דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד האוצר

חברה ועבודה / עובדי קבלן המועסקים במשרדי הממשלה יקבלו מענק חד פעמי כחלק מהסכם סבסוד ארוחות

המענק שיינתן כחלק מהסכם שנחתם בין משרד האוצר וההסתדרות, יועבר לעובדים עד סוף השנה האזרחית | כחלון: "למדינת ישראל כלכלה חזקה ויציבה מספיק לאפשר מהלכים למען צמצום הפערים בחברה הישראלית"

עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90)
עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90)

החשב הכללי במשרד האוצר רוני חזקיהו, הודיע אתמול (שלישי) כי עובדי קבלן בתחומי השמירה, האבטחה והניקיון המועסקים במשרדי הממשלה, יקבלו מענק בגין סבסוד ארוחות בשעות העבודה.

המענק יעמוד על סך של 2,048 שקלים (בכפוף לחלקיות משרתו של העובד) ויועבר לעובדים כבר במשכורת חודש נובמבר ולכל המאוחר בחודש דצמבר הקרוב. ממשרד האוצר נמסר כי המענק "נועד לשפר את תנאי עבודתם של עובדי הקבלן נוכח המאפיינים ותנאי העסקתם הייחודיים של אלפי העובדים, בהתאם להסכם הקיבוצי המיוחד שנחתם בדצמבר 2012 הנוגע לזכויות עובדי קבלן". עוד הוסיפו במשרד כי "גובה המענק נקבע לאחר הפחתת החלק היחסי של הרכיבים שהופחתו לעובדי המדינה כפי שקבע אגף הממונה על השכר והסכמי העבודה באוצר".

ההסכם מבטיח סבסוד ארוחות לכלל עובדי שירות המדינה ולדברי המשרד הוא מהווה למעשה הטבה מקבילה לתוספת שכר שקלית המעודדת את העובדים החלשים. ההסכם מסדיר גם הספקת ארוחות לכל מקומות העבודה בשירות המדינה שבהם אין כיום חדר אוכל, וזאת באמצעות בחירת ספקים בהליך תחרותי שינוהל על ידי הסמנכ"לים במשרדי הממשלה השונים. בתקופת הביניים ועד להנחיית החשב הכללי לסיום ההליך המכרזי, סוכם כי כל עובד זכאי, יוכל לקבל מענק חד פעמי בסך של כ-2,600 שקל, כפיצוי בגין עיכוב היישום, עד לתחילת  2018.

המהלך נעשה בהמשך לסיכום שנחתם במרץ 2017 על ידי שר האוצר משה כחלון, הממונה על השכר ערן יעקב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, בנוגע לסבסוד ארוחות לעובדי שירות המדינה.

שר האוצר משה כחלון מסר כי "למדינת ישראל כלכלה חזקה ויציבה מספיק לאפשר מהלכים למען צמצום הפערים בחברה הישראלית. המענק הינו חלק משיפור תנאי העסקתם של עובדי קבלן ומהווה צעד משמעותי בדרך לשוויון חברתי. אין זה ראוי כי במדינת ישראל בשנת 2017 יהיו עובדים ששווים פחות מעמיתיהם".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על הודעת משרד האוצר והוסיף כי "ההסתדרות תמשיך לפעול למען שיפור תנאי ההעסקה של עובדים מוחלשים, תוך עמידה איתנה על זכויותיהם ובמקביל לצמצום צורות העסקה פוגעניות במשק. מהלך זה משקף ערכים של שוויון ומהווה צעד נוסף לצמצום פערים בחברה הישראלית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!