דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ארה"ב / יום שחור לטראמפ: כתבי אישום נגד בכירים בקמפיין, יועץ הודה ששיקר ל-FBI

פול מנפורט, שהיה מנהל מסע הבחירות של טראמפ, ושותפו, ריק גייטס, הסגירו עצמם לאחר שהתובע המיוחד מולר הגיש נגדם כתבי אישום | יועץ נוסף של טראמפ הודה ששיקר ל-FBI לגבי מגעיו עם הרוסים קודם לבחירות

פול מנפורט מסגיר את עצמו לידי הרשויות הפדרליות בוושינגטון 30 באוקטובר (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
פול מנפורט מסגיר את עצמו לידי הרשויות הפדרליות בוושינגטון 30 באוקטובר (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

יתכן כי האירועים אמש (שני) יתבררו כמכריעים עבור נשיאותו של דונאלד טרמאפ. התובע המיוחד אשר מונה על ידי משרד המשפטים האמריקאי כדי לחקור את החשד כי במסגרת מסע הבחירות של דונלד טראמפ נעברו עבירות ונקשר קשר עם הרוסים הגיש כתבי אישום ראשונים. המואשמים הם פול מנפורט, שהיה במשך חלק ממסע הבחירות מנהל הקמפיין (לפני שהוחלף על ידי סטיב באנון) ועוזרו של מנפורט ריק גייטס.

יש לציין כי האישומים, כפי שפורסמו בתקשורת, אינם מזכירים את דונלד טראמפ ואינם מתמקדים במסע הבחירות, אלא בעבירות אחרות שכבר נחשפו בעבר. עיקר האישומים המיוחסים למנפורט הם הלבנת הון ועבירות מס, אך אישומים אלו קשורים בעובדה, שגם בגינה מואשם מנפורט, כי מנפורט ייצג כלוביסט את המפלגה הפרו-רוסית באוקראינה בשנים האחרונות, מבלי לדווח כחוק על העובדה שהוא פועל בשמה במסדרונות השלטון.

כתב אישום נוסף הוגש כנגד עוזרו של טראמפ, ג'ורג' פאפדופולוס, ככל הנראה במסגרת של עסקת טיעון. פאפדופולוס הודה כי שיקר בחקירתו ב-FBI, וכי אכן הוא קיבל מסר מהרוסים כי יש ברשותם מידע מפליל בנוגע להילארי קלינטון וכי הוא אכן נפגש עם סוכנים רוסיים בהקשר זה. על פי הניו-יורק טיימס הפגישה הזו התקיימה במגדל טראמפ בניו-יורק, היכן שגם משרדי מסע הבחירות היו ממוקמים. ככל הידוע המידע שהושג על ידי הרוסים מקורו בפריצה הגדולה שנעשתה לתוך מחשבי הקמפיין של המפלגה הדמוקרטית, ועל פי החשד מקורה בגורמים ממשלתיים רוסיים. הפגישה האמורה, בין ג'ורג' פאפדופולוס לבין נציג רוסי התבצעה זמן רב לפני שהמידע על הפריצה הפך לנחלת הכלל.

מדובר בשלושה כתבי אישום חמורים וחריפים. העבירות המיוחסות למנפורט וגייטס יכולות גם להביאם לשבת בכלא, אם יורשעו, עד ל-20 שנים. בארה"ב מתרבות ההשערות לגבי משמעותם של כתבי האישום בכל הנוגע לדונלד טראמפ ולהלך הרוח שבו נמצא התובע המיוחד רוברט מולר וצוותו.

מיד עם היוודע האישומים כנגד מנפורט, הנשיא ניסה להרחיק את עצמו מהם, ואמר כי העבירות הנטענות קרו "לפני שנים". אלא שלפחות על פי כתב האישום מנפורט היה נציגה של המפלגה האוקראינית הפרו-רוסית בארה"ב גם בעת שהיה מנהל הקמפיין של טראמפ.

מבחינת הנשיא השאלה החמורה יותר היא משמעות הודאתו של פאפדופולוס באשמה ובמידע הנוסף שינתן לחוקרים בנושא המידע שהיה ברשות מסע הבחירות של טראמפ על עבירות שיתכן שנעשו על ידי הרוסים על אדמת ארה"ב ועל קשר שנקשר בין הרוסים ומסע הבחירות, ויתכן שאף על ידי טראמפ עצמו, על מנת להשפיע על תוצאות הבחירות.

חלק מההשערות שהושמעו אמש כללו את האפשרות כי כתבי האישום מוגשים כנגד אנשי טראמפ במסגרת הניסיון להשפיע עליהם להציל עצמם ולמסור מידע שברשותם לידי החוקר המיוחד בדבר מעורבותו של טראמפ באירועים הנחקרים.

ההתפתחויות, שכוללות הודאה חתומה ובלתי צפויה באשמה, מובילות את חקירתו של מולר לשלב חדש ומשמעותי. ההודאה על הקשרים הרוסיים של יועץ בקמפיין באה בהפתעה אמש, ויכולה לסבך את הנשיא, המתעקש שהקמפיין שלו מעולם לא היה מתואם עם הממשל הרוסי כדי להטות את הבחירות לנשיאות של 2016 לטובתו – הנושא המרכזי שהוטל על מולר לחקור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!