת של משרד הבריאות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!