דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה

עבודה ורווחה / הקואליציה מקדמת הצעות הסותרות התחייבות הממשלה להעלאת קצבאות הנכות

"אנו מקדמים מספר הצעות חוק מקבילות" אמר אתמול ח"כ אלאלוף (כולנו) יו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת | זאת בתגובה לפניית ח"כ גילאון (מרצ) בנוגע לעיכוב בעיגון ההסכם בחקיקה | החשש: הממשלה מנסה להתחמק מהתחייבויותיה לנכים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, ארכיון (צילום: פלאש 90 / עמית שאבי)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון, ארכיון (צילום: פלאש 90 / עמית שאבי)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

האם המתווה להעלאת קצבאות הנכות בסכנה? בסוף ספטמבר הגיעו הממשלה וארגוני הנכים, אשר לצידם התייצבה ההסתדרות, להסכמה על המתווה להעלאת קצבאות הנכות כשמסגרת הזמנים היא שהפעימה הראשונה תתבצע בתחילת 2018. כדי להעלות את קצבת הנכות בשיעורים שנקבעו בהסכם יש לחוקק חוק, תהליך שמתחיל בכתיבת תזכיר חוק (תזכיר חוק הוא השם הניתן להצעת חוק המוצעת על ידי הממשלה – ט.כ.), לקיים דיונים בוועדת העבודה והרווחה ולהצביע עליו בכנסת בשלוש קריאות, ונכון להיום אפילו לא פורסם תזכיר החוק.

גילאון ואלאלוף (צילום: הדס פרוש / יונתן זינדל / פלאש90).
גילאון ואלאלוף (צילום: הדס פרוש / יונתן זינדל / פלאש90).

ח"כ אילן גילאון (מרצ) פנה אתמול (שלישי) ליו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) בדרישה לקדם את הצעת החוק להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום: "נכון להיום, ה-31.10.17, לא פורסם אפילו תזכיר חוק. נשארו לנו כחודשיים בלבד להשלים את הליך החקיקה כפי שסוכם עם ממשלת ישראל. חוששני שעד שהממשלה תתעורר למעשה, יהיה מאוחר".

במכתבו הסביר גילאון את הרקע לחששותיו: "גולת הכותרת של ההסכמות הייתה שב-1.1.18 הכסף יהיה בבנק. ב- 1.1.18 אמורה להיות הפעימה הראשונה של מתווה העלאת הקצבאות. הובהר כי הממשלה תניח הצעת חוק שתקודם במקביל להצעת החוק הפרטית שלי שעברה בקריאה טרומית לפני כשנה. נכון לעכשיו, דבר לא קרה מההסכמות הללו".

בתגובה לפנייתו של גילאון אמר אלאלוף: "אנו מקדמים מספר הצעות חוק מקבילות להעלאת קצבאות הנכים, שיהיו מוכנות מיד לאחר שנגיע להסכמות עם כל ארגוני הנכים. אנו עושים כל שביכולתנו כדי להגיע להסכמות הללו בהקדם, בשיתוף עם הממשלה וציבור הנכים". תגובתו של אלאלוף מעלה את החשש שהמתווה שסוכם לא יקודם, על אף שהארגון המרכזי שמתנגד למתווה שסוכם, 'הנכים הופכים לפנתרים', הכחיש שמתנהל עימם מו"מ.

גילאון אמר בתגובה לדברים כי "גם אני בעד להגיע להסכמה עם כל ארגוני הנכים. הדרך היחידה להגיע להסכמה איתם היא לאשר את החוק שלי להצמדת קצבת הנכות לשכר המינימום, שממתין לך על שולחן הוועדה כבר קרוב לשנה. אם הנושא הוא קרדיט, כבר אמרתי לשר האוצר ולך שאני מסכים לוותר עליו ובלבד שהחוק יעבור".

משתתפי פגישת המו"מ בנושא קצבאות הנכים עם חתימת ההסכם. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
משתתפי פגישת המו"מ בנושא קצבאות הנכים עם חתימת ההסכם. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

מההסתדרות נמסר: "ההסתדרות תעמוד על כך שההסכם ייושם במלואו".

מארגון "נכה לא חצי בן אדם" נמסר: "אנו מחזקים את חברנו ושותפנו למאבק ולהסכם ח"כ אילן גילאון בדבריו הצודקים. כל עיכוב מצד הממשלה לחקיקת ההסכם מהווה פגיעה קשה הן בציבור הנכים והן בכלל הציבור הסובל מפעולות המחאה המחריפות. ארגון "נכה לא חצי בן אדם" יודיע בימים הקרובים על מספר צעדים אשר עוכבו לנוכח ההבנות עם הממשלה".

נעמי מורביה ממטה מאבק הנכים אמרה כי "כמובילת ההסכם שהושג על ידי ח"כ דוד ביטן, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ופרופסור שימחון, במשותף עם נציגי הנכים הנבחרים, זו הפעם הראשונה שאני שומעת על כך שיו"ר וועדת העבודה והרווחה אלי אללוף מתעלם מההסכם. אם כך יהיו פני הדברים מטה מאבק הנכים בראשותי חוזר למאבק ולכבישים בכל העוצמה ומפלגת כולנו בראשות שר האוצר משה כחלון תישא בתוצאות החמורות".

שר האוצר משה כחלון סירב להתייחס לדברים.

מיו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן לא התקבלה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!